dit is echt even slikken

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben normaal niet zo van het uiten van mijn dingen, maar naar een nacht niet slapen, wil ik toch echt mijn ei even kwijt. En waar kan dat beter als hier, waar ze me gevoel misschien begrijpen.

Ik ben namelijk bij mijn eerste ingeleid, naardat ik zwangerschapsvergiftiging had. Wat uiteindelijk een keizersnee is geworden. Dat is natuurlijk niet echt leuk. En die angst zit er nu toch nog in.
Ben nu 24 weken en 3 dagen  zwanger en  vanaf zaterdag voel ik me dan ook niet zo lekker. Ik begon sterretjes  te zien,  had hoofdpijn, beetje last van mijn maag(dacht ik)  en was echt brak. En dat is eigenlijk niets voor mij. Ben altijd een bezig bijtje, maar zaterdag en zondag kon ik echt niet op of om. Vrienden van mij adviseerde mij om een bloeddrukmeter te kopen. Want ik werd toch wel onzeker.. Ik heb dat gister toch gedaan en toen ik mijn bloeddruk meten, schrok ik echt. Ik had een veel te hoge bloeddruk!!! Ik heb toch voor de zekerheid mijn gyn gebeld en moest gisteravond toch even in het ziekenhuis laten nakijken. Ik bleek daar een bloeddruk te hebben van 90/140. Dus ik heb een veels te hoge onderdruk, dat weer kan leiden tot een zwangerschapsvergiftiging. E dat is met 24 weken, behoorlijk riskant voor mij, maar ook voor de baby. Mijn urine was gelukkig goed, anders had ik in het ziekenhuis moeten blijven. Maar ik moet vanmiddag terug om weer mijn bloeddruk te meten en ik krijg een groeiecho..

Toen ze gister mijn bloeddruk meten en zeiden dat het veel te hoog was en de kans aanwezig was dat ik waarschijnlijk moest blijven, wist ik niet waar ik het moest zoeken. Ik heb een kleine man thuis liggen, bij de oppas. Ik kan niet in het ziekenhuis blijven, want ik moest bij hem zijn.. En die angst heb ik nu nog.. Wat doen ze straks met me, als mijn bloeddruk blijft stijgen??? Tuurlijk moet ik aan mezelf denken, want ik begrijp heel goed, dat ik gevaar kan lopen, maar we hebben een eigen zaak en mijn man werkt veel. Hij kan dan net voor de kleine zorgen. En ook al zou hij of mijn moeder dat wel kunen, ik kan echt niet zonde mijn kleine ventje. Dat waren de enige gedachten, die ik gister had en zo denk ik er nog steeds over..

Nou hoop ik natuurlijk dat mijn bloeddruk weer gaat dalen, en dat het dus geen ontwikkeling van zwangerschapsvergiftiging is. Want ze hebben me gister wel gezegd, dat het eigenlijk niet zo vaak voor komt, dat je eerst een laten zwangerschapsvergiftiging heb ( met 38 weken) en nu dan zo vroeg.
Dus ik ga van het positieve uit, maar ik moet ook eerlijk zijn en dat ik niet bekend ben met een hoge bloeddruk. Ik heb altijd een prachtige bloeddruk, van 70/120.

Maar ik heb de angst er goed inzitten.....
Het is een heel verhaal geworden, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik me nog rot voel.
Maar ben mijn verhaal wel even kwijt.

Groetjes

wat ontzettend vervelend voor je, en ik begrijp dat je, je zorgen maakt.
Ik vind het zelf alleen van het ziekenhuis wel heel overdreven om jouw zo bezorgd te maken door te zeggen dat je bloeddruk veels te hoog is.
een bloeddruk met bovendruk van 140 en onderdruk van 90 is nog helemaal niet schrikbarend.
Pas als de onderdruk boven de 100 komt geeft het pas aanleiding tot zorgen.

Is het een idee om het wat rustiger aan te gaan doen? Je verteld dat je een bezig bijtje bent maar kan je niet smorgens standaard halverwege de ochtend een uurtje gaan liggen en smiddags als je kleine slaapt ook lekker in bed te kruipen.

Ik weet niet of je zout gebruikt maar geen zout kan er ook toe leiden dat je bloeddruk daalt, ook van kaneel en drop gaat je bloeddruk omhoog en zou je dit kunnen laten staan.

Met warm weer is echt heel veel drinken en rust heel belangrijk.
Probeer echt met sapjes en water tot minimaal de 2 liter per dag te drinken, want met het warme weer heb je zeker als zwangere snel last van duizeligheid en vermoeidheidsklachten.

Ik wens  je heel veel sterkte, probeer je niet echt zorgen te maken, (ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan)
want daar gaat je bloeddruk ook van omhoog.

veel sterkte met alles,
oh jah, je hebt pas echt zwangerschapsvergiftiging als er eiwitten in je urine zitten, een hoge bloeddruk is daar een symptoom van, dus het is NIET zo dat je met een hoge bloeddruk al gelijk zwangerschapsvergiftiging hebt,
ik hoop dat je dat een beetje gerust stelt.

liefs marina

Hallo Marina,

Lief dat je zo snel reageerd.
Maar helaas ligt het bij mij net even anders, als wat jij omschrijft. Ik heb namelijk altijd een bloeddruk van 65/120. En in mijn eerste zwangerschap ben ik opgenomen met een onderdruk van 85. Toen was ik al zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen.En binnen 3 dagen had ik een onderdruk van 115.  En met al mijn symtomen, zijn ze bang, dat het nu weer het geval is. En helaas is rust goed voor je bovendruk, maar niet voor je onderdruk. Maar ook dat neem ik echt wel. Maar ik voel me op dit moment wel aardig en vanmiddag horen we vast meer. Maar ik weet dat je zorgen maken echt niet veel helpt....

