Dochter erfelijke spierziekte met zeer korte levensverwachting, en nu zwanger! Ik moet van me afschr

Hallo allemaal,
Ik moet mijn ei ergens kwijt. Vorig jaar september een bloedmooie dochter gekregen, alles leek alleen maar pracht en praal, dolgelukkig. Helaas toen ze nog maar 7,5 week was, is de diagnose gesteld van een ernstige spierziekte. Ze kunnen wel een jaar worden, zei de neuroloog!
De grond zakt onder je voeten vandaan, onze toekomst kapot, we gaan ons mooie meid weer verliezen. Een hel van een tijd is aangebroken, we leven met de dag, het gaat nog wonderbaarlijk goed met haar, had zelf niet verwacht dat ze de zomer ging meemaken maar ze is er nog, godzijdank. Naast het verdriet wat onbeschrijvelijk is, genieten we enorm van haar, ze is altijd blij en gelukkig.
Binnenkort krijgt ze een PEG-sonde, voor als ze echt niet meer zelf kan eten, en ter ondersteuning van nu, want het wordt steeds moeizamer. We hebben net een aangepaste stoel aangevraagd, maar je hebt gewoon in je achterhoofd dat ze er volgende maand wel niet meer kan zijn.
Slikken/verslikken en complicaties zoals longontsteking worden haar uiteindelijk fataal. Die angst en dat vooruitzicht is onmenselijk.
Helaas is het ook nog eens een erfelijke ziekte, mijn man en ik hebben een kans van 1 op 4 op herhaling voor de toekomst.
Alleen nu is de toekomst erg dichtbij gekomen.
Ik ben zwanger!!! Oh my god, dat is onwerkelijk, aan de ene kant voelt het super, want ik mis die goeie ouwe tijd, wat overigens nooit meer zal komen, van zwanger zijn.
Maar nu? We hebben een zieke dochter die zeer waarschijnlijk de winter niet gaat halen, er flitsen beelden door mijn hoofd dat ik hoogzwanger aan het graf van mijn dochter sta! Bovendien, moeten we sterk rekening houden met een kans van 25% herhaling. Met een vlokkentest/vruchtwaterpunctie kunnen we te weten komen of ons tweede kindje ziek is of niet. Maarja dan ben je al zwanger, je hebt t wel over een kindje van vlees en bloed, ik zou mijn dochter niet gemist willen hebben, zo dierbaar. Maar nog een kindje verliezen op deze manier????
Pfffff we hebben wel gezegd dat we het ergste wat bestaat al meemaken, dus kan het nog erger, lijkt ons niet. Maar evenzogoed zijn we in shock, en zal het een plekje moeten krijgen.
As maandag naar ziekehuis voor echo en gesprek met genetica, kijken hoeveel weken we zijn, en hoe nu verder.
Moest het even kwijt.
liefs memke
 
ohh wat vreselijk voor jullie dat jullie in de wetenschap leven om jullie mooie dochter te moeten verliezen.Er lijkt mij niets erger dan zo te moeten leven.En nu een nieuw wonder,Ik kan niets anders zeggen dan dat ik jullie heel veel sterkte wil wensen in deze ingewikkelde tijd.Ik denk aan jullie
 
Zo Memke, dat is een heel verhaal! Als eerste wil ik zeggen dat ik het sowieso knap van je vindt dat je een tweede zwangerschap aandurft. Zeker als je 25% kans hebt op herhaling. Dit betekent trouwens 75% kans op wél een gezond kindje.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om als ouder te horen dat je baby ziek is en dat ze niet lang te leven zal hebben. Daarvoor zet je geen kindjes op de wereld, om ze zo snel weer te verliezen!!
En dat je niet weet wat je te wachten staat. Zal ze volgende maand overlijden of pas in de winter? Ik hoop dat de echo maandag goed is en als je een vruchtwaterpunctie laat doen (wat iedereen natuurlijk volkomen normáál vindt) dat die goed uitpakt! Hou je taai en veel sterkte!!
Laat je het nog een keer weten of het goed is?

Groetjes Karin
 
hallo memke

wat een vreselijke moeilijke tijd ik hoop dat jullie alles een plekje kunnen geven
heb er gewoon geen woorden voor zou willen dat dit soort ziektes nooit voor zouden komen

knuffels m en nogmaals heel veel sterkte
 
zo als ik dit lees krijg ik kippevel op me lichaam.
je bent ineens zo blij dat je een dochter te wereld hebt gezet en dan krijg je zoiets te horen en wat je heel lang moet mee maken!
ik hoop dat ze heel oud mag worden.
en dat je een heerlijke zwangerschap krijgt ongeacht de omstandigheden.
ik ben erg trots dat je dit zomaar even op de forum neer zet!!!
we denken aan je veel sterkte in zoon moeilijke tijd!
groetjes zet hem op je kan het
we leven met je mee
 
Jeetje..........Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...Maar ik wens jullie alle kracht, wijsheid en gezondheid toe in deze moeilijke tijd! Ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van de tijd die jullie met jullie prachtige dochter zullen hebben. Verder hoop ik dat je zwangerschap goed verloopt. Heel veel sterkte maar ook geluk.

Ik hoop op de 75% dat het wel goed gaat!

Groetjes,
Ikke 42
 
Hey meid,

Zit gewoon te huilen hier, wat erg zeg.
O wat een vooruitzicht dat je kindje niet oud wordt ik leef echt met je mee, natuurlijk koester je alle momenten dat ze bij jullie is, maar ook met angst in je hart, poeh he.
Ik hoop en wens jullie toe dat jullie ongeboren baby niet dezelfde aandoening heeft als zijn/haar grote zus!
Voor wij zwanger gingen worden van de 1e hebben we ook gesprekken gehad met genetica omdat mijn man een spierziekte heeft, maar gelukkig is in ons geval alleen erfelijk als beide ouders het hebben en ik heb het niet!
Ik wil jou en je man heel veel succes en sterkte toewensen, dit is de angst van elke ouder en ik hoop dat jullie hier goed doorheen komen en nog een hele tijd kunnen genieten van jullie kleine meid!

Liefs MJ
 
Terug
Bovenaan