Dochtertje wordt 8 keer per nacht wakker voor speen

Ik slaap zelf met oordopjes in. Mede omdat mijn vriend een beetje snurkt en ik daardoor niet kan slapen.

Dit heeft als bijkomend voordeel dat ik gelukkig niet wakker wordt van het gemompel van mijn dochter. Pas als ze begint te mopperen wordt ik wakker. Dit is wel fijn want mijn dochter wordt ook erg vaak wakker. Dit komt doordat ze zo druk is in haar slaap. Veel draaien en zo.

Zou je misschien de speen helemaal af kunnen leren in bed? Dat zou toch heel veel schelen en zo weet je tenminste ook of er echt wat aan de hand is wanneer ze moet huilen.
 
Ik heb het zelfde probleem. Mijn zoontje is nu 10 maanden maar vanaf het begin hebben we dit probleem.
Wij gaan er idd iedere keer uit om de speen te geven of de fles en dat is erg vermoeiend!!
Het is nu gewoon een automatisme geworden. En zodra ik dan net weer in bed lig hoor ik de speen weer vallen en mijn zoon erom vragen. Ook onze zoon kan enorm hard krijsen. En het is eigenlijk meer voor de buren dat ik hem stil wil krijgen dan voor me zelf... Kent iemand dat?
Ook ik ga proberen de speen gewoon te laten liggen
 
Hey,

Is het een tip om een doekje aan het speentje te maken, zo kunnen ze het zelf makkelijk vinden, dit heeft bij mijn zoontje heel goed gehlopen, wij hebben de doekjes van koeka.

Groetjes Janneke
 
ik zou de speen helemaal afleren in bed,
mijn zoontje had in het begin ook steeds de speen maar zodra hij sliep haalde ik hem meteen weg,
hij krijgt hem nu alleen als hij echt niet kan slapen

ik heb nu een knuffeldoek bij hem gelegd en daar is hij gewend aan geraakt, hij houdt steeds de oortjes van het knuffeltje vast,
als ik smorgens weer kom heeft hij hem nog steeds vast
 
Hoi Jannetje,

Ik heb dat al geprobeerd, maar mijn zoontje is erg wild met zijn armpjes. In het begin hebben we hem ingebakerd en dat hielp enorm. Maar nu slaat hij zelf zijn speentje eruit. Hij valt meestal meteen in slaap als hij in bed ligt, maar dan wrijft hij door zijn gezichtje heen en dan is zn speen eruit. Hij probeert hem dan wel zelf terug te doen maar dan trekt hij hem meteen weer eruit. echt frustrerend, ook voor hem zelf.
Nu ligt hij ook weer te krijsen boven. Wat gaan die minuten toch langzaam!!!
 
ik heb inderdaad ook al oordopjes gekocht en ga die ook zeker gebruiken ;)
afgelopen nacht was onze kleine meid helemaal niet wakker geworden! een heerlijkheid, maar toch ga je stiekem s nachts even kijken of alles wel goed is.. je bent toch gewendt om steeds wakker te worden

dat doekje had ik ook als tip al gekregen,dat ga ik ook proberen

was ook van plan om de speen af te leren
eerste 4 maanden heeft ze helemaal geen speen gehad, want ze wilde deze niet (wat ik toen niet leuk vond)
nu wil ze de speen en hebben we er eigenlijk alleen maar "last"van
dus een goede reden om het toch maar zonder speen te gaan proberen :)

grtz
 
Hoi.. wat vervelend voor jullie.. maar het is wel bekend, speen kwijt is mopperen.. hier was dit idd ook snel opgelost, met een doekje van Koeka zoals Janneke hierboven ook schrijft.. ik ga ook niet meer zomaar uit bed, voor een paar kreunen of moppers daar ik me om en meestal valt ze dan weer in slaap, het is wel eens moeilijk om ze dan te laten liggen, maar als je het goed volhoud gaat het echt werken..
Veel succes en ik hoop slaap lekker!
 
hoi hoi 
ik ben blij iets te lezen over exact het onderwerp waar wij thuis nu tegen aan lopen.
me zoontje is nu 5 maanden en ligt naast ons bed in zijn wiegje.
hij huilde nooit in het begin en sliep al gelijk door.
sinds een week word hij ongv 12x per nacht wakker voor zijn speen... niet heel hard huilen maar meer mopperen, als ik daar geen gehoor aan geef word het wel huilen en krijst hij iedereen wakker  ( ook onze dochter van 7 jaar) en dat is echt vervelend!
ik ben net verdrietig geworden omdat hij me zo wakker heeft gehouden en mijn wekker over 1 uur al af gaat...en ik moet werken en niet moe mag zijn overdag.
hij ligt sinds net in zijn ledikant... en ik heb hem verteld dat het afgelopen moet zijn en hij lekker moet gaan slapen... weltrusten!
 
i
volgende week is het herfst vakantie en ik zal onze dochter laten logeren om hem in zijn ledikant te laten huilen mocht dat nodig zijn... zit er nu al tegen op :-( 
mijn man vind het zielig dat hij nu in zijn ledikant ligt. en vind dat het een baby is, die nou eenmaal zo een fase heeft... die is er vannacht 2x uitgeweest en ik zeker 10x wat helemaal niet erg is... maar hij snurkte heerlijk terwijl ik elke half uur op de klok heb gezien...
 
niet leuk deze nacht fase... niemand wilt zijn baby laten huilen neem ik aan.. maar ik denk dat het wel even het beste is... 
 
Terug
Bovenaan