Dit loopt zo uit op helemaal nix!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik ben hier de laatste dagen niet meer zo actief. Er gaat zoveel door me heen op het moment.

De relatie met mijn man loopt alles behalve voorspoedig. We zitten nu echt in een dip en ik hoop zo dat we hieruit gaan komen.
Ik ben vanmiddag naar mijn ma gereden omdat mijn man van kwaaigheid de autodeur dichtgooide en ik het dus maar uit moest zoeken.
Dylano zat ook in de auto, en heb dus besloten om naar mijn ma te rijden, omdat ik wist dat als ik mee naar binnen zou gaan, de bom zou barstten en Dylano daar dan bijzit (die moest nl nog eten). Dit is de 1e x dat ik weg ben gereden zonder iets te zeggen tegen mijn man.
Voor mijn gevoel doe ik nix goed voor hem. Ik zit dagen te denken hoe ik hem het beste kan vragen of hij aub ff dit of dat wilt doen. Ik bel zelfs zijn moeder om te vragen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Dit lijkt me niet een gezonde relatie...
Ik weet dat er veel meespeelt, hormomen zo en zo ook.
Maar onze babykamer is nog NIET klaar, en dat terwijl ik al ruim 35wk zwanger ben.
Zit me echt hoog, want had wel wat meer verantwoordelijkheid van hem verwacht wbt de kleine.
Dus op een gegeven moment MOET je dingen gaan vragen over de kamer. Wanneer hij van plan is om wat te gaan doen. Dan voelt hij zichzelf onderdrukt door mij, en noemt me een dictator. Hij legt zichzelf die druk op zeg ik hem dan, maar ook mij tuurlijk! Ik zit vol met hormonen en drang dat de kamer zsm afmoet, dus ja... Dat neem je allemaal mee hé?!
En ik ben me ervan bewust dat ik vroeger in het verleden toch best wel wat bazig kon zijn tegen mijn man toe. Het liefst heb ik alles zelf in de hand, maar het gaat niet altijd zoals IK zou willen. Daar ben ik ook wel achter, en hou mezelf dat dan ook voor.
Ik probeer echt mn best te doen om geen discussies uit te lokken, maar het gaat gwn niet!! Ik let op wat ik zeg, maar hij mag alles maar zeggen. Zo werkt dat toch niet??
Ik weet zeker dat hij veel van ons houdt, en das andersom ook zo, maar dit trek ik niet. En hij ook niet, en nog belangrijker... Dylano en ??? ook niet. Die komen voor mij altijd op de 1e plaats.
Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet. Heb sinds vanmiddag regelmatig harde buiken, en voel mezelf dan zooo schuldig tegenover de kleine in mn buik, want die reageerd daar gwn op.
Ik wil mijn man niet in een kwaad daglicht stellen hoor meiden, maar ik weet gwn niet meer wat ik moet!!
Ik voel mezelf hulpeloos, en machteloos. Ik voel onze relatie zo uit mn handen glippen, vreselijk!!
En dat willen we allebei niet! Maar hoe komt het dat we op dit punt zijn beland vraag ik mezelf dan af. Ben ik nou zo erg of hij?? Nee, we moeten allebei een stapje terug doen ben ik van mening, maar voor mijn gevoel moet ik nou altijd maar mn mond houden om de vrede te bewaren, maar zo werkt het tuurlijk niet.

Ik wil nog zoveel meer schrijven, maar ben helemaal gebroken, en zie het gwn (ff) niet meer zitten.
Mijn ma maakt dr eigen harstikke druk of dit wel goed blijft gaan, en wil het ze bewijzen dat het wel goed blijft gaan, maar hoe???
Pffff... Ik hou van mijn man, ben niet voor nix met hem getrouwd maar soms vraag ik mezelf weleens af of ik hier goed aan heb gedaan.
Het speelt nu iets van 3mnd ofzo, maar wanneer houdt het op??

Ja sorry voor mijn geklaag hoor. En het komt een beetje egoistisch over dat ik alleen een berichtje over mezelf plaats ,en niet bij anderen reageer. Maar dit is niet de bedoeling meiden... Ik lees jullie verhalen allemaal harstikke graag, maar nu staat mn hoofd er echt ff niet naar.

Hoop niet dat jullie mij dit kwallijk nemen...

Liefs Debby.

Hoi Debby,
allereerst wil ik even zeggen dat je je absoluut niet hoeft te verontschuldigen over het feit dat je een berichtje over jezelf plaatst en niet reageert op andere berichten.
Dit is gewoon een gezellig forum en je bent niets verplicht!
En dan je berichtje, ik schrok er best wel van toen ik het las.
Het lijkt me zo moeilijk voor je dat je relatie nu niet lekker loopt terwijl je 35 weken zwanger bent! Dat zal niet meevallen zeg.
Ik denk dat je toch moet proberen te praten met je man, zeg wat je denkt en wat je voelt (ik weet t is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het)
Zeg dat jij graag wilt dat de kinderkamer af is en dat je niet probeert hem op zijn huid te zitten.
Tja verder heb ik niet echt veel tips voor je, wil je alleen een hart onder de riem steken en zeggen dat je hier altijd je hart kunt luchten!
Kom op meissie, hou je taai en ik hoop dat alles goed gaat komen,
groetjes van Sonja

Hoi Debby,

Het geeft toch helemaal niets dat je even alleen met jezelf bezig bent. Het is ook allemaal erg vervelend wat er nu allemaal bij jou gebeurd. Is het misschien een idee om de kleine (sorry ben de naam even kwijt) een nachtje of zo bij je moeder te laten en dan eens een goed gesprek aan te gaan met je man. Mocht het dan een beetje hard gaan dan heeft de kleine er geen last van en dan heb jij wel kunnen uitpraten wat je allemaal dwars zit.

