Dochter wil graag een zusje maar......

Hallo allemaal,

Ons dochtertje is  3 en  wil het liefste een zusje. Toen we haar vertelden dat ze een broertje of een zusje zou krijgen zei ze meteen: ik wil geen broertje, ik wil een zusje.
Ze is er heel stellig in.
Soms heeft ze het ook wel eens over een broertje. Maar haar hartewens is toch een zusje.

En nu raad je het al: we krijgen een jongetje.

Ik  hoop maar dat ze het toch leuk vindt als hij geboren is.

Groetjes

Hoi,

Grappig, wij zitten met hetzelfde!
Onze dochter is ook bijna 3 en wil  alleen een zusje. Als we zeggen dat het misschien wel een broertje wordt, reageert ze af en toe zelfs boos.

We weten nog niet of we een meisje of een jongen krijgen, we hebben over 2 weken pas de 20 weken-echo. Ben erg benieuwd......

groetjes Sanneke

hoihoi, grappig zeg  ik heb een zoon van 3 en ben eind januari uitgerekend van de 2e, wij weten dat het een jongen wordt, en hebben dat ook tegen mijn zoon gezegd, maar als je in het het begin vroeg wat zit er in de buik van mama zei hij: mijn zusje! ook als je vroeg wat wil je zei hij: een zusje!     maar hij zegt nu dat hij een baby krijgt hahahahaha

liefs linda

Hey,

Mijn zus had hetzelfde probleem. Maar toen ze tegen hun dochtertje zeiden dat ze dan de "grote zus" werd vond ze het helemaal niet meer erg dat ze een jongetje kregen. En nu de kleine geboren is is ze zo trots dat ze zelfs tegen vreemde zegt dat ze een broertje heeft!
Dus er is hoop!

Liefs Tineke

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2007 08:52:09'));

hoihoi, grappig zeg  ik heb een zoon van 3 en ben eind januari uitgerekend van de 2e, wij weten dat het een jongen wordt, en hebben dat ook tegen mijn zoon gezegd, maar als je in het het begin vroeg wat zit er in de buik van mama zei hij: mijn zusje! ook als je vroeg wat wil je zei hij: een zusje!     maar hij zegt nu dat hij een baby krijgt hahahahaha

liefs linda

HiHi,

het lijkt wel alsof ik mn eigen verhaal lees...
Mijn zoontje van 3,5 is er heilig van overtuigd dat er een "meisje in mama's buik zit"...
In het begin zei hij dat ook altijd tegen mensen die hem vroegen of hij een broertje of een zusje kreeg, maar sinds kort heeft hij zijn vaders antwoord overgenomen en antwoord hij met " een baby"...
Toch wil hij nog steeds een zusje en is er ook van overtuigd dat hij dat krijgt, zo hebben we twee pakken met muisjes staan, omdat we zelf ook niet weten wat t is. Volgens mijn zoontje zijn de blauwe muisjes toch echt van hem en de roze zijn voor de baby.
Ik hoop alleen maar dat wanneer de baby geboren is en het een jongetje blijkt te zijn dat hij dan gaat zeggen "stop hem maar terug" of "ga hem maar in de winkel ruilen".
We zullen zien, nog maar ff wachten...

Veel liefs Nika (37w3)

Hoi

Onze dochter wilde ook graag een zusje, nu ben ik dan ook zwanger van weer een
meisje. Dus die hartewens gaat in vervulling. Maar wij zeiden ook tegen haar het
kan ook een jongentje worden en dan kunnen we het niet ruilen!! En dat we het heel erg
leuk zouden vinden als ze een broertje kreeg. We hebben het ook aan haar verteld
dat ze een zusje krijgt, nou helemaal in de wolken natuurlijk. Wat denk je een paar
weken daarna wilde ze eigenlijk liever een broertje. Ja dat gaat nu dus niet meer.
Lekker kind hoor! Dan wil ze dit en dan weer dat, hierna wil ze weer een zusje
zodat ze k3 kunnen spelen. Ja hoor je moeder is een broedmachine,ze gaat er
gewoon van uit dat er nog een kindje komt hierna. Maar ga er maar van uit dat ze
straks smoorverliefd op haar broertje wordt.
Succes ermee groetjes hopvrouw

Hey.

Wat grappig om te lezen en zo herkenbaar.
Onze dochter (3,5 jr.) zei in het begin ook dat ze graag een zusje wilde. Nu wil ze graag een broertje en een zusje....haha jammer, er zit er maar 1. En af en toe als mensen vragen wat ze graag zou willen dan zegt ze een broertje. Dus ja er is niks wisselvalliger dan....een kind. Gelukkig dat ze nog niet zo heel erg een voorkeur heeft en hopen dat dat ook zo blijft. Ik vraag er verder ook niet te veel naar en laat het op zijn beloop. Het blijft, hoop ik, een verrassing tot het geboren is. Tot nu toe zit er gewoon een lief klein babytje in mama haar buik.

Liefs van Miena.

Heel herkenbaar!!
Ik heb twee zoons van 7 en (bijna) 6 jaar. Toen ik vertelde dat ik zwanger was en ze vroeg of ze een broertje of zusje wilden, wilden ze eigenlijk helemaaaaal geen broertje of zusje.
Maar in de loop der tijd vonden ze het toch wel leuk, maar dan wilde de jongste alleen maar een broertje.
Nu ben ik bijna 36 weken zwanger en nu zijn ze er beiden stellig van overtuigd dat het een meisje wordt.

We zullen zien.........

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan