Dochter wil graag een zusje maar......

Hallo,

Wat herkenbaar!!! Toen ik zwanger was van ons 2e kindje zei onze oudste zoon (toen bijna 3) ook steeds dat hij een zusje wilde, een broertje hoefde van hem niet zo. Maar toen ik eenmaal bevallen was en het bleek toch een broertje te zijn was hij meteen "verliefd" en vond hij het helemaal super!!! Nu had hij er een voetbalmaatje bij haha. Wie weet, misschien gaat zijn wens nu wel in vervulling, ik ben nl 17 weken zwanger van ons 3e kindje, we zullen zien!

groetjes, Oelie

Hoi,
Hoe herkenbaar!
Onze oudste dochter was ook ruim drie toen haar broertje werd geboren..
Ze wilde al die maanden een zusje, en het eerste dat ze zei toen ze haar broertje zag was; '' Waarom is het geen zusje??''
Ze heeft het er niet makkelijk mee gehad, en dat heeft ook lang geduurd. Onderschat dat maar niet hoor..
Ze zijn nu 8, en bijna 5..en twee handen op een buik zullen ze ws nooit worden.
En haar grootste wens is vervuld, want op 18-07-07 is onze jongste dochter geboren..Dus toch een zusje waar ze dol op is!
We genieten er nu heel erg van..De tweede keer vond het ik het toen erg zwaar, ook omdat de oudste het er niet makkelijk mee had, en dwars was, en dingen deed die niet mochten..Is nu prima.
Dus hou er rekening mee dat ze het misschien echt niet leuk gaat vinden..Mensen zeggen vaak;, Ach als het er is is het vast goed'' maar nee dus.
Wij wisten niet dat we een zoon kregen, maar jullie wel, dus ik zou haar wel voorzichtig voorbereiden..
Succes, Groet Rina

Toen mijn moeder zwanger was van mij antwoordde mijn zus op de vraag of ze een broertje of een zusje wilde altijd: ik wil een fiets. Helaas ze kreeg geen fiets, maar een zusje.
Het is allemaal goed gekomen!

hoi,

Heel herkenbaar al die verhalen. Mijn dochter van 3 en een half wilde ook perse nog een zusje, want meisjes zijn lief en mooi volgens haar. Wij wisten dat ze een broetje zou krijgen en hebben haar geprobeerd om te praten dat een broertje ook leuk zou zijn, zij vond van niet.
Na lang zoeken heb ik toen een babypop gevonden met een piemeltje en toen haar broertje geboren was(nu 3 weken geleden) heeft ze de pop gekregen van haar broertje.
Ze heeft de pop uitgekleed en zag het piemeltje en toen was het goed. Hij had een piemeltje net als haar broertje. We hebben haar er niet meer over gehoord dat ze liever een zusje had. Zij en haar zusje zijn helemaal gek op hun broertje. En de pop die Casper heet net als haar broertje moet overal mee naar toe.
Roosje

Valt het jullie ook op: de meiden willen allemaal zusjes, en.... de jongens ook!
Zou het nu al iets zijn van jongens dat ze hun positie willen veilig stellen???
Een meisje is immers geen concurentie voor een jongetje; een broertje wel...

Of is er nog iemand met een tegenstrijdig verhaal; dus met een zoontje die heel graag een broertje wilde (of een meid die een broertje wilde...).

Vroeg het me gewoon af...

Liefs Nika

hoihoi, nu rijst er bij mij een vraag; voor de moeders die al een zoon hebben, hebben jullie die ook een pop gegeven bij de geboorte van een broertje of zusje???
ik zelf ben niet zo op poppen, dus zou het waarschijnlijk zelf niet zo snel doen, maar ben benieuwd wat jullie adviezen zijn.

liefs linda

Nou nee, ha ha.... mijn zoons zijn dus 7 en bijna 6 jaar en tegenwoordig anti-poppen!
Poppen zijn voor meisjes en dus DOM.....

Nou willen ze soms best wel met een meisje spelen, maar nee, meisjes zijn zeker geen vriendjes van ze! (Meisjes achterna rennen is veel leuker...)

En ach, ik maak me geen zorgen hoor, als de baby een meisje is. Mijn oudste zegt nu steeds: ik weet zeker dat het een meisje is, want anders is mama helemaal alleen hier als meisje en zijn er hier alleen maar jongens. Dat is toch niet leuk voor mama?
Wat een schatje he??

In het begin zeiden ze wel dat ze een broertje wilden hebben: want die konden ze leren fietsen en voetballen. En als ik zei dat een meisje dat ook wel kon, dan waren ze het daar niet mee eens.
Maar er zit toch zoveel leeftijdsverschil tussen dat ze toch niet echt met hem/haar veel zullen spelen.

Op zich, als de kids kleiner zouden zijn,   en het zouden meisjes zijn, dan vind ik een pop wel een goed idee. Maar een pop voor een jongen, dat ligt eraan of die jongen het wel leuk vind om met poppen te spelen.

Groetjes Renata.

Hallo allemaal,

Wat leuk al die reacties.
Vooral ook fijn om te horen dat er meer meiden in hetzelfde "schuitje" zitten of hebben gezeten.
Ons dochtertje zei laatst zelfs: mama, als de baby uit je buik komt en het is een jongetje dan mag hij bij de buren wonen en als het een meisje is mag ze mij wonen.
Slik....
Terwijl ze eigenlijk thuis bijna altijd met jongetjes speelt. Haar beste vriendje is haar buurjongen.
Het lastige is ook dat we het geslacht voor de rest van de familie geheim willen houden. Dus we hebben het nog steeds over een broertje of een zusje. Ik heb het thuis wel iets meer over een broertje.
Ze zei laatst wel dat ze haar broertje de fles ging geven en een slaapliedje voor hem ging zingen. En hij mocht ook haar knuffel hebben. Dus het kan nog goedkomen hoop ik.

We wilden eerst zelf het geslacht ook niet weten maar toen ons dochtertje zo op een zusje aan het hameren was vond ik het wel fijn om te weten. Nu kan ik haar misschien iets beter op een broertje voorbereiden. Het blijft lastig. En inderdaad, kinderen zijn zo veranderlijk als het weer, dus het kan nog omslaan.

Een fijne zwangerschap allemaal!
xxx

Terug
Bovenaan