Ik denk dat ik dit ook niet leuk zou vinden hoor. Je wilt toch de babykamer op tijd af hebben en dat moet je man toch kunnen begrijpen. Maar ik denk dat als je hier mee rond gaat blijven lopen het wel erg zware laatste weken worden voor jou. Dat kan toch ook zijn bedoeling niet zijn.

Ik hoop dat je wat advies krijgt en denk maar even lekker aan jezelf hoor. Het meepraten komt vanzelf wel weer. Ik denk dat we allemaal wel eens een tijdje niet zoveel reageren.

Heel veel sterkte de komende tijd.
Inge

Hoi meiden,

thnx voor jullie lieve woorden! En jullie begrip uiteraard.

Dylano blijft vanavond bij opa en oma slapen, ik ben daar nu nog, en mijn stiefvader had gezegd, dat hij dan maar daar moest blijven, zodat wij op ons gemak kunnen praten, zonder dat Dylano bijv een xtje (zal je altijd zien) huilend wakker wordt, en dat je dus gestoord wordt.
Mijn man heb ik ookal gesproken via de tel, en gelukkig was hij een stuk rustiger als de laatste x dat ik hem sprak.
Zelf voel ik me ook wat rustiger, maar goed... Heb tuurlijk alles er al uitgegooid toen ik bij mn ma binnenstapte.
Ik ben echt een beetje zenuwachtig voor zometeen/strax als ik weer naar huis ga. Zit nu al te bedenken hoe ik dit het beste aan kan pakken, zonder dat er kwade stemmen naar mekaar gedaan worden.

Ik houd jullie op de hoogte meiden!!

Thnx!!  Debby.

hoi debby,

wat vervelend om te lezen zeg, ik weet waar je het over hebt want een maand gelden is hier ook de bom gebarsten en is het een tijdje hommeles geweest hier in huis maar alles is gelukkig opgelost en ik hoop dat het bij jullie ook weer goed komt als jullie samen gepraat hebben...

succes vanavond..

gr mascha

heey debby,jeetje wat is dit #!#^*# voor jou/jullie zeg! ik wil je even zeggen dat ik hoop dat jullie vanavond goed kunnen praten en er samen door komen!!!
ik wens je heel veel sterkte en wil tegen jullie beiden zeggen;go for it.
verder kan ik je op moment niet zo veel raad geven omdat ik op moment zelf nie best in mn vel zit maar meiss ik hoop echt dat alles binnenkort weer fijn is in jullie mooie gezinnetjedikke kus vanaf hier!!!!

Lieve Debby,

Voel je niet schuldig tegenover ons hier hoor!!
Erg rottige situatie waarin jullie zitten. Probeer rustig met je man te praten en vraag anders ook of je hulp aan iemand moet vragen om hem te helpen met de babykamer. Mijn man ziet er ook altijd tegenop en dan kunnen wij wel eens erg hoog oplopende ruzie hebben en dan heb ik ook wel eens zoiets van.... hoe kan dit nu, terwijl altijd alles zo goed ging.

Als het praten niet lukt schrijf het dan op, zodat jullie er samen uit komen. Ik vind dat je man meer rekening moet houden met je hormonen en de babykamer moet natuurlijk wel op tijd af zijn...

liefs Maris

Lieve Debby,

Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen hoor!! Daar is het forum nu eenmaal voor! Maar toen ik je verhaal las, was het net of het mijn man en ik waren in jouw verhaal! Mijn man heeft een moeilijke jeugd gehad, en kan daardoor nogal steeds schreeuwen en snel op z'n teentjes getrapt zijn, ik mag niks zeggen zeg maar!

Tot voor kort, een paar maanden geleden is hier ook de bom gebarsten, ik baalde er behoorlijk van, dat ik en 32 uur werk, en dan ook nog even kon wassen, strijken,stofzuigen, eten koken, vaatwasser uitruimen en ons zoontje kon doen.....ik was er helemaal klaar mee, heb hem ook toen gezegd dat als hij niet ging veranderen dat zijn zoon en ik weg zouden gaan. Hij is toen erg geschrokken en het enige dat ik van hem heb gevraagd is of hij mee wil helpen in het huishouden. Ik mocht niet meer zeuren, ik mocht het hem niet meer vragen....dus is er nu een takenlijstje gekomen met per dag de taken die hij moet doen...nu moet ik hem af en toe helpen herinneren, maar hij doet het wel...en door dat lijstje moet hij 6 keer per week koken....en nu vind hij koken dus leuk (en kan hij het dus beter dan ik!).
Mijn man schreeuwt nu nog af en toe, Jesse ons zoontje schrikt daar behoorlijk van en rent dan altijd naar mij....zodra dit gebeurd confronteer ik mijn man hier direct mee! En nu realiseert hij zich dat het niet goed is dat hij zo schreeuwt de hele tijd.....en nu bied hij ook steeds zijn excuses aan....

Ik wil je niet lastig vallen met mijn verhaal, maar wil je even laten weten dat je niet  de enige bent,  misschien kan je er wat tips uithalen...ik weet dat je een thuisblijfmoeder bent en dat je niet werkt en dat je de volledige zorg van je zoontje op je neemt, maar je kan van je man wel vragen of hij af en toe even de stofzuiger een rondleiding wil geven, of even de simpele dingen als een vaatwasser uitruimen. En nu kan je zeker van hem eisen dat de babykamer eens afkomt! Want dat mag je hem wel zeggen, dat had allang gedaan moeten zijn!!

Nou meis, ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben vanavond en dat jullie eruit komen en dat jullie straks lekker van Dylano en ??? kunnen genieten en weer verder kunnen als gezin! Laat je ons nog weten hoe het afloopt!

Liefs Angelique

Terug
Bovenaan