dit is niet normaal meer.

Hi Jarnos,

Vol ongeloof heb ik je verhaal zitten lezen. Ik word er echt helemaal misselijk van, geeft je echt te denken waar het heen gaat met deze maatschappij. Het probleem zit echt in de opvoeding hoor, die lui krijgen toch geen fatsoen mee van thuis. Gatverdamme!!!!!! Goed dat je vandaag weer naar buiten bent gegaan! Je hebt er niets aan als je straks de straat niet meer op durft. Je hebt ook aangifte gedaan bij de politie he? Eigenlijk moeten die gasten eens flink worden aangepakt. Jezus wat zit ik me op te winden hierover zeg.

Nou meid hou je taai, wees trots op jezelf dat je zo hebt gehandeld! Het is verbazingwekkend hoe helder van geest je kunt zijn op zo'n moment.

Sterkte en veel liefs,
Daantje
 
Hoi,

Ik wil hier heel even reageren op wat vele dames in hun reacties zeggen: volgens mij ligt het niet altijd aan de opvoeding. Het is wel vaak zo dat die kinderen thuis niet het goede voorbeeld krijgen, of te weinig aandacht, of weet ik veel wat, maar zeker niet altijd! Ik heb zelf een tijd gewerkt met kinderen die uit huis geplaatst werden door de jeugdrechter, en het gebeurt ook wel regelmatig dat de ouders er helemaal niks aan kunnen doen dat hun kinderen zo zijn. Soms snap je echt niet waar het vandaan komt. Ik wil dan ook zeggen je niet automatisch moet aannemen dat die kinderen slechte ouders hebben, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wie weet overkomt het mij ook wel later?
Ik wil hiermee niet het gedrag van die kinderen goedpraten. Het is verschrikkelijk dat er zo'n kinderen bestaan, en helemaal dat de politie niks onderneemt. Jarnos, meid, ik hoop dat het snel een beetje beter gaat, en dat dit een eenmalige ervaring was. Je hebt het prima aangepakt, wees maar trots op jezelf dat je zo erger hebt weten te voorkomen!

Groetjes,
Marian
 
hoi,

meid wat een verhaal zeg, blij dat je er goed vanaf bent gekomen hoor.

Ik ben het niet helemaal eens met marian,sorry. Ik denk dat ouders wel
degelijk verantwoordelijk zijn voor bepaald soort gedrag bij hun kind
(uitzonderingen zijn er natuurlijk) Als je alleen al op tv kijkt wat
kinderen tegenwoordig zien mogen, leren ze ook al hoe hetniet moet
hoor. En de ouders letten echt niet op waar ze naar kijken helaas. Hoe
makkelijker de ouders, hoe erger het kind. Normen en waarden zijn ver e
zoeken. Vroeger werd een kind nog wel eens goed bestraft, maar
tegenwoordig moet een kind maar zijn eigen zegje kunnen hebben. En daar
kan ik het gewoon niet mee eens zijn. Ik heb 7 kinderen in de leeftijd
van 17 tot anderhalf jaar en geloof me, ik ben qua opvoeding knap
ouderwets. Weet je wat mij dat opleverd? Dat mijn grotere jongens niet
s'nachts op pad gaan en de boel terroriseren en dat ze gewoon in huis
het ook naar de zin hebben.

Meid veel sterkte met verwerken, want dit is niet niks hoor.

liefs Hester  

 
hallo allemaal.
sorry dat ik er evn niet was. heb even veel bijgeslapen en even de boel de boel gelaten.
ik ben bij de politie geweest en ook hier vonden ze het niet normaal. ik heb aangifte gedaan, maar helaas (omdat ze onder de 16 zijn) kunnen ze ze alleen maar 6 uurtjes vasthouden en dan staan ze weer op straat. de agent zei dat hij vond dat die leeftijdsgrens wel omlaag kon naar 12, omdat ze steeds jonger beginnen. (ik krijg er de kriebels van ,maar het is helaas maar al te waar).
ze gaan nu meer survieren in die wijk en als ik ze weer tegenkom moet ik 112 bellen.

ik denk idd dat ouders een grote rol hebben hierin. tenminste wel asl ze nog zo jong zijn. heel soms komt het denk ik ook wel voor dat een jochie van 12 in aanraking komt met verkeerde vriendjes. tja en dan een beetje stoer doen tegenover je vriendjes....

ik ben er met mn vriend nog langs gereden en het ging met mij wel goed. die jochies hebben we niet meer gezien. ik hoop toch echt dat dit niet met een jonger meisje gebeurd.

mocht ooit iemand van jullie dit zien, ga dan naar de persoon toe en doe of je diegene kent. dan is hij/zij niet meer alleen. je spreekt dan niet de jongens aan, maar zorgt er (hopelijk) wel voor dat ze weg gaan.

iniedergeval heel erg bedankt voor jullie reacties en laten wij er maar (zo veel mogelijk) voor zorgen dat onze kinderen dit niet gaan doen.


trijntje help me eens op weg. ik weet niet meer wie je bent (schaam) of had ik van jou een pb ontvangen. ik ben erg slecht in namen. sorry.
 
Terug
Bovenaan