Dochter overleden 30wkn, zoon toen 11 mdn last van

Mijn dochter is op 1 december heel plots overleden in mijn buik met 30 weken. Hiervoor hebben wij(papa en mama) 5 nachten in het ziekenhuis geslapen. Onze zoon was op dat moment 11 maanden oud. Hij heeft altijd in zijn eigen kamer geslapen, ging gelijk slapen en sliep 9 van de 10 nachten helemaal door. Sinds dat we terug zijn uit het ziekenhuis is het volledig anders en zijn we de hele nacht met hem op. Volgens de psycholoog kunnen we alle pedagogische regels overboord gooien, want bij hem is er nu meer aan de hand dan ‘normale’ slaapproblemen die bij zijn leeftijd horen. We moeten er nu juist voor hem zijn, want hij voelt onze emoties. Heeft hier nog iemand ervaring mee?
 
Jeetje wat heftig zeg. Ik heb geen ervaring, maar wilde je wel een hart onder de riem steken. Heel veel sterkte gewenst!
 
Och lieve vrouw, wat hebben jullie wat moeten doorstaan. Een afscheid van een geliefd kindje. Gecondoleerd...

Ik heb ook geen ervaring maar ik heb wel een gevoelige dochter. Door met haar te praten over de dingen word ze rustiger. Mocht ik huilen dan zegt ik: mama heeft verdriet omdat .... en dan troost ze mij door mij te knuffelen. Anderzijds zegt ik het ook als zij boos is/verdriet heeft/blij is. Jij bent blij want... hierdoor leren de kinderen gevoelens herkennen en wat ze er mee zouden kunnen doen.
Veel sterkte.
 
Wat een ontzettend heftige gebeurtenis voor jullie. Heel veel sterkte!!