dochter 9 mnd wil geen flesje, hoe vocht binnen krijgen

Dat winkeltje klinkt me helaas bekend in de oren. Het enige wat hier nu gaat is een gewone stenen koffiebeker. Heb ook een tuitbeker geprobeerd, maar die fase kunnen we wel overslaan, want daar drinkt hij echt niet uit. Ik werd er echt af en toe helemaal wanhopig van. Leng in ieder geval de groente en fruit aan met extra vocht en ik doe door de groente nogal eens een schepje voeding. Krijgen ze toch net een extraatje binnen. Blijf goed naar haar velletje en haar oogjes kijken. Veert het velletje niet gelijk terug, of gaan haar oogjes dieper in de oogkassen liggen, direct de ha bellen. Dan begint ze uit te drogen. Succes!
 
Liekje; dat een kind altijd een slechte drinker is geweest ( waar geen aanwijsbare reden voor is). Betekend niet dat ze op een gegeven moment iets kunnen krijgen, waar wel een aanwijsbare reden voor is. Bijv. tandjes, keelpijn, spruw, verborgen reflux etc. Als ze echt zo weinig drinkt en jij het niet vertrouwd zou ik toch weer naar de HA of kinderarts gaan. Dat ze huilt is, volgens mij, op zich wel een goed teken, ze is kennelijk niet te suf om dat te doen.

Heel veel sterkte.
 
Terug
Bovenaan