Dochtertje wordt 8 keer per nacht wakker voor speen

hai allemaal

er is vast al een keer een topic over dit onderwerp geweest, maar bij deze vraag ik het nog maar een keer.
Ik zit echt een beetje met de handen in het haar
Mijn dochertje sliep eerst goed door.van 20 uur tot 7 uur volgende dag..kan niet beter voor een baby van 4 maanden
Sinds ongeveer 2 maanden(Faith is nu 5.5 maand) wordt ze wakker voor de speen. Ze huilt niet,maar wij worden er toch wakker van.
CB had gezegd dat we haar maar lekker moesten laten liggen, hebben we ook geprobeerd...maar gezien we toch beide weer moeten werken de volgende dag, ga je toch liever even uit bed voor de speen

Ik word er nu zo'b beetje echt gek van..wat moet ik er aan doen??
 
Ik denk dat het CB echt gelijk heeft. Laten liggen want anders komt er geen einde aan het heen en weer lopen en zij rekent er op! Of het nu met het aanbieden van een speen is of drinken geven ... als je steeds naar haar toe gaat wordt het normaal voor haar.

Ik kan me voorstellen dat als je moet werken, je gesloopt bent maar nu ga je ook steeds uit bed. Even volhouden en je zal zien dat het beter zal gaan.

Consequent blijven ...

Succes!
 
Ik denk dat Esther groot gelijk heeft. Wij hebben er hier namelijk eentje (van 13 maanden), die we wel gelijk een fles gaven, uit angst dat hij anders het hele huis wakker gilde (meneer heeft nogal een stemgeluid). En nu wordt hij standaard 1-2 keer per nacht wakker voor een fles!!!
 
Dit was bij ons dochtertje ook (11 maanden), nu slaapt ze weer door terwijl ik op een gegeven moment 8 keer mijn bed uit ging voor wat te drinken te geven of haar knuffeltje van de grond te rapen of haar goed leggen !!!

Soms is ze 's-nachts wakker en krijgt ze een paar slokjes drinken terwijl ik even ga plassen. Daarna leg ik haar goed met d'r knuffeltjes erbij en slaapt ze weer lekker door.

Heel consequent zijn en ook zeggen dat het nu klaar is, mamma gaat slapen en .... ook! Welterusten, kusje en gewoon de kamer uitlopen. Natuurlijk zul je in het begin veel gehuil, gemopper en gestamp krijgen maar het neemt af.

Het valt niet mee het zo midden in de nacht!

 
Hallo Kimmy,

Vervelend voor jullie dat ze nu ineens zo slecht slaapt. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Waarschijnlijk is het weer een fase waar je doorheen moet.
Volg je gevoel, zou ik zeggen. Jij kent je kind het beste. Het ene kind is het andere ook niet. Hoe gaat het overdag? Slaapt ze dan veel? Is er misschien iets veranderd? Ik merk dat mijn kleintje beter slaapt, als ze ontspannen is (overdag). Ze lijkt zich dan helemaal over te geven. Als we t te druk hebben, dan slaapt ze ook onrustiger (zo lijkt het tenminste).

Heel veel sterkte en wijsheid! Kom vast weer goed. Succes met je zoektocht. groeten roos
 
Mijn zoon van 8 maanden wordt ook wel eens wakker 's nachts mar ik hoef dan eigenlijk nooit naar hem toe. Hij valt van zelf weer in slaap. Ook kon hij al vrijsnel zelf het speentje pakken. Ik heb trouwens 2 speentjes bij hem liggen voorhet geval er een valt of buiten bereik is. Voordat ik naar bed ga ga ik altijd even bij hem kijken soms is hij dan wakker en kijkt me aan in zeg dan meestal niks stop hem in en leg zijn speentje binnen handbereik ik geef hem niet in zijn mond want als hij zonder gaat slapen vind ik dat beter. Ik geef hem 's nachts nooit drinken ( behalve toen hij ziek was) Ik word zelf oo kwel eens 's nachts wakker en dan draai je even en slaap je weer door ik denk dat dat voor baby's ook wel normaal is

Succes er mee groetjes Esther
 
Misschien krijgt je kindje teveel prikkels overdag waardoor het 's-nachts slecht slaapt.

Wij hebben al vrij snel het advies gekregen om de dag RUSTIG af te bouwen zodat ons dochtertje alles beter kan verwerken, HET HELPT.

Zoveel kindjes worden bloot gesteld aan teveel prikkels waar ouders zich vaak niet eens van bewust zijn. Dit zijn hele kleine dingen die voor een klein kindje HEEL VEEL is en dan liggen ze in bed met alle gevolgen van dien. Veel draaien, bewegen in bed, onrustig zijn, huilen etc.
 
bedankt allemaal voor de reacties! :)

mijn kleine meid is overdag altijd een super kind, huilt (bijna) nooit en is veel aan het lachen
ik ben ook erg consequent
als ik maar zie dat ze moe begint te worden, leg ik haar lekker in haar bedje en meestal slaapt ze dan ook meteen. soms maar een half uur en soms wel 2 uur achterelkaar

na haar avond papfles, leggen we haar altijd meteen in haar bedje, waarna ze (bijna) gelijk in slaapt valt
de eerste paar uur is ze diep in slaap en de eerste keer dat ze wakker wordt is rond 1 uur (afgelopen nacht was het helemaal een rotnacht maar wel 10 keer wakker worden)

ze komt ook echt alleen voor haar speen en huilt niet echt..tis meer een gemompel waar we wakker van worden

ik ga ook echt proberen om haar gewoon eens te laten liggen en niet weer de speen te pakken voor haar, wie weet komt het dan goed...
maar dit ga ik dan wel in het weekend doen, doordeweeks is een drama om er mee te beginnen ivm werk

ik ga aan de slag met jullie tips en hoop het beste. Denk ook inderdaad dat we hier even doorheen moeten en dat het vanzelf goedkomt

grtz kim
 
Terug
Bovenaan