Dochter van 5 maanden slaapt 's nachts niet meer

Twee weken terug heb ik een berichtje gepost of jullie tips hadden om mijn dochter tussen de voeding van 7 en 11 uur te laten slapen. Nou, dat lukt gelukkig weer!! Nu is er alleen een ander probleem...... Ze slaapt 's nachts helemaal niet meer. Ze wordt rond half 2 wakker en zet het dan op het bleren.... En dat gaat heel hard. Zodra we haar oppakken is ze stil, wiegen we haar weer in slaap en als we haar dan terug leggen kunnen we weer van begin-af-aan beginnen. Als ik haar naast me neer leg, slaapt ze gelijk. Maar dit wil ik natuurlijk niet. Nu hebben wij de tip van het consultatie-bureau gekregen om haar te laten liggen. Dat hebben we vannacht gedaan, met als resultaat dat wij geen oog hebben dicht gedaan. Moeten we dit volhouden of heeft iemand een ander idee??
 
Ik denk toch dat je moet volhouden. Je kan om het kwartier naar haar toe gaan en het speentje en de knuffel geven als ze die heeft. Even een kus en dan weer weggaan. Niet praten, geen licht aan... en helemaal niet bij je in bed leggen. want dan wil ze elke nacht.

Maar serieus, huilt ze dan de hele nacht door???? Loïs heeft het ook wel eens geprobeerd maar die gaf het na een uur echt op uit vermoeidheid. Gelukkig probeerde zij het in begin van de avond. Doodmoe als ze was, huilde ze alles bij elkaar. de eerste avond ben ik er wel tien keer heen gegaan. De tweede avond ben ik er niet meer heen gegaan, toen is ze na een uur in slaap gevallen. de avonden daarna werd het huiluurtje steeds korter en na 5 dagen was het helemaal weg.
Ze proberen het gewoon. Als ze merken dat je er op af komt gebruiken ze het om jou zover te krijgen dat je weer komt troosten en knuffelen. Negatieve aandacht vragen dus.
Misschien helpt het om overdag heel bewust 2 keer een kwartiertje met haar te spelen. Heel belangrijk. Even 1 op 1 contact en onverdeelde aandacht. positieve aandacht.

En daarna dus echt even doorzetten.... 's nachts... vermoeiend hoor!

Laat je weten hoe het gaat??? het kan ook zo ineens over zijn hoor, ze wordt vanzelf wel heel moe.
 
Een kind van 5 maanden de hele nacht laten huilen?
Zijn ze helemaal gek geworden?

Een klein kind huilt niet zomaar hoor en zeker niet zolang.
Erg zielig om het zolang te laten huilen.
Heeft ze niet gewoon honger/dorst?
 
Nou idd ik zou ook eerder denken aan honger hoor!
Hier hadden we ook met tussenpozen periodes dat er meer melk doorging vanwege groeispurtjes ed.
Die 10 minuten aanpak is nog tot daar aan toe maar laten schreeuwen? Nee daar kan ik me niet in vinden!
 
Nou idd ik zou ook eerder denken aan honger hoor!
Hier hadden we ook met tussenpozen periodes dat er meer melk doorging vanwege groeispurtjes ed.
Die 10 minuten aanpak is nog tot daar aan toe maar laten schreeuwen? Nee daar kan ik me niet in vinden!
 
met 23 weken (net 5 maanden dus) zit er ook weer een sprongetje. Dat betekend dus huilerig, jengelig, weinig slapen enz.... Gaat vanzelf voorbij.... Of misschien toch tandjes die eraan zitten te komen, is wel vroeg, maar niet extreem hoor!

In slaap wiegen zou ik niet doen. Lig je lekker knus in een stel warme armen te slapen, wordt je zo in een koud plat ledikantje gelegd. Zou ik ook niet leuk vinden hahahaha..... Wakker in bed leggen is echt beter. Als het nou echt niet gaat en je wilt toch in slaap wiegen kun je proberen om je dochter op haar zij terug in bed te leggen en dan langzaam op haar rug draaien. Als je ze namelijk op hun rug legt, vallen de armpjes zo open naast het hoofdje en dan schrikken ze dus snel wakker!

Bij mn oudste hebben we is het licht aan gelaten. Dat duurde drie dagen en toen ging het weer goed in het donker. De cyclus van huilen als je in bed wordt gelegd was toen doorbroken denk.....

sterkte in ieder geval (mn jongste van bijna 5 maanden slaapt nu ook heel slecht 's-nachts dus ik weet hoe het voelt)
 
Nou, ik heb eindelijk het idee dat het slapen beter gaat. We hebben 1 nacht haar laten huilen. En echt waar, ze hield goed aan!!! Verschrikkelijk!! Dit ga ik dan ook echt niet meer doen!! Wat nu helpt, als ze wakker wordt, om te doen is om in een stoel naast haar te zitten en haar niet aan te kijken. Dan wordt ze heel rustig en valt ze heerlijk in slaap. De bedoeling nu, is dat ik elke keer die stoel iets verder zet. Vannacht is het niet eens nodig geweest, want viel ze gelijk weer in slaap toen ik alleen haar speentje in deed. Al ben ik wel 3x geweest vannacht. Morgen op vakantie, hopelijk houdt ze daar het "goede" slapen vast!
Bedankt voor alle tips!!
 
ha Loeser,

Fijn dat je een manier gevonden hebt. Waarschijnlijk heeft ze gewoon verlatingsangst. dat hebben alle kinderen maar de één wel meer dan de ander. Loïs heeft het heel erg als ik uit het zicht ben dan is ze helemaal overstuur.

geloof me het gaat over. Maar ik denk dat je goed bezig bent zo!
 
Terug
Bovenaan