Dochter

Volgens mij is er niets dat wetenschappelijk bewezen is dat werkt. En methodes die wel eens genoemd worden alsof ze zouden kunnen werken, zoals getimed seks hebben of een andere zuurgraad creeeren claimen ook niet bijzonder effectief te zijn. Misschien dat je die 51% kans op een jongetje (ja, de kans op een jongetje is ietsje groter dan een meisje als je kijkt naar het aantal kinderen dat geboren wordt) kan aanpassen naar 50 of 49%, maar dan blijft het nog steeds nagenoeg 50-50. Ik zou er zelf dus niets geks voor doen en misschien wel hopen maar vooral gewoon afwachten wat het wordt.

Wat wel kan en wetenschappelijk bewezen werkt is IVF met embryo selectie/PGD doen, maar dat mag om ethische redenen niet voor geslachtskeuze in Nederland, tenzij er sprake is van een ernstige geslachtsgebonden erfelijke afwijking, maar dat lijkt me niet van toepassing voor jullie. Daarvoor zou je dus een prijzig traject in het buitenland aan kunnen gaan, en dan nog heb je ongeveer 2% kans dat ze het geslacht toch verkeerd zien.

Herkenbaar vind ik het wel, ik heb na mijn zoontje ook wel een voorkeur voor een dochter, ook al zou ik dolblij zijn met überhaupt nog een kindje (wij gaan nu voor onze 6e zwangerschap, en daarmee ons 2e kindje, dus dat het een wonder is als je er überhaupt 1 in je armen mag sluiten beseffen we ons uiteraard).
Ik ken ook een gezin waar ze wel per se door wilden tot ze een dochter hadden, die kregen ze ook, na 7 zonen... Zo ver zou ik niet willen gaan, maar mijn man en ik zijn het er wel over eens dat de kans groter is dat we tzt voor een derde gaan als een tweede weer een zoon is, dan als de tweede een dochter is. Maargoed, eerst maar eens zien of een tweede gaat lukken en of we ons daarmee compleet voelen. 

Ik snap je echt hoor en idd zo vreselijk dat taboe, alsof als je 2 kinderen van hetzelfde geslacht krijgt je er dan minder van houd, slaat nergens op. Wij hebben een dochter en wilde idd heel graag een zoontje. Ik heb zitten googlen en alle methodes bekeken en toegepast en nu hebben we een zoontje van 7 weken ? Dus of door al die dingen te doen het heeft geholpen of dat het nou gewoon geluk was, wie zal het zeggen hahah.

Er is wetenschappelijk bewezen dat de spermacellen met het Y chromosoom (jongetje) sneller zwemmen en minder lang overleven. De spermacellen met een X chromosoom (meisje) zijn een stuk trager maar kunnen langer overleven. Er is daarom een theorie dat wanneer er 3, 4 of 5 dagen tussen de zaadlozing en de ovulatie zit, de kans groter is dat het een meisje wordt. En wanneer je een dag ervoor of de dag op de ovulatie seks hebt de kans groter is op een jongen. Het is natuurlijk geen 100% zekerheid maar bij mijn zus heeft het gewerkt om hier rekening mee te houden en die heeft nu als 3e een meisje gekregen na 2 jongens!

[quote quote=10442080]Er is wetenschappelijk bewezen dat de spermacellen met het Y chromosoom (jongetje) sneller zwemmen en minder lang overleven. De spermacellen met een X chromosoom (meisje) zijn een stuk trager maar kunnen langer overleven. Er is daarom een theorie dat wanneer er 3, 4 of 5 dagen tussen de zaadlozing en de ovulatie zit, de kans groter is dat het een meisje wordt. En wanneer je een dag ervoor of de dag op de ovulatie seks hebt de kans groter is op een jongen. Het is natuurlijk geen 100% zekerheid maar bij mijn zus heeft het gewerkt om hier rekening mee te houden en die heeft nu als 3e een meisje gekregen na 2 jongens![/quote]Ga nu met de volgende ook de testen met de 4 dagen gebruiken. Met de hoop dat effect heeft.

Hier zou een meisje ook enorm welkom zijn na 2 jongens. Ik ben dit keer onverwacht zwanger geraakt. Want het was nog niet echt de bedoeling om zwanger te worden. Dus mogelijk een meisje, omdat er rond de eisprong niets gebeurd is.

Maar mijn zusje kreeg ook een jongetje van een bevruchting 5 dagen voor de eisprong. Dus geen exacte wetenschap lijkt mij.

Ik snap de voorkeur heel goed en vind het ook jammer dat hier zo een taboe op zit. Helaas heb je heel weinig (of misschien helemaal geen) invloed op het geslacht. De theorie van dat meisjes spermacellen over het algemeen iets langer overleven is het enige wat bewezen is. Maar dan hangt het alsnog van de kwaliteit en aanmaak van de man af. Dus het is een poging waard, maar zeker geen garantie.

Ik ken een man die 7 jongens heeft gekregen?‍♀️. Het is of super toevallig, maar logischer is dat hij geen vrouwelijke sperma aanmaakt, of ze overleven het niet.

Melici, dat hoeft nog helemaal niet aan de man te liggen. Zo'n 8 op de 1000 mannen zou hetzelfde overkomen als ze voor zoveel kinderen gaan, en eveneens 8 mannen die alleen maar dochters zouden hebben. Dat is gewoon statistiek. 
Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat er toch meer aan de hand is natuurlijk, maar als jij 1000 keer 7 muntjes op zou gooien, dan zou je waarschijnlijk ook ongeveer 8 keer alleen kop, en 8 keer alleen munt vinden. ;)

@elsie Ik snap het hoor! Het is en blijft statistiek en kansberekening. Maar ik weet dat hij en zijn vrouw na 2 jongens van alles heeft geprobeerd om een meisje te krijgen en dat is bij 5 pogingen toch niet "gelukt". Ondanks alle bakerpraatjes van wat mogelijk helpt. Je hebt gewoon geen garantie welk spermacelletje wint, helaas. De arts heeft hem trouwens wel zelf vertelt dat het er een grote kans is dat het een medische reden heeft. Die gaf aan dit te vermoeden doordat zijn vrouw 1 keer wel zwanger is geweest van een meisje, wat eindigde in een miskraam.

Terug
Bovenaan