dismatuurtje

Hoi,

Ons dochtertje is met 36 weken geboren
en woog 2360 gram.
In haar ontwikkeling zien we geen verschil met
kinderen die wel optijd zijn geboren.
Ze zit nu zelfs iets boven de gemiddelde lijn
met haar lengte dus ze loopt zelfs iets voor
ze is pas 1 jaar geworden en het gaat prima!!

                               Groetjes
 
Hallo mama van Joost,

Ook wij hadden een piepklein ventje! Was dan ook het eerste wat ik zei toen hij geboren werd.
Onze Max is met 37/2 weken geboren op 5 maart jl. en woog maar liefst 1600 gram en was 40 cm lang.

Hij heeft onwijs goed gedaan en is nu gewoon hard op weg om het allemaal in te halen, ondanks dat hij nog op de onderste groeicurve zit, maar volgt gewoon netjes zijn eigen lijn.
Hij is nu 8,5 maand oud en weegt 7 kilo en is zo rond de 68cm lang. Hij drinkt goed, eet alles wat we hem voortafelen, dat mondje blijft maar open gaan.
Qua ontwikkeling doet hij het netjes, met 3 maanden kon hij zich al alle kanten omrollen en had een erg sterk nekje vanaf het alle eerste begin.
Inmiddels kan hij mama zeggen, probeert aanstalten te maken met kruipen, kan in zijn handjes klappen en zwaaien. Hij brabbelt erop los, slaapt goed de nachten door en kan zichzelf goed vermaken. Het is een bovengemiddeld vrolijk jongetje met een eigen karakter!

Ik ben ervan overtuigd dat hij met de tijd een flinke vent zal worden en dus de kilootjes wel langszaam inhaald, hahahaha! Ze blijven niet klein, ik vind het nu al onwijs snel gaan, ze worden zo snel groot.

Nou, geniet van je jochie en de groetjes,
Mama van Max
 
Hallo allemaal,

snap ik  het nu niet? Volgens mij heeft de mama van Joost het over een dismatuurtje omdat Joost na 42 weken en 5/7 dagen is geboren. Iedreeen die reageert heeft een prematuurtje, geboren vóór 40 weken zwangerschap. Das is toch wat anders?
Maar goed ik heb ook geen dismatuurtje. Bas werd geboren na 40 weken en 2 dagen.
Maar goed, ik wilde toch even zeggen dat een dismatuurtje volgens mij wat anders is dan een prematuurtje!

Groetjes
Brendebol
 
Hallo Brendebol,

Ik ben bevallen met 37.5 weken en in het ziekenhuis werd alleen maar gesproken over een dysmatuur niet over een prematuur.
Dysmatuur houdt in dat de baby te klein en te licht wordt bevonden voor de duur van de zwangerschap. (heb ik net ff op google opgezocht).
Prematuur is volgens mij wanneer je kindje voor de 37e week wordt geboren.

groetjes van Brenda.
 
Hoi Brenda,

nu snap ik het! Dank je wel.  Ik dacht al. Maar een dismatuurtje is dus te licht voor het aantal weken zwangerschap. Heeft dus niks met te vroeg of later geboren worden te maken.
Nou Bas was ook geen dikkerd maar geen dismatuurtje dus. Hij woog met 40+2 zo'n 2980 gram. Maar ik vond hem al klein maar dan zijn jullie baby's helemaal klein geweest!
Nogmaals bedankt voor de uitleg! Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren!
En ik moet zeggen dit is en blijft een echt leerzaam forum!
Mijn CB is ook goed maar hier haal ik de meeste tips en weetjes vandaan!
Groet
Brenda  
 
hoi hoi

ik wil ook even reageren mijn dochtertje naomie nu ruim 10 maanden jong is ook dismatuur geboren zij is 2 dagen over de uitgerekende dag geboren en woog 2577 gram en was 44 cm en nu ik de laatste keer op het cb was zeiden ze dat ze iets dikker is dan dat ze lang is ze was toen 73 cm en 9800 gram dus ze doet het hartstikke goed en qua ontwikkeling ligt ze ook niet achter eerder voor want met 6 maanden kon ze zelf al gaan zitten en met 7 maanden liep ze al aan de tafel alleen kruipen doet ze pas sinds 2 weken dus bij naomie merk ik er niks van dat ze dysmatuur is geboren

groetjes karin mama van naomie 14-01-05
 
Ik erger me een beetje aan de woorden...dysmatuurtje en prematuurtje...als of je  het over een of ander ding hebt...beetje denigrerend komt het over....ik ben zelf een moeder van 2 dochters...allebei zowel prematuur als dysmatuur bij de geboorte..(29 w en 829 gr en 30 w en 900 gr)....en ze zijn aan de kleine kant en dunnetjes maar voor de rest merk je dat niet!!....en ik zal ze zeker nooit dysmatuurtje of prematuurtje noemen...ik heb het dan over mijn kinderen en niet over voorwerpen!!!
 
Toos,

Dit onderwerp gaat nou eenmaal over kinderen die dysmatuur zijn. Tegenover andere mensen zal ik echt niet zeggen: "kijk daar is mijn dysmatuurtje".
Dit forum is om ervaringen en informatie uit te wisselen en daar horen dan ook termen bij als dysmatuur en prematuur.

Groetjes Brenda.
 
Terug
Bovenaan