DKTP

Hoi anoniem 100

Goed hoor dat je er zo over denkt. Wat nou hype?!! Het is niet voor niks in de media. En je kiest voor het beste voor je kindje. Gister was al op het nieuws dat mensen niet laten inenten en wachten op het nieuwe vaccin, dat is natuurlijk ook belachelijk want zo komt er dus een nieuwe epidemie. En als je het niet kan betalen, doe dan nog met het bestaande. Ik heb ons zoontje ook laten inenten met het nieuwe vaccin. Hij heeft er nu twee gehad. Mijn arts heeft gewoon het recept naar de apotheek gefaxt en zij hebben het besteld in Venlo, want daar komt het vandaan. Ik was 130,- euro kwijt incl verzenkosten. bij mijn consultatieburo was het geen probleem, zij zetten dan gewoon deze prik, en tekenen het ook gewoon af, dat hoeft volgens mij de huisarts niet te doen. Let er wel op dat het vaccin koel blijft bewaard in de koelkast. Wij hebben thuis een tweede koelkast die niet vaak open gaat, want dat is belangrijk. Vlak voor je naar het cb gaat voor de prik haal je het uit de koeling en neem je het mee, daar geef je het gelijk af en zij leggen het weer in de koeling. Niet een avond van te voren eruit halen! (dit zeiden ze nl bij mijn apotheek, maar dat vertrouwde ik niet helemaal en heb dat nagevraagd maar dat mag dus absoluut niet, want dan is het vaccin niet meer goed.)

Nou anoniem 100, sterkte en hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.
Ik ben in ieder geval blij dat ik voor het nieuwe vaccin heb gekozen, mijn zoontje heeft nergens last van gehad, ik weet nit of dat door het niuewe vaccin komt, of het is gewoon een bikkeltje.

Groetjes Coco
 
wat een onzin! een hype!!echt belachelijk! Ik heb mijn zoontje het vierde prikje (wat toen kwam alle info naar buiten) met het nieuwe vaccin laten doen. Ik was ook de eerste bij de huisarts, maar hij wilde gewoon meewerken. De apotheek deden ook alsof ze het voor het eerst hoorden, wat ik overigens maar bar slecht vind, (je leest toch kranten, kijkt toch nieuws, het is hun vakgebied!!!) Maar zij kunnen het voor je bestellen bij de internatiole apotheek te venlo.
Je moet het zeker niet zelf gaan ophalen i.v.m. dat je het vaccin koel moet kunnen vervoeren. bovendien kunnen alle apothekers dit gewoon voor jou bestellen. Op het moment dat je het bij de apotheker opgaat halen en jij naar de arts (of cb) gaat om het te laten zetten is het vaccin voldoende afgekoeld, want het mag ook niet te koud worden toegediend want dat is te pijnlijk.
Er zijn heel wat gezinnen die op veel tegenwerking zijn gestuit, sommige hebben zelfs toen besloten dan helemaal niet te gaan prikken, maar nu blijkt er dus een ware epidemie aan de gang te zijn wat betreft kinkhoest, het is dus zeker verstandig het wel te doen. Mijn zoon had absoluut nergens last van (maar dat had ie ook niet echt van het oude vaccin). Wees blij dat je arts wil helpen, hij moet nu alleen het recept naar je apotheek sturen (of jij brengt dat)
Heel veel succes ermee
Voor meer info kijk op de site van stichting vaccinatieschade..

groeten chantal
 
Sorry hoor dames, maar de media kan erg selectief zijn in wat het wel en niet laat zien. Ren daar niet meteen achteraan, en ja ik durf te zeggen een hype met als gevolg dat veel mensen te bang zijn om hun kind te laten vaccineren met alle gevolgen van dien.
 
ja okee, maar er IS een nieuw en veel beter vaccin, dat wordt ons verteld, dus waarom zouden wij dan nog het oude accepteren, haal dan gewoon het nieuwe, dan weet je zeker dat het goed is, en je kind is ingeeent (want ik ben er ook niet voor om het dan maar te laten).
Het is natuurlijk niet eerlijk door te gaan roepen dat het huidige vaccin niet goed en zelfs gevaarlijk is, ons vervolgens te laten weten dat er een betere is, en dan zijn er vervolgens instanties zoals huisartsen en cb die niet mee willen werken om het nieuwe te laten halen en toe te dienen, DAT begrijp ik nou weer niet. ( ze zijn natuurlijk bang voor de verantwoordelijkheid denk ik dan, maar die neem je als ouder toch?)
Zolang de huisarts wil helpen, is er toch geen probleem, neem dan lekker het nieuwe! Toch?
 
Onze zoon heeft bij de 2e prik ('98) hij was toen 4 mnd een toeval gehad toen de DKTP er een half uurtje inzat. Hij draaide helemaal weg werd lijkbleek en was slap. Contact opgenomen met de HA en dit alles is doorgespeeld naar het RIVM en die vertelde dat het zeldzaam was dat hij zo reageerde, ik kan je wel vertellen dat dit geen leuke ervaring was en had ik toen de mogelijkheid voor deze nieuwe prik dan had ik dat zeer zeker gedaan.
Gr Sannie
 
Hoi,

Sannie,wat jouw overkomen is kan inderdaad gebeuren en is ook zeldzaam.Toevallig kwam ik op het cb een moeder tegen die dit ook had meegemaakt maar volgens mij kan je altijd een andere reactie krijgen op bepaalde stoffen dus wie zegt dat het met de nieuwe vaccin niet zo is?

En over deze vaccin die kun je inderdaad via de int.apotheek in Venlo krijgen en dat is nog niet zo lang het geval.In Duitsland is dit vaccin inmiddels geregistreerd.

Ik werk bij een groothandel die deze info heeft gegeven en ik merk sinds gisteren (toen het in de media kwam dat er meer kinkhost voorkwam)er gelijk weer vragen kwamen over dit vaccin.

Persoonlijk heb ik mijn zoontje gewoon ingeint en heb er niet lang over na hoeven denken en als het vaccin vrijgegeven wordt krijg je hem automatisch dus........


Gr, Aster.
 
Hallo allemaal!
Bedankt voor jullie reacties.
Ik had gistermiddag nog even de apotheek gebeld en die kan het gewoon bestellen. Ben naar de huisarts gegaan en het recept opgehaald en afgegeven bij de apotheek. Was geen probleem. Scheelt weer een reisje naar Duitsland. Het duurt nu wel ongeveer 2 weken voordat het binnen is en het kost in totaal 70 euro, maar dat hebben we er wel voor over.
Ben blij dat ik door de reacties boven heb kunnen bedenken om ook de apotheek te bellen. BEDANKT!!
 
Terug
Bovenaan