Dochter 14 weken vanaf 4 uur wakker

Herkenbaar. Onze dochter is nu 16 weken en vandaag 14 weken begon dit ook in de nacht.  Nu slaapt ze ook overdag heel slecht. Ik denk dat t bij sprong 4 hoort helaas. Zeer vermoeiend heel veel succed

[quote quote=10177237]Hoi, bedankt voor de reacties! Een klein wonder: Vannacht heeft onze dochter voor het eerst in weken ineens tot 6.45 doorgeslapen!! We hadden niks anders gedaan dan anders, behalve dat vriend vergeten was haar romper dicht te doen, maar het lijkt me sterk dat dat de verklaring is! Ik reken me niet rijk en vannacht zal ze vast weer om 4 uur wakker worden, maar wat is het fijn om een keertje langer dan 4,5 uur te slapen!! Dus voorlopig kunnen we er weer even tegenaan. Overigens drinkt ze de laatste voeding vaak niet helemaal op en heeft ze sinds vorige week al grotere luiers, dus die tips gaan in ons geval niet werken. Het ledikant past helaas niet op onze slaapkamer, anders hadden we haar graag nog wat langer gezellig bij ons gehouden. Zoals ik al een beetje had verwacht, moeten we zoals jullie aangeven ons er waarschijnlijk gewoon bij neerleggen! Dat is ook prima nu ik weet dat we niks over het hoofd zien wat het zou kunnen zijn. (al gaan we vannacht misschien toch nog eens de romper loslaten :D)[/quote]
Hahahhaha! Hoe toevallig, hier vannacht er ook niet uit gehoeven voor een speen ?
Ben ook benieuwd voor deze nacht hahaha

Hey,
hier precies hetzelfde verhaal, maar ik heb wel wat tips:
- eventueel de laatste fles ietsje meer (ligt eraan waar ze op zit al)
- wij zijn onze meid toen in een slaapzak gaan doen, maar toch bleef het soms gebeuren inderdaad stipt om 0

Om 04.00... dus toen begonnen met inbakeren vanaf dat tijdstip en dan slaapt ze nu door tot de ochtend fles, helaas trekt dit wakker worden erg lang door. Maar door het inbakeren hoef ik niet meer elke 20 min weer de speen te gaan geven ? Ik denk dat ze beweeglijker worden met de armpjes en daar wakker van worden
succes ?

4,5 uur slaap, als je kindje om 4 uur wakker wordt? Dan zou je ook zelf nog wat eerder naar bed kunnen gaan.
Hier ook weken gehad dat onze dochter om 4.30/5.00 uur klaar was met slapen. Papa en mama doken dan ook gewoon een tijdje rond 22.00 uur hun bed in. Het zijn helaas allemaal fases die erbij horen, goed voor jezelf zorgen maakt ze makkelijker. 

Mijn dochter is bijna 14 weken maar heeft nog nooit doorgeslapen helaas. Ze komt snachts altijd tussen 3 en 4 en slaapt hierna eigenlijk alleen maar hazeslaapjes tot aan de fles. Ze wordt niet wakker van de honger snachts, van alles al geprobeerd. Nu kreeg ik vorige week op het consultatiebureau de tip om haar natuurlijk in te bakeren. Ze is inmiddels te oud om te beginnen met in te bakeren maar ze vertelden dat als ze snachts wakker wordt, haar handjes bij elkaar moet houden (geborgenheid) en evt een beetje op haar zij kan leggen om te wiegen (terwijl ze gewoon in haar bedje blijft liggen) totdat ze echt weer goed slaapt. Ik heb haar handjes wel 20 min vastgehouden omdat ze tussendoor wel eens schrikt of met haar handjes maait.De eerste nacht kwam ze om 4 uur en daarna weer om 5.15 en hetzelfde toegepast. De keer daarna kreeg ze gewoon de fles. De nacht erna werd ze zelf voor het eerst om 6 uur wakker. Afgelopen nacht kwam ze helaas al om 2 uur en begon het riedeltje weer.
Ik zit ook nog te wachten op de gouden tip maar aan de andere kant vraag ik me af of ze misschien nog te jong is om door te slapen.

Ik denk dat je je hier bij neer moet leggen. De ene keer slapen ze door de andere keer niet. 
Hier ook verschillend  op het moment is meneer bijna 6 maanden en word ook om 5 uur wakker en wilt daarna ook niet meer slapen. 
Ik zie het maar als een fase  of een sprongetje en het gaat vanzelf over.  Nu ga ik zelf  maaar wat eerder naar bed om toch genoeg slaap te krijgen 

Terug
Bovenaan