Bedankt voor je bemoedigende woorden.

Groetjes

Hoi Suno,

Wat vervelend zeg.
Ik snap heel goed dat je, je zorgen maakt.
Je moet nog zo lang en ik weet niet hoe het werkt maar, is het zo dat als ze je opnemen dit ook totaan de bevalling is?

Ik duim heel hard voor je dat het iets tijdelijks was en dat je vanmiddag weer een goede boelddruk heb.

Probeer je rustig te houden als je je druk maakt om vanmiddag dan stijgt het ook weer misschien.

Gr Lique

(laat je het weten als je geweest bent)

Wat vervelend!!! Ik snap dat je veel zorgen hebt over jezelf, de baby en je oudste. Ik hoop dat het goed blijft gaan

Hoi Suno,

Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn!

Zoals Marina al zei is het in "normale" gevallen standaard dat ze zich pas zorgen gaan maken bij een onderdruk boven de 100, maar als jij normaal een onderdruk hebt van 65, is 90 inderdaad te hoog.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt over je kleine man, maar er is altijd wel een oplossing voor, als je echt in het ziekenhuis moet blijven. Je zult zien dat er, soms uit onverwachte hoek, allemaal mensen zijn die jullie willen helpen.
Helaas zul je wel moeten accepteren dat je, mocht je  in het ziekenhuis moeten blijven,  je kleine man niet bij je kunt houden, en ik weet het heel goed dat je nu denkt: "accepteren???? dat kan ik niet!" maar je zult voor de kleine in je buik wel moeten...

Ik hoop voor jullie dat het vanmiddag allemaal goed is.
Heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan.

liefs  Monica

Hallo Suno

Ik had het bij Milton   pre-eclampsie en was een spoedkeizersnee maar ik had pas op het laatst een hele hoge bloeddruk zeker met inleiden schoot de onderdruk naar 110 dat was echt heftig ook de reacties van de gyn en verloskundige. Maar er is tegen mij gezegd dat de kan er wel is bij een tweede om het weer te krijgen maar het hoeft niet. Ze zeiden ook als er eiwit in je urine zit dan pas moet je zorgen maken.Ik ben toen ook streng onder controle gehouden. Ik ben toen zelfs in januari een paar dagen opgenomen geweest dat kwam doordat ik koorts had en ja om mijn mannetje alleen thuis te laten viel ook zwaar maar ja je moet ook aan jezelf en de baby denken. Er is altijd wel een mouw aan te passen ja het is rot maar het is niet anders. Ik heb ook wel wat eiwit in mijn urine gehad dus ik kneep het ook wel maar uiteindelijk dus niet. Ja dat je bloeddruk omhoog is gegaan kan meerdere oorzaken hebben je heb ziezo al een heel druk leven als ik het zo lees en ja ik denk dat je ziezo er rekening mee moet houden dat je het gewoon rustiger aan moet doen je heb ook nou al een kleine rondlopen. Meid ik wens je heel veel sterkte en het ga wel goedkomen denk aan jezelf en de baby.

groetjes lisette

Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie woorden en adviesen.
Ik was gister in het ziekenhuis en helaas was mijn bloeddruk weer iets gestegen. Het was 90+/140. Dus de onderdruk was weer gestegen. Ze hebben mijn urine niet gecontroleerd, maar wel een groei echo. De kleine deed het goed en ze hebben de kleine opgemeten, om te zien of hij hier geen groeiachterstand ontwikkeld. Ik mocht wel naar huis, maar moet maandag weer terug. Krijg ik weer een meeting en een echo. Als ik mij steeds slechter voel, moet ik natuurlijk aan de bel trekken.
Toch hebben ze duidelijk gemaakt, dat rust wel goed is, maar absoluut niet de onderdruk beinvloed, helaas..

@lis, Tegen mij hebben ze ook gezegd, dat de kans iets groter is op een zwangerschapsvergiftiging, maar dan weer in de laatste weken, niet in een vroeg stadium. Dus we hopen, dat het gewoon een hoge bloeddruk is, en geen ontwikkeling van zwangerschapsvergiftiging. Ik moet nu gewoon iedere week  onder controle blijven.

Al moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik me niet echt geweldig voel. Ik blijf hoofdpijn houden. En ze hadden me gister gezegd, dat ik paracetamol moest nemen, en als de hofdpijn dan zou verdwijnen en wegblijven, was het goed. als het net zo hard weer terug kwam, had het echt met de bloeddruk te maken en niet met stress. Maar daar gingen ze eigenlijk al niet echt van uit.

Nou het is afwachten.
Bedankt dat jullie mijn verhaal wilde lezen.

Groetjes

Terug
Bovenaan