dochter duimt, speen aanbieden???

Ik zou wel proberen om een speen aan te bieden. Misschien pakt ze die wel aan, al is dat maar een kleine kans.
Duimen kan de tanden naar voren duwen. En het is veel moeilijker om af te leren dan een speen.
Als ze dan net zo tevreden is met een speen, dan kan je dat beter hebben, denk ik.
 
Hier thuis nog een duimelot! Onze zoon duimt vanaf dat hij 3 maanden was, hij is nu 14 maanden. Een speen heeft hij nooit gewild. Wij hoeven er nooit 's nachts uit dat hij zijn tut kwijt is, ideaal!
Bij mijn zoontje is de duim van zijn rechterhand soms droog en met kloofjes. We laten het maar gewoon zo, het gaat iedere keer weer vanzelf over. En hem zijn duim afpakken (bv handschoentjes aandoen) dat zou ik erg zielig vinden! Dat komt wel als hij groter is.
Groetjes, Irene
 
Ik zou het duimen afleren, zo snel als je maar kan, want het is slecht voor de tanden.
Duimen is daarnaast moeilijker om af te leren dan een speen en als je dat er niet optijd uitkrijgt kan je kind naar de logopedist omdat de tanden te scheef staan...het heeft een hoop concequenties hoor als je kind zo gehecht is aan het duimen..

Gr.Cindy
 
Kan zijn maar speen is ook niet zaligmakend lijkt me...
Krijg de laatste tijd een beetje het gevoel dat mensen denken dat alleen van het duimen de tandjes scheef gaan staan. Maar hoe verklaar je dan dat ik bij een groep kinderen alle spenertjes er zo uit kan pikken?
Zijn stuk voor stuk piranha bekkies met zo'n mooi rond staand gebitje, om over het slissen maar niet te spreken....
Als je moet kiezen tussen twee 'kwaden' kun je niet anders dat begrijp ik ook wel. maar vind wel dat het speengebruik iets minder geïdealiseerd mag worden....

Groetjes Sas
 
Ik zeg eigenlijk ook niet dat duimen slechter is, alleen het probleem zit hem in het afleren ervan,, en dat gaat bij een speentje makkelijker dan bij duimen waardoor een speentje beter is dan een duim.
Als mensen de speen of het duimen gaan afleren moeten ze daar zoiezo al vroeg mee beginnen, maar juist omdat het duimen afleren moeilijker is duurt het vaak langer en dan gaan de tandjes scheef staan.

Sas, typisch wel, hier zie je juist heel goed wanneer een kindje duimt, maargoed het maakt verder niet echt uit waarvoor je kiest als je maar niet te lang wacht met het afleren ervan.

Groetjes Cindy
 
2 meiden in 1 gezin. 1 van 3 en 1 van 5 jaar oud moesten beiden naar de logopedist, de jongste voor het speengebruik en de oudste voor het duimen..
Inmiddels zijn alle speentjes uit huis verdwenen maar het oudste meidje duimt nog steeds.. Omdat die duim er natuurlijk altijd is maakt dat het heel erg lastig om het af te leren.

Dat is maar 1 voorbeeldje..

Groetjes Cindy
 
Onze dochter is een tuttekind, en vraagt er soms om als ze moe is, omdat ze nu 21 maanden is willen wij het tutten buiten haar bed, een beetje afleren.. zo van een tut is voor in bed, maar nu hebben we ondekt dat als ze haar zin niet krijgt ze de duim in haar mondje steekt en gaat zitten duimen, ja wat moet je dan!! we proberen het allebei dus een beetje binnen de perken te houden maar ze doet het dus allebei graag..

Dat spul had ik vroeger ook, het heette volgens mij iets van Bitex ofzo, is ook tegen nagel bijten en idd erg vies!

Succes met je duimelotje
 
Terug
Bovenaan