Dochter wil avondfles niet meer?

Hallo,

Mijn dochter is nu precies 8 maanden en sinds een paar dagen wil ze de laatste fles van 19:30 niet meer. Ze is hier wat vroeg mee lijkt me en ik weet ook niet of het tijdelijk is, maar komt iemand het bekend voor? Als ze echt niet wil dan houd het op, toch?
Voor de rest krijgt ze:
07:30 210ml met schepjes en pap
10:00 fruit en diksap
12:30 180ml met 6 schepjes (binnenkort brood erbij)
16:30 warme maaltijd met 90ml 3 schepjes

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Karin
 
Het is idd. vroeg. Mijn dochters hebben tot ze 1 jaar waren een avondfles gehad. Maar daar werd juist op het cb weer van gezegd dat die afgebouwd zou moeten worden.
Lekker zo laten zou ik denken.
 
Mij komt het wel bekend voor (nu al)!
Onze dochter is nu 7maand maar die laatste fles van 19.30/20.00 drinkt ze bijna nooit op.
De ene keer drinkt ze wel 150 en bijv. gisteravond heeft ze 70cc gehad. ze heeft er blijkbaar geen zin meer in en zit vol van het eten over de hele dag.
Want ze slaapt wel door tot de volgende ochtend.
is dat bij jullie ook zo of komt ze dan nog wel 's nachts?
Ik zou het eerst nog gewoon eventjes aanbieden,en wil ze niet,dan niet zou ik zeggen. als ze maar aan de 500ml per dag komt ongeveer.
Dit krijgt mijn dochter:
8.00 fles melk 180cc
als ze haar slaap uit heeft van de ochtend dan tegen 10.30 fruit 200gram
12.30 melk 180cc
15.00/15.30 schaaltje volle youghurt met ietsdiksap
17.30/18.00 200gr. warme maaltijd
19,30/20.00 flesjemelk , ??ml

Als ze het zelf aangeeft dat ze niet meer wil zou ik het niet forceren,vol=vol.

groetjes ilse mv Finn
 
Geef je trouwens bij de warme maaltijd wat te drinken??
Als je dat doet zou ik dat eens weglaten en dat een uur later aanbieden!
Tenminste dat begrijp ik je verhaal van 90ml +3??
 
Wat je ook kunt proberen is de hoeveelheid van de andere flesvoedingen iets af te bouwen. Vaak geven kinderen namelijk zelf aan wanneer het teveel is. Bij mij werkte dit goed.
 
Mijn dochtertje (nu 10 maanden) drinkt sinds dat ze vaste voeding (potje rond etenstijd met flink toetje) krijgt geen avondfles meer. Mijn oudste heeft dit ook nooit gehad en trokken het meteen vanaf die maaltijd tot de volgende ochtend 7 uur. Gewoon uit onszelf niet meer gegeven omdat ze die niet meer wou drinken
en...volgens CB helemaal prima!

Je moet natuurlijk wel iets anders proberen als je kind dan wel midden in de nacht wakker word en er dus nog niet voldoende aan heeft.

Maar...te vroeg? Nee.....kan prima dus!

Succes! Groetjes Claudia
 
wat me opvalt is dat jullie kinderen nog geen brood eten ! Mijn dochter eet al brood sinds ze 5.5 maand is. (op advies van het cb).

Rond maand 4 a 5 wilde ze ineens de fles van 22.00 niet meer en sliep ze van 19.30-07.30. En na 1,5 maand wilde ze de fles inene wel..

het blijft elke week weer anders.., ze is nu 7.5 maand en krijgt nu het volgende:

07.30 160 cc + 5 schepjes verdikt met pap
12.00 halve boterham met smeerkaas en 100 cc melk
15.00/16.00 liga met wat fruit en wat melk of thee
18.00 half potje groenten + 100 cc melk
21.30 pyamapapje van nestle
 
Loïs had dit schema toen ze 8 maanden was:

8.00 uur 180 cc + 5 schepjes melk en 2 eetlepels bambix
9.30 fruit (half potje)
Slaapje
11.00 sap
12.00 broodje zonder korsten
13.30 160 cc + 4 schepjes
slaapje
15.30 sap
16.30 potje groente + 100 cc yoghurt
slaapje (45 min)
19.30 160 cc + 4 schepjes

Dus ik deed iets meer water bij de melk, zodat ze wat meer water binnen krijgt. sap ben ik niet zo weg van.

Loïs is nu 10 maanden en het enige wat veranderd is dat ze niet meer slaapt rond het avondeten. Drinken wil ze nog wel.

Ik zou inderdaad de flessen melk kleiner maken., rond 8 maand mogen ze nog 500 cc zuivel (inclusief melk en yoghurt) op een dag. Daarnaast mogen ze wel thee water en sap. En tja... als ze die laatste fles helemaal niet mee wil... makkelijk toch, laat je m gewoon weg. Mag hoor! Moet er toch een keer af. Let er wel op dat ze genoeg vocht krijgt.

Succes!
 
Terug
Bovenaan