<p>Hi,</p><p>Dilemma hier. Sinds een paar jaar heb ik een ontzettend fijne relatie. We zouden graag samen een kindje willen en de tijd begint te dringen (ik ben 39 en hij is 43)... Mijn huisarts heeft een tijdje terug als advies geven zsm te stoppen met de pil als we ervoor willen gaan. </p><p>Nu is mijn oudste dochter van 13 er fel op tegen. Als mijn vriend er is heeft ze het erg leuk met hem maar, ook door beïnvloeding van haar vader, wanneer ze na een kleine week bij haar vader weer bij ons is is er altijd eerst weerstand tegen mijn vriend en het inmiddels gekochte huis waar we over een half jaar in trekken. Mijn jongste dochter van 8 is erg gek op mijn vriend en heeft minder moeite met de situatie. </p><p>Ik vind het een lastige situatie. Ze hebben de scheiding al meegemaakt, binnenkort het samenwonen en als er een kindje zou komen (zeker als er al weerstand vooraf is) verwacht ik dat dat de relatie tussen mij en mijn oudste niet goed doet. Ze heeft vervelend genoeg erg het gevoel weinig invloed te hebben op alles in haar leven (waar we overigens veel aandacht voor hebben en met zorg mee om gaan), de komst van een kind zou dit gevoel negatief versterken. </p><p>Hoe hier nu verstandig mee om te gaan? </p>