dit hoort eigenlijk onder het kopje verzorging

Ik weet wat je voelt.Ik zelf heb eczeem en m'n dochtertje van 4 maanden ook.Ik weet wat zij voelt en dat helpt goed bij de verzorging.Ik kan het echt goed onder controle houden met vaseline/parrafine te krijgen bij de apotheek op recept of gewoon zo te koop.Dit is bagger vet maar het is indifferent.Er zit dus helemaal niks in qua werkzame stof.Ik gebruik het zelf ook.Ik ben trouwens apothekersassistente dus ik weet wat eucerine cum aqua is en degene die zei dat water bij eczeem huid echt niet goed is heeft gelijk.Van water wordt je huid alleen maar droger en gaat schilferen.Deze schilfers gaan jeuken en je jeukt je huid kapot.Hou het dus gewoon vet.Ik heb voor m'n dochtertje ook al een hormoonzalf gehad maar hier moet je mee uitkijken want dat maakt vooral de dunne baby huid alleen maar dunner.Ik zelf gebruik het al van jongsafaan.Hou het echt alleen maar vet elke dag goed insmeren dan onderdruk je het het beste.Zo blijven de schilfers weg en de jeuk ook in enige mate.Daarbij gebruikt ik ook jeukstillende badolie van Balneum.Of de sterk vettende variant ervan voor in het badje.Gewoon te koop bij de drogist.
Succes ermee ik hoop dat het aanslaat!
 
P.s. Ik doe mijn dochtertje maar 1 keer in de 3 dagen in bad ik was haar wel dagelijks (billen enzo).Zo min mogelijk contact met water is ook het beste bij een eczeemhuid.
 
wat een goede reactie van je (hierboven)....ik dacht al die eucerinum werkt echt niet hoe het zou moeten ze zit nog veel erger onder de eczeem ik ga ni de andere middeltjes proberen ik heb nog een receptje thuis liggen met een eigen bijdrage van dacht ik 50 euro hij wordt dus niet vergoed maar ik ga hem proberen ik heb er werkelijk alles voor over dat het over gaat want de jeuk is verschikkelijk....groetjes
 
Het zoontje van een kennis van mij had hier ook heel erg last van. Hij krabte zich helemaal kapot. Nu blijkt dat het helemaal geen allergische reactie is of puistjes maar DAUWWORM. Dit is voor baby's verschrikkelijk en met de juiste medicijn hiertegen dat je echt iedere dag moet gebruiken, zal het over gaan.
 
Terug
Bovenaan