Dit is mijn laatste zwangerschap voor wie nog meer?

Ik ben nu zwanger van onze derde dochter en dit zal echt de laatste keer zijn. Ik wilde heel graag een derde, mijn man twijfelde en toen was ik opeens zwanger. We zijn er helemaal blij mee, maar voor ons allebei is ons gezin hierna echt compleet.
Na deze zwangerschap laat mijn man zich steriliseren.
Dus laatste 20 weken echo, laatste keer babykleertjes uitzoeken enz. Ik geniet er heel veel van, maar neem er ook gelijk afscheid van. Na de vorige zwangerschap kon ik nog niets weg doen, ik wilde zo graag op zijn minst de optie openhouden voor een derde. Nu ben ik er klaar voor om alles straks de deur uit te doen als het niet meer nodig is.
Wie weet er ook dat dit de laatste zwangerschap/ het laatste kindje zal zijn?

hey
Hier is het ook de 3de en laatste mijn zusje zei laatst oh als dit weer een jongen wordt dan gaan jullie vast nog wel voor een 4de ..maar die komt er echt niet in planning hahaha Toen onze 2de net geboren was voelde het ook voor mij nog niet compleet Maar voor mij is het met 3 kindjes ook echt compleet en zo voelt het nu ook
Ik geniet ook echt wel van deze zwangerschap maar met sommige dingen Vooral met de eerste 12 weken je gewoon echt slecht kunnen voelen de onzekerheid ik ben er gewoon echt klaar mee en van mij hoeft het ook niet meer nog een keer ...
Maar tegelijk neem ik ook echt afscheid van het zwanger zijn en alles wat er bij komt kijken lekker veel nieuwe positiekleding gekocht en nieuwe babykleertjes nog een keer de namenboeken open slaan nog een keer babykaartjes uitzoeken nog een keer een babykamertje maken heerlijk allemaal en ik probeer er ook zoveel mogelijk bij stil te staan en te genieten ( maar merk toch wel dat dat niet altijd gaat met nog 2 kindjes in huis)
En toch vindt ik het ook helemaal niet erg dat deze dingen hier niet meer terug komen....

Tja, wat zal het bij ons zijn???
Ik heb na de eerste zwangerschap gezegd dat als de 2e zwangerschap weer zo zwaar wordt dat we het dan bij 2 houden. Ik kon toen vanaf 16 weken nauwelijks nog lopen. Ik vond het te veel een aanslag op mijn eigen lichaam en niet verstandig dat 3x te doen. Maar tot nu toe vlieg ik moeiteloos door de zwangerschap heen, dus nu twijfel ik toch weer...
Mijn vriend is niet van het plannen, die heeft zoiets: we zien dan wel weer. Maar gezien ons huis en auto zal een eventueel 3e kindje nog zeker een tijd op zich laten wachten.

He meiden,

Ik heb mij nog helemaal niet voorgesteld, de dec-mamaclub kwam maar niet en we zijn op vakantie geweest. Vandaag kijk ik voor het eerst weer op het forum en dit onderwerp spreekt mij wel aan... wel heb ik het gevoel dat ik een heleboel moet inhalen, ach ik gooi de info maar de lucht in ;)

Eerst voorstellen: ik ben Annemieke, 31 jaar en zwanger van de derde. De laatste? ja, dat verwacht ik wel. Ik zeg nooit nooit, maar de planning is hierna klaar! Ik hoop en ga er vanuit dat dit derde kindje ons gezin compleet maakt. We hebben twee zoontjes, Tigo van 5 en Jurre van 3. Het is nu al een drukke boel thuis, veel competitiestrijd met jongens...

Volgende week beginnen we met verbouwen om de huiskamer, boven is het groot genoeg en een nieuwe auto lijkt mij wel prettig maar is niet noodzakelijk.

Mijn 20-weken echo heb ik pas met 21.5. Een samenloop van omstandigheden van de agenda van mij en de verloskundigepraktijk. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten... We hebben nooit eerder een 20-weken echo gedaan en we willen wel heel graag het geslacht weten.

Ik werk vijf dagen in de week, dus zal niet heel vaak op het forum komen, maar ga zeker mijn best doen. Lijkt me heel erg leuk!

Groetjes allemaal, Annemieke

Annemieke, waarom hebben jullie nooit een 20 weken echo gehad? Mijn dochters zijn 4 en 2 en bij allebei een 20 weken echo. Kregen jullie er geen aangeboden of wilden jullie het niet? Of woon je niet in Nederland?

He Reisa, leuk dat je meteen reageert! Bij mij oudste was een 20-weken echo alleen beschikbaar voor 38-plussers vanwege medisch risico. Bij onze tweede was het net beschikbaar, maar wilde ik het niet weten. Stom miscchien, maar ik was ervan overtuigt dat alles goed was en wilde dat gevoel houden. Gelukkig is gebleken dat alles OK is. Er was ook onduidelijkheid of een echo niet slecht voor je kindje zou zijn

Bij ons wordt halverwege december ook de derde geboren. Dit is zeker weten ons laatste kindje, mijn man had bij twee eigenlijk al zoiets, maar voor mijn gevoel was ons gezin nog niet compleet. We zijn heel blij met deze zwangerschap en ik probeer overal heel bewust van te genieten. We hebben straks en meisje en twee jongens.

Hallo, hier nog een mama, die echt voor het laatst zwanger zal zijn snik snik.......we hebben een meisje van 5, jongen van biijna 4,en een jongen van 2 dus nummer 4 is onderweg! erg leuk en drukjes op zijn tijd maar beren gezellig!! zal moeite hebben om idd van het zwangere leven afscheid te gaan nemen!!! alles vor het laatst, bevallen, borstvoeding, kraambed, maar ja ben blij dat ik het allemaal mag mee maken! groetjes claudia en ps GENIETEN van jullie buikje!

Terug
Bovenaan