dit hoort eigenlijk onder het kopje verzorging

maar die deed het niet.....mijn vraag is; mijn dochter van 4 maanden heeft erg veel last van exeem en we zijn onder behandeling bij de dermatoloog veel hormonale prutjes meegekregen en een allergietest op komst...ze heeft erg veel jeuk en dat is o zo zieleg, maar nu komt mijn vraag ik heb dus veel zalfjes gekregen en ook een voor een droge huid eucerinum cum aqua genoemd...naar mijn mening worden haar exeemplekken alleen maar heftiger maar het is wel goed tegen haar abnormale droge huid kent iemand deze zalf...ik voel me zon zeur als ik weer de dermatoloog om raad moet vragen.....
 
Ik heb er niet veel verstand van maar ik heb ooit eens gehoord dat als er aqua (water dus) in een zalf zit dit niet zo geschikt is omdat het de huid uitdroogt. Je kan misschien ook op het internet iets opzoeken hierover want aan mij heb je ook niet echt veel.
Suucces
 
Ik voel precies wat jij voelt! Mijn zoon zit ook hopeloos onder de eczeem. Ik zit met de handen in het haar! Ik moet maandag voor 't eerst naar de dermatoloog, maar ik vrees dat het voor ons ook een eindeloos uitproberen en aanmodderen wordt, tot hij uiteidelijk eroverheen gegroeid is. Ik zie 't best somber in. Héél veel sterkte! (Ik gebruik trouwens op dit moment Viola Tricolor van dr. Vogel. Schijnt tegen de jeuk te helpen, maar ik ben er nog maar net mee begonnen. Ik weet dus nog niet of dat aanslaat, maar áls het helpt zal ik dat onmiddellijk aanraden. Dan hoor je 't wel.)
Groetjes!
Els
 
Deze tip heb ik van een collega gehoord en die werkt echt fantastisch bij haar zoontje: bij een imkerij langsgaan en vragen naar een smeerseltje ik weet niet hoe het heet. De bijen maken het om hun honingraat mee af te sluiten. Het schijnt ook zeer goed te werken bij schaafwonden etc (en die zullen er nog veel komen met opgroeiende kids) Heeft iets te maken om infecties weg te houden. En op natuurlijke basis. Toevallig krijg ik morgen een potje van haar (2,90 euro dus da's niet de moeite). Als ik het heb zal ik morgen de naam hier bij zetten.
Succes!!
 
bedankt allemaal voor de tips en de lieve reacties, hopen dat ze snel van de eczeem, maar vooral van de juek af is, en ook voor jou kindje els....succes
 
Daar ben ik weer met de naam van het zalfje van die collega. Het heet Propolis zalf en het komt van de imker vandaan. Te bestellen via website www.de-imme.nl

Ik ga het nu ook uitproberen want mijn dochter heeft een eczeemplekje in haar hals (komt ook nooit lucht bij) dus ben benieuwd of het werkt.
Groetjes.
 
Terug
Bovenaan