Dochtertje van 2

[quote quote=10157452]Ik denk eerlijk gezegt dat ze bang is, moest het even opzoeken wat het is. Ze heeft dus in bed gelegen en toen een slang naar binnen en schoongespoeld (zo las ik dat het ging). Zou ze dan niet bang zijn dat wanneer ze in bed ligt, dit weer gebeurd. Lees in 1 van de reacties dat ze echt in een hoekje gaat zitten krijssen? Kun je nagaan hoe ze was tijdens de klysma of er vlak na? Ik ben echt bang dat hier de angst weg komt om naar bed te gaan. Wij hebben het zelf met mijn zoon gehad toen zijn amandelen eruit gingen (was nog geen 3. Echt een paar jaar strijd gevoerd om naar bed te gaan. Hij was zo bang om met pijn wakker te worden. Het enige wat hielp was doorzetten. Ze moeten het vertrouwen weer krijgen[/quote]
En het gekke is, tijdens de klysma heeft ze zich echt super goed gehouden. Natuurlijk wel huilen maar dat was voorbij toen haar ontlasting kwam.
 
Hoi, 
Wij hebben hier hetzelfde gehad met ons zoontje. Ook nadat hij best wel heftig ziek was geweest. 
Wij hebben best wel wat dingen uit geprobeerd, wat bij ons hielp is het volgende:
We hebben foto's van ons gezin opgehangen en een plaat van zijn favoriete tv programma. Als het dan tijd was om te gaan slapen hadden we altijd hetzelfde ritueel en wees ik even op de foto's
Ook hebben wij een slaapwekker van V-tech aangeschaft, Die word blauw als het bedtijd is en zingt dan een liedje (wij hebben de poes)  Ik stel de wekker in op 19:00 en ga dan eerder naar boven om het hele ritueel af te werken zodat hij om 19:00 de poes blauw ziet worden en het liedje hoort.  dat maakt voor hem duidelijk dat hij moet gaan slapen. Bij ons werkt het heel goed! Hij slaapt sinds kort in een groot bed en komt er echt nooit uit! Had ik een half jaar geleden ook niet bedacht hoor. 
Ik weet dat alle kinderen weer anders reageren maar hoop toch dat je hier misschien iets mee kunt! het is echt heel erg vermoeiend als het slapen niet lukt en je eerst al een eeuwigheid bezig bent met het in slaap krijgen.. bij ons duurde het soms 3 uur voordat we hem in slaap hadden...Succes!!
 
Inmiddels weer 9 dagen verder en het is helaas nog niet verbeterd. Zijn nu zeker een maand bezig. Ik ben nu bezig met de deurknop methode om het bij haar blijven langzaam aan te stoppen. Maar helaas heeft ze ook daar bij haar ups en downs en moet ik soms nog op haar bed blijven. Dan word ze tussen 9 & 1 zeker 2 a 3 x overstuur wakker. En dan slaapt ze door tot 4 om weer het riedeltje opnieuw te doen. 
 
Ondertussen ben ik wel echt gebroken. En begin ik ook morgen nog eens bij mijn nieuwe baan:(
 
Hi Linda,
ik heb dit ook meegemaakt met oorontstekingen met mijn dochter van 2. Ze was zooo bang. Ik heb een slaapzak gepakt en ben naast haar bedje gaan liggen. Ze viel zo in slaap en was weer vertrouwd met haar omgeving. Dit heb ik volgehouden totdat ze weer alleen durfde te slapen (twee nachtjes samen geslapen). Vast niet helemaal zoals het hoort maar ik volgde mijn moederhart. 
Sterkte! 
 
Liefs. 
 
Gelukkig slaapt mijn dochtertje snachts nu door.
Elke keer hetzelfde ritueel en het snachts zo saai en kort mogelijk houden denk ik dat helpt. Zo min mogelijk praten , niet te gezellig maken. 
Bij wakker worden kijk ik altijd naar de luier en laat ik haar in bed liggen daarbij,  anders snel in bed verschonen,  rits slaapzak dicht,  kusje geven dag dag zeggen en snel weer weg.  Anders is er wel echt iets aan de hand. Dat was een keer toen plassen pijn deed en ze heel nodig moest maar niet durfde te plassen. Toen had ze schimmelinfectie. 
Nachtelijk wakker worden met huilen kan ook sleepterror zijn. Meestal komt dat door oververmoeidheid, veel veranderingen of spannende dingen of slaap tekort. Bij het uit bed halen werd mijn dochtertje dan nog meer overstuur en huilde langer, maar bij terug leggen stopte ze sneller met huilen.
Ik denk dat het ledikant met slaapzak nu ook bij mijn dochtertje wel helpt. Zonder dat zou ze de hele tent verbouwen en nooit rustig gaan liggen vrees ik. Niet mama maar kind in slaapzak dan. Misschien helpt dat toch om je veiliger te voelen. 
Maar goed, ieder kind is anders en mijn tijd met wakker worden zal wellicht ook nog weer komen vrees ik.
Heel veel succes! 
 
Terug
Bovenaan