DISCUSSIE: Wel of niet laten inenten?

A

Anoniem

Guest
Nog een discussie

Wel of niet laten inenten?
Waarom wel (en misschien zijn er wel mensen)waarom niet?
Ik persoonlijk wel!Ik wil niet dat ons kindje ernstig ziek wordt en daar de vreselijke gevolgen van krijgt!Je hebt mensen(hiero in de buurt dus)die zeggen nee hoor ik ent me kind niet in want als God wil dat ze een ziekte krijgt dan is dat goed!
NIET mee eens, God heeft ook die middelen gegeven om in te enten!Als je ziek bent moet je ook naar de dokter gaan om medicijnen te krijgen en te vragen!Nu ben je niet al ziek maar wordt het wel voorkomen!
En dit is mijn mening en gelukkig ook van manlief!die zelf dus niet ingeent is, om die reden als God het wil.....

xxx

Ik laat dus wél enten..... en inderdaad; preventief. Niets geen geloof komt eraan te pas hier (als reden) gewoon omdat wij het willen.

Groetjes Debby

Dit zal i.d.d. een flinke discussie worden.

Ik laat mijn kinderen niet (meer) inenten, niet vanwege mijn geloof, maar omdat mijn oudste door de inentingen een  hersenbeschadiging heeft opgelopen en ik dus niet meer tegen kinkhoest wilde laten inenten.
Bij mijn oudste drie kon dat, maar bij mijn jongste twee mocht dat niet meer.

Ik stelde het inenten toen uit om me er verder in te verdiepen (en om het nieuwe kinkhoest vaccin af te wachten) en merkte toen dat mijn dochtertje zich veel beter ontwikkelde en veel gezonder was dan mijn oudere kinderen en buurkinderen. Tsja, en dan ga je wel twijffelen of dat inenten wel zo goed is. Mijn jongste is ook niet ingeënt en is ook veel minder vaak verkouden of ziek dan andere kinderen van zijn leeftijd uit de buurt.

Toen  heb ik dus besloten om mijn kinderen niet meer te laten inenten. Ik besef dat daar ook een risico aan vastzit, maar als ik zie hoe moeilijk mijn oudste het met zichzelf heeft en waarschjnlijk zijn hele leven zal hebben, dan denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Ik vind dat iedereen zelf moet doen waarvan je denkt dat het het beste is voor je kinderen, ik zal ook nooit proberen iemand over te halen om niet in te enten, dit is een persoonlijke keuze.

Hoi Bainca.

oeiiiii, tja, ik kan je beslissing wel  begrijpen hoor! En zeker in jouw geval... pffff, ik kan me er géén voorstelling van maken hoe jij je toen voelde.
Maar vaak is het in dit soort gevallen, dat je die beslissing neemt als er "iets" is gebeurd. logisch ook...

En ik denk niet dat de discussies hier "hoog" oplopen.... wat dat betreft vind ik dat we hier met mama's zijn die elkaar goed respecteren, en zo hoort het ook!

Groetjes Debby

Heyy Duckie,
Nou je kent mn verhaal... Aim wordt ingeent maar wordt er behoorlijk zien van...
Het is vreselijk om te zien maarja met 14 mnd nog een keertje en dan voorlopig niks meer!

Dikke kus van mij!

Mijn zoontje wordt ook gewoon ingeent.
Ik betrek mijn geloof hier eigenlijk weinig bij.
De mogelijkheden zijn er dus dan moet/mag je daar dankbaar voor zijn.

Tsjonge Bianca, ik kan me je keuze heel goed voorstellen hoor!
Wel moedig van je trouwens!

@BiancadeW
Zo'n rede vind ik meer dan logisch eigelijk....
Maar mensen die zeggen dat ze het niet doen omdat God enz enz enz....Nee!
Dat vind ik niet normaal!Je doet je kind toch ook op zwemles, want anders verdrinkt het....Een beetje een vergelijk baar voorbeeld....toch?

xxx

Terug
Bovenaan