Dit is een groot probleem voor mij

Mijn moeder verteld me altijd dat ik haar en mijn vader altijd bij de voornaam noemde. Het ging over toen ik een broertje en zusje kreeg. Ze spraken elkaar aan bij hun voornaam. 
Bij onze dochter zeg ik heel vaak: zeg dat maar even tegen papa, laat dat maar eens aan papa zien, ga jij papa maar even roepen. Andersom gebeurd dat ook met mama. Tegen ons zegt ze papa en mama, maar als we niet snel genoeg reageren, dan noemt ze ons bij onze voornaam. 
Ik heb de tip al vaker gelezen, maar elkaar met papa en mama aanspreken en zo ook over elkaar praten, zal het verschil wel maken. Ik begrijp dat het niet fijn is, maar ze houdt van jou als haar mama en dat is het belangrijkste!
 
Hi,
ik weet niet of het nu al iets beter gaat, hopelijk wel, maar misschien kan je ook werken met foto's van jullie. Dan duidelijk een foto van jou met de 'naam' mama, maar ook neefjes/nichtjes, opa/oma, etc. Ze kan nog niet lezen, maar ze kan het wel zo met jou benoemen. Alsof je een soort boekje met dierennamen leest kan je dit dus ook doen met familieleden. Klinkt wat gek ;-) maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. 

 
Mijn zoontje noemt ons soms ook bij de voornaam maar vinden dat niet erg. Maar wat naar dat dit bij jou is gekomen door je schoon moeder dit is niet aan haar. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik nooit mama genoemd zou worden. Je kindje weet niet beter en begrijpt het nog niet. Het trekt vast wel bij als je kindje ouder wordt maar voor nu niet leuk natuurlijk. Ik heb niet echt advies voor je lastige situatie. Misschien is met iemand bespreken zoals je huisarts of CB?
 
Hallo dames,
Even een update voor jullie. EINDELIJKKKKKKKK noemt ze mij MAMA!!! Ze hoorde dr broertje telkens mama en papa zeggen (hij is net 1 geworden) en toen begon zij het ook te zeggen. Echt heel af en toe noemt ze mij nog bij m’n voornaam maar dat komt echt zelden voor. Ik kan mijn geluk niet op echt dames! 


nog bedankt voor al jullie tips ❤️
 
[quote quote=10341027]Hallo dames, Even een update voor jullie. EINDELIJKKKKKKKK noemt ze mij MAMA!!! Ze hoorde dr broertje telkens mama en papa zeggen (hij is net 1 geworden) en toen begon zij het ook te zeggen. Echt heel af en toe noemt ze mij nog bij m’n voornaam maar dat komt echt zelden voor. Ik kan mijn geluk niet op echt dames! nog bedankt voor al jullie tips ❤️[/quote]
Wat super fijn!!!
 
Onze oudste begint nu de namen erbij te zeggen. Inderdaad alleen reageren als ze mama zegt (hoe lastig ook) onze oudste roept nu dan Mama.. en dan gevolgd door mijn naam. Dat vind ik ook prima. Want ze begint wel met mama of papa. Misschien kun je dat duidelijk uitleggen. 
 
Terug
Bovenaan