Do or don't???

ik ben nu 15 weken zwanger van mijn 1e kindje maar dat weet ik nog maar
een week heb dus de eerste 14 weken gewoon cola gedronken af een toe
een wijntje brie gegeten kattenbak schoongemaakt staalen uitgemest en
ga zo maar door

ik mest nu geen (paarden) stallen meer uit omdat ik daar geen energie
meer voor heb en de katten bak maak ik schoon met handschoenen aan

werk in huishouding dus ontkom er toch niet aan ik denk dat vooral de
alcohol en het roken kwaad kunnen en verder denk ik er niet teveel bij
na want als ik zelfs geen mayo of ijs maar mag eten dan weet ik het
helemaal niet meer

 
Ik moet soms wel lachen om al die verhalen wat wel en niet mag!!! Natuurlijk zijn er bep. dingen die niet mogen, zoals hierboven al wordt gezegd. Maar als je alleen maar water en sla mag (wat trouwens vast ook niet goed is want het bevat veel nitraat!) wordt het wel erg saai die zws. Mijn vk moest erg lachen om de ruzie die mijn man en ik hadden over drop. Zei vond drop eten echt geen probleem zolang je maar geen zak per dag wegkaande en je bloeddruk niet explosief steeg. Net als een poos terug die verhalen over kaneel. Het zou kankerverwekkend en superslecht voor je kindje zijn. Jaha als je een appeltaart per dag zou eten. Maar wie doet dat nou???
Lang leve de lol, en zolang iedereen maar geen rauw vlees en dergelijke gaat eten zal het vast wel meevallen.
 
Hihi, ja te veel sla is ook niet goed! Mijn tante at bijna ene krop per dag en kreeg toen idd nitraatvergiftiging

Maar mijn schoonmoeder flipte bijna toen ik tweede paasdag een glaasje tonic nam! Volgens haar zit er kinine in en dat werkt vruchtafdrijvend. Ja, als je 40 weken zwanger bent maar niet nu! Ik kreeg gelukkig direct bijval van mijn schoonzus dat het nu geen kwaad kon maar het smaakte toch niet zo lekker meer.

Een collega van mij beweert dat ik niet met mijn buik in de zon mag omdat de temperatuur van het vruchtwater dan stijgt en dan kan je kindje dood gaan. Wat een onzin zeg! En het is notabene nog wel een jonge meid die dit beweert. Echt, iedereen denkt nu maar alles te mogen zeggen en te bepalen wat goed voor je is en wat niet omdat je zwanger bent.
 
Ik vind het eigenlijk best komisch... het lijkt wel of mensen er behoefte aan hebben zich gek te laten maken door wat er allemaal gezegd wordt! Waar je trouwens ook heel erg voor op moet passen: je kennis van het internet halen. Vaak zijn het van die eigen websites van mensen die volstaan met (goed bedoelde) adviezen, maar die er eigenlijk helemaal geen kaas van hebben gegeten. Bij twijfel kun je inderdaad het beste even met je verloskundige overleggen, in de meeste gevallen kan die je helemaal gerust stellen over je eet gedrag. De mijne in ieder geval wel, die gaf zelfs aan dat je niet in paniek moet raken als je nog een gerookte zalm hebt gegeten of een brie'tje au lait cru. gewoon een beetje opletten en geen domme dingen doen (duh). Ik heb ook nog gerookte zalm, franse kaas en  niet helemaal doorbakken vlees gegeten en een wijntje (en champagne met Oud & Nieuw) gedronken... toen wist ik nog niet zeker of ik wel zwanger zou zijn. Wat moet je dan? Bij sommige mensen duurt het 2 jr voordat het lukt... moet je dan 2 jr op een soort dieet ofzo? Relax...
En wat mijzelf betreft zou ik heel graag nog eens een piepklein glaasje wijn drinken in het weekend ofzo (of bij een uitzonderlijk etentje ofzo)... mijn zus en schoonzus deden dat ook gewoon. Maar sinds dat ene artikel (over dat "stilstaan" vand e baby (---> boerenkool? Hahahaha!) let mijn lief er nogal op. Ik neem dan gewoon bij het eten af en toe een slokje van hem, maar ik zou geen glas meer durven drinken. Puur en alleen omdat ik me dan heeeeel erg schuldig zou voelen als er wel iets mis zou gaan. Eigenlijk belachelijk, toch?

Liefs, Linkie.
 
We laten ons inderdaad helemaal gek maken door alles wat we niet mogen eten.
Het is al vaker gezegd maar met mate moet het allemaal kunnen.
Zelf ben ik met heel wat dieren opgegroeid en nu hebben we ook een hond en twee katten in huis. Zelf verschoon ik inderdaad de kattenbak niet meer maar ik laat mijn kindje zometeen zo van de grond eten en de aarde in de tuin als hij dat zou willen. Zulke kinderen worden inderdaad veel minder ziek en hebben ook veel minder allergieen.

Met eten pas ik wel een beetje op maar ik vind leverworst heel erg lekker en eet soms wel meer als een per dag ondanks dat daar weer vitamine A inzit. Ik drink ook gewoon vruchten sappen enz. Ik ga toch niet op water en brood omdat ik toevallig zwanger ben.

 
Terug
Bovenaan