Dochtertje van 2

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik weet dat ik niet mag zeuren, want ze is pas 2 en er zijn zoveel kindjes die niet doorslapen. Maar inmiddels ben ik zelf ook heel moe, en weet ik het niet meer. Ik hoop dat ik hier wat tips krijg waar ik echt wat aan heb. Het zit namelijk zo;</p><p>Het begon bijna een maand geleden. Mijn dochtertje werd ziek. Verkouden, grieperig & dunne ontlasting. Die hield een paar dagen aan. Verkoudheid en griep waren over, maar, de ontlasting die kwam opeens niet meer. Na verschillende afspraken bij de huisarts heeft ze een hoogopstaand klysma gekregen in het ziekenhuis. En sindsdien zijn de slaapproblemen gekomen. Overdag en savonds wilt ze niet meer alleen slapen. Wij moeten bij haar blijven tot ze in slaap is gevallen anders zet ze het op een krijzen. Als ze dan eenmaal slaapt gaan we weg. Dan word ze tussen 2 en half 5 snachts helemaal over de rode wakker en krijgen we haar helemaal niet meer in haar eigen bed, waardoor ze dus tussen ons i  beland (wij kunnen haar niet laten huilen snachts, wonen in een enorm gehorig flat). </p><p>We hebben al zoveel dingen geprobeerd. Van gordijnen open tot een nachtlampje aan, deur op een kier, deur helemaal open, deur dicht. Savonds laten huilen, maar als we dan gaan kijken zit ze in een hoekje van haar kamer te krijzen en te trillen als een rietje. Kamer is al veranderd. Grote knuffels waar ze niet naar omkeek weggehaald. Dingen die enge schaduwen konden veroorzaken hebben we weggehaald (Dat heeft helemaal geen nut eigenlijk want het doet zich ook in de middag voor) we zijn nu bezig met de methode dat we elke avond een stukje verder weg gaan zitten, maar dan zitten we sowieso nog met de nachten. </p><p>Ik hoop echt dat jullie tips hebben die ik nog niet geprobeerd heb, en die wel echt zouden kunnen baten.</p><p>Hopeloze mama</p>
 
Oke... hmmm
Is ze ook regelmatig op dr kamertje als ze niet hoeft te slapen? Misschien helpt het als je er samen met haar elke dag een half uurtje speelt? Zodat ze weet dat haar kamertje ook heel leuk kan zijn.... Slaapt ze met knuffeltjes? Die bieden meestal ook wel troost. Een boekje lezen op dr kamertje voor het slapen? Zo is ze in een gezellige fijne mood voordat ze haar bedje ingaat. Een slaap ritueel helpt vaak ook heel goed. 
Heb je hier iets aan of allemaal al geprobeerd?
 
 
En wat ik bij mezelf heel erg gemerkt heb is als ik zelf bang was dat ze bijvoorbeeld niet ging slapen ofzo dan leek het alsof ze dat merkte en daardoor juist ging krijsen. Ook hoe langer ik bleef knuffelen etc werd het niet beter. Wij doen altijd hetzelfde ritueel zodat ze weet wat er gaat gebeuren en tegenwoordig leg ik haar in bed , geeft en kusje, ik geef haar,  haar knuffeltjes in de hand, aai over t bolltje en ik loop aan. Doei of daag zeggen mag hier ook niet want dat associeerd ze met dat ik n hele dag wegga ivm werk ofzo. Zodra ik dát woord zeg is het hek van de dam haha
 
[quote quote=10157444]
En wat ik bij mezelf heel erg gemerkt heb is als ik zelf bang was dat ze bijvoorbeeld niet ging slapen ofzo dan leek het alsof ze dat merkte en daardoor juist ging krijsen. Ook hoe langer ik bleef knuffelen etc werd het niet beter. Wij doen altijd hetzelfde ritueel zodat ze weet wat er gaat gebeuren en tegenwoordig leg ik haar in bed , geeft en kusje, ik geef haar, haar knuffeltjes in de hand, aai over t bolltje en ik loop aan. Doei of daag zeggen mag hier ook niet want dat associeerd ze met dat ik n hele dag wegga ivm werk ofzo. Zodra ik dát woord zeg is het hek van de dam haha
[/quote]
Helaas alles al geprobeerd. Ze heeft 4 favoriete knuffeltjes. Dus ook niet te druk ofzo. Vaak brengt ze die eerst zelf naar bed voordat ze zelf gaat. Stopt ze ze in etc. Maar spelen doet ze wel in haar kamer 
 
Ik denk eerlijk gezegt dat ze bang is, moest het even opzoeken wat het is. Ze heeft dus in bed gelegen en toen een slang naar binnen en schoongespoeld (zo las ik dat het ging).
Zou ze dan niet bang zijn dat wanneer ze in bed ligt, dit weer gebeurd. 
Lees in 1 van de reacties dat ze echt in een hoekje gaat zitten krijssen?
Kun je nagaan hoe ze was tijdens de klysma of er vlak na? Ik ben echt bang dat hier de angst weg komt om naar bed te gaan.
Wij hebben het zelf met mijn zoon gehad toen zijn amandelen eruit gingen (was nog geen 3. Echt een paar jaar strijd gevoerd om naar bed te gaan. Hij was zo bang om met pijn wakker te worden.
Het enige wat hielp was doorzetten. Ze moeten het vertrouwen weer krijgen 
 
Terug
Bovenaan