Dochter steeds wakker dat ze speen kwijt is

Vanaf 6 maanden kan die late fles onrust geven. Wij zijn er toen mee gestopt en dat gaf heel vee rust. Je haalt ze toch uit de diepe slaap! 

Hoi!
Hier precies hetzelfde gehad! Wij moesten er minimaal 6x per nacht uit om de speen weer terug te geven en dan viel onze dochter weer als en blok in slaap om vervolgens weer hetzelfde te doen ?. Wij hebben toen van die knuffeldoekjes gegeven (platte lama knuffel via bol.com) en daar de speen aan doen en daarvan er 2 in het bed gelegd. Na dag 3 snapte ze eindelijk dat ze deze zelf weer kon pakken en sindsdien gaat dat goed! 
ik heb ooit eens ergens gelezen dat als een kindje op een bepaalde manier in slaap valt (met speen dus in dit geval) en wakker wordt zonder speen dat dit voor paniek kan zorgen in de zin van dat je dit kunt vergelijken met dat je zelf in je bed in slaap valt maar dat je wakker wordt op de bank bijvoorbeeld. Klinkt misschien gek maar het gaf mij wel inzicht hoe het dus werkt bij een kleintje.
Veel succes en hopelijk kun je er iets mee!

Ja die spenen weten wat. Herkenbaar! Het blijft een lastig item. De 1 zegt inderdaad speen afleren (met risico op duimen en/of paar nachten even drama), ander zegt afwachten totdat ze zelf de speen in kan doen en hopen dat het dan beter gaat. Hier zijn de avonden/nachten (nu 6mnd) erg wisselend. Soms hoor ik haar de hele nacht niet en soms moet ik er 4x uit bv. Ik kan er alleen hopen dat t snel beter wordt haha. Overdag probeer ik zo min mogelijk de speen te geven en op andere manier troost te geven. Ik zie al dat ze soms zonder speen in slaap valt. Hopelijk lukt dat snachts dan ook steeds beter. En soms wil ik inderdaad na haar toe (wordt van elk geluidje wakker) en is ze eigenlijk al stil voordat ik er ben.  Wbt je voedingschema. 4 flessen heeft ze nog wel nodig ja. De 22u fles is wel laat en veel vind ik. Bij ons is de late fles echt al heel lang eraf. Schema hier is: 7u fles van 200cc, 9u ong fruithapje 200gr en dan een dutje van half uur tot uur (ook nog erg wisselend en niet zo goede slaper als bij jullie haha), 11u fles van 200cc, rond 12u naar bed voor vaak maar een uurtje, 15u fles van 200cc, hopelijk nog een laatste dutje van een half uur rond 16u, half 5 a 5uur 200gr groentehapje en rond half 7 de laatste fles van 200cc en dan lekker naar bed. Ze doet t hier prima op de normale flessen dus vind pap eigenlijk niet nodig. Het is wel een hongerlappie en 6u vaak wel wakker dus ben nu wat rijstebloem aan 't toevoegen in de avondfles om te kijken of ze dan wellicht een uurtje langer slaap.
Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben ? succes ☺️

Wij hebben de wasdoekjes van Ikea aan de speen gedaan, hier zit een lusje aan. De doek stoppen we bij de slaapzak in. Inmiddels ook los in bed, want hij pakt hem zo. Slaapt als een roos! 

Vanaf 4 maanden al geen fles meer bij beide kids om 23 uur, ik mis het broodje in je schema? Ik weet niet hoe groot je potjes zijn maar ik vind een half potje erg weinig. Volgens mij kan er idd al lang een fles af, water vinden ze ook heerlijk of thee.
Spenen doen we hier gelukkig niet aan en knuffels ook niet ? als ze wakker worden en even jammeren vallen ze vanzelf weer in slaap en zijn ze geen speen voor nodig! 

het gaat op dit moment iets beter qua slapen.

we hebben geprobeerd haar op de buik te laten slapen en haar knuffeltje onder haar hoofdje, ze trekt nu knuffel naar haar toe en legt haar hoofdje erop. ander voordeel is dat ze nu ook beter bij haar spenen kan. (al slaat ze deze vaak een keer uit haar bedje).
Het slapen gaat dus over het algmeen iets beter, ze heeft nog wel vaak haar momentje dat ze zich rond 4.00 uur een keer meldt... soms zijn er nog momenten dat we er wel een aantal keren uitmoeten snachts.
@Gebruiker10049945
ze krijgt nu een half potje fruithapje (potje is 200g) en heel potje groente (200g)

Terug
Bovenaan