dochter 9 mnd wil geen flesje, hoe vocht binnen krijgen

Zoals de titel het al zegt wil onze kleine meid geen flesje. Ze krijgt 3 flessen waarvan ze 2 x ong 80 ml drinkt, ze krijgt nog steeds een late pyamapapje en drinkt daarvan ong 160 ml.Verders eet ze gewoon fruit, brood, groentehapje, toetje en koekje. Sap drinken zijn we al 3 mnd aan het proberen maar wil met geen enkele beker echt goed lukken. Zelfs met dit lekkere weer drinkt ze maar 60 ml sap. Nou drinkt ze vanaf de geboorte al slecht, maar hoe zorg ik ervoor dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Ze geeft geen tekenen dat ze honger heeft. Huisarts, CB en KNO arts konden geen redenen vinden waarvoor ze slecht zou drinken.
 
Vinden de HA, CB en de KNO wel dat ze zich goed ontwikkelt en dat ze per dag voldoende vocht binnen krijgt? In fruit etc. zit ook vocht.
Als de "deskundige" allemaal tevreden zijn en je zelf merkt dat ze het verder goed doet kan je misschien proberen het niet te forceren. Mijn dochter ( 5 mnd) is ook vanaf het begin een slechte eter/drinker geweest. Hiernaast heeft ze reflux dus veel van wat erin kwam er ook weer uit. Op haar hoef je ook niet te wachten tot ze zelf aangeeft dat ze dorst heeft. Dus ik herken wel je zorgen. Zo lastig om iedere dag weer te rekenen of ze wel voldoende binnen krijgt. Ik probeer zelf me er nu maar minder druk over te maken, niet ieder kind heeft dezelfde behoeftes. Haha, wel druk ik vaak even in haar huidje om te controleren of ze niet uit droogt. Ook bied ik haar, als ze erg weinig heeft gedronken, tussendoor nog iets aan. Als ze dan 40 ml drinkt, denk ik; mooi toch er weer wat in. Hoe laat geef jij de laatste fles? Ik heb het id dat mijn dochter ook beter drinkt als ze half slaapt, zonder afleiding etc.
Veel sterkte in ieder geval, ik weet dat het erg lastig is.
 
ik heb net de laatste fles gegeven, een pyama papje, ze sliep gewoon door en heeft bijna heel de fles leeg dus zeg 230 ml. Ja we zijn meerdere keren bij de HA geweest en hij kan echt geen redenen vinden waarom ze zo slecht drinkt. We hebben het een tijdje bijgehouden en ze zit gemiddeld op de 400 ml, dat zijn alleen dr flesjes. Ook is ze heel snel afgeleid tijdens het drinken, als ze al drinkt hebben we altijd iets bij de hand voorals ze dr fles eruit wil spugen, tegenwoordig is de vliegenmepper helemaal dr ding dus die ligt standaard binnen handbereik en dan drinkt ze nog eventjes door, maar wel met de tv uit en de telefoons op stil.
 
Heeft de huisarts je niet doorverwjzen naar een kinderarts? Want zegt het CB, lijkt ze verder wel tevreden? Mijn dochtertje vind het ook fijn om gewiegd te worden, dan wil ze ook soms wat extra drinken ze wordt er rustig van.
 
ik ben alleen even vergeten te vertellen dat onze dochter 4 mnd in een gipsbroekje heeft gezeten, in de armen een flesje geven ging niet lekker als ze wakker was dus kreeg ze een flesje in de zitzak. Nu is sinds 3 weken dr gipsbroekje eraf en nog wil ze als ze wakker is niet in de armen liggen dus het flesje wordt nog steeds gegeven in de zitzak. Vanmorgen had ze maar 50 ml gedronken en nog maar even snel een danoontje gegeven want ze ging naar het kinderdagverblijf en we waren al een beetje aan de late kant. Ook daar wil ze geen flesjes, ze heeft vandaag wel 100 ml sap gedronken daar
 
heey

Ik herken in je verhaal mijn eigen dochtertje. Zij dronk ook heel slecht toen ze zo'n 5 maanden was, zelfs minder dan jouw kindje. Wat wij gedaan hebben is een fles op tafel zetten en dan tijdens het spelen steeds een slokje drinken want ze gunde zichzelf geen tijd om te drinken. Ook sap dronk ze niet, maar thee vond ze heerlijk, weet niet of ze dat wil drinken. Onze ha gaf als tip mee goed op haar huidje te letten dat die soepel bleef. Uit fruit halen ze ook vocht dus probeer daar iets extra;s van te geven. En je zou ook ORS toe kunnen voegen aan haar drinken zodat je uitdroging voorkomt. Bij mijn dochter is het vanzelf beter gegaan, hopelijk gebeurt dat bij jouw dochter ook. succes!
 
Heb je het al met een beker geprobeerd? Heb hier een kleine van 6 maanden en die is al aan het klieren met de fles vanaf 4 maanden. Hij krijgt nu wat hij laat staan uit een gewone beker en drinkt dat keurig op. Je zou ook nog een tuitbeker kunnen proberen. Hier gaat het met een gewone beker.
 
@supertje, dat hebben we allemaal al geprobeerd, zou wel een winkeltje kunnen beginnen met alle flesjes, tuitbekers, rietjesbeker e.d die we in de kast hebben staan. Vandaag heeft ze helemaal nog niets gedronken, vanacht om 5 uur 130 ml en nu wil ze niets meer, zodra die fles aankomt gaat ze huilen, we hebben het ook al in de tuitbeker geprobeerd, zelfde verhaal
 
Terug
Bovenaan