discussie........

ik ben het boek 'stille baby's' aan het lezen, daaruit wordt je heel duidelijk wat een verdriet mensen hebben bij het verlies van een kind wat ze nog helemaal niet gekend hebben.
je hoort vrouwen toch vaan zeggen, 'ik heb het kindje nog niet eens gezien en toch hou ik al zoveel van dit kind' hieruit blijkt dat mensen al een hele sterke band met een kind hebben voor de geboorte. het kan voor ouders net zoveel pijn doen om een ongeboren kind te verliezen als een kind dat al geleefd heeft.

hee an wat doe jij hier bij het onderwerp dan? rot op als jij er niet tegen kunt!!

Mercha, succes met de opleiding, tuurlijk mag je dit soort dingen best vragen kom nou!

Ik heb dit zelf gelukkig nooit meegemaakt. Als je een miskraam krijgt, is dat natuurlijk vreselijk. Maar als het aan het eind van de zwangerschap gebeurt, heb je het er wrs. moeilijker mee, dan wanneer je met bijv. 8 weken een miskraam krijgt. Hoe langer je zwanger bent, hoe meer je je kindje leert kennen (ook al zit het nog in je buik). Een vriendin van mij heeft een doodgeboren kindje gehad. Zij was hier natuurlijk helemaak kapot van en heeft heel lang nodig gehad om dit een plekje te geven. Een collega van mij heeft met 10 weken een miskraam gehad. Was er op dat moment ook kapot van, maar was gelukkig vrij snel weer zwanger en heeft het zo goed kunnen verwerken. Als je kind al geboren is en overlijdt, is natuurlijk een heel ander verhaal. Niets is zo erg als je eigen kind verliezen. Ik denk dat het verdriet dat je dan meemaakt allesoverheersend is en nergens mee te vergelijken.

Zo, dat was mijn mening, ik hoop dat je er wat mee kunt.

Nou anoniem, hier is het antwoord op je vraag: Ik heb een miskraam en een doodgeboren kindje (na 8 maanden)gehad.Vandaar dat deze vraag mij opviel. Het is nu twee jaar geleden en sindsdien lukt het zwanger worden niet. Neem van mij aan dat als je dit hebt meegemaakt, het een hele domme, onnozele, idiote vraag is. Maargoed, ik 'rot' wel op. Vind het hier toch niet leuk meer...

Een kindje is tijdens de zwangerschap ook al bij je, dus het verlies is even erg!!

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!
Heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje en hopelijk komt er gauw een nieuw kindje bij jullie!!

Jammer dat er toch wel mensen waren die boos waren, ik bedoelde het niet verkeerd.

Groetjes Merscha.

Terug
Bovenaan