Dit is een groot probleem voor mij

<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Dag allemaal,</span></p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">ik zit hier echt heel erg mee en het doet mij erg veel pijn dat mijn kind mij bij de voornaam noemt door een bepaald familielid. Heb er echt extreem veel verdriet van want mijn kind noemt mij gewoon geen mama wat ik zo graag zou willen horen. Heeft iemand dit ook gehad en weet je misschien hoe ik mijn kind zo ver kan krijgen om mij alsnog mama te noemen. Ze is 2 jaar en 2 maanden oud. Ik ben al een tijdje bezig met haar echt proberen bij te brengen dat ik mama ben, maar ze zegt het gewoon niet. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. </span></p>
 
Voor een peuter is het natuurlijk mega interessant om de naam te gebruiken die iedereen voor jouw gebruikt. Ik,zou aangeven dat jij vindt dat ze je mama moet noemena en dan ook daar op reageren. 
 
Maar ik heb t gevoel dat ze niet weet wie of wat mama is want mijn schoonmoeder heeft haar meteen mijn voornaam geleerd waar ik zo doodongelukkig van word 
 
ik roep ook echt de heledag ik ben mama maar ze noemt mij alsnog bij de voornaam en blijft dan maar m’n voornaam schreeuwen totdat ik reageer 
 
Niet teveel aandacht geven want ook negatieve aandacht is aandacht. De mensen in je omgeving vragen dat ze je mama noemen etc. Op gegeven moment trekt het vast wel bij
 
Stomme schoonmoeders ook af en toe.. ?
Ik zou ook gewoon niet reageren tot ze mama zegt. En als ze wel mama zegt extra leuk en snel reageren. Misschien ook leuk om eens wat spelletjes te doen, jij verstopt je en dan moet ze jou roepen en maak je een geluidje. Eventueel samen met je man als het nog wat moeilijk is. En samen boekjes lezen waar in mama genoemd wordt. Zulke dingen. 
Komt vast goed, kan me niet voorstellen dat wat je schoonmoeder haar aangeleerd heeft sterker is dan het alle daagse gebruik van je naam mama. 
 
Terug
Bovenaan