Ja die spenen weten wat. Herkenbaar! Het blijft een lastig item. De 1 zegt inderdaad speen afleren (met risico op duimen en/of paar nachten even drama), ander zegt afwachten totdat ze zelf de speen in kan doen en hopen dat het dan beter gaat. Hier zijn de avonden/nachten (nu 6mnd) erg wisselend. Soms hoor ik haar de hele nacht niet en soms moet ik er 4x uit bv. Ik kan er alleen hopen dat t snel beter wordt haha. Overdag probeer ik zo min mogelijk de speen te geven en op andere manier troost te geven. Ik zie al dat ze soms zonder speen in slaap valt. Hopelijk lukt dat snachts dan ook steeds beter. En soms wil ik inderdaad na haar toe (wordt van elk geluidje wakker) en is ze eigenlijk al stil voordat ik er ben. Wbt je voedingschema. 4 flessen heeft ze nog wel nodig ja. De 22u fles is wel laat en veel vind ik. Bij ons is de late fles echt al heel lang eraf. Schema hier is: 7u fles van 200cc, 9u ong fruithapje 200gr en dan een dutje van half uur tot uur (ook nog erg wisselend en niet zo goede slaper als bij jullie haha), 11u fles van 200cc, rond 12u naar bed voor vaak maar een uurtje, 15u fles van 200cc, hopelijk nog een laatste dutje van een half uur rond 16u, half 5 a 5uur 200gr groentehapje en rond half 7 de laatste fles van 200cc en dan lekker naar bed. Ze doet t hier prima op de normale flessen dus vind pap eigenlijk niet nodig. Het is wel een hongerlappie en 6u vaak wel wakker dus ben nu wat rijstebloem aan 't toevoegen in de avondfles om te kijken of ze dan wellicht een uurtje langer slaap.
Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben ? succes ☺️