Inderdaad ben ik er inmiddels ook achter dat het onmogelijk is om samen met je partner op dezelfde manier te rouwen. De eerste dagen gingen we nog 'gelijk op' en daarna heb ik moeten leren accepteren en respecteren dat mijn vriend het anders doet dan ik. Mede doordat hij al snel weer aan het werk ging en het leven weer op moest pakken. Ik heb zelf ook het idee dat mijn leven af en toe gewoon weer even op pauze gezet wordt. Ik hoop alleen maar dat de periodes tussen doorgaan en stilstaan steeds langer worden. Soms merk ik dat ik zelf bijvoorbeeld wel iets wil, maar dat mijn lijf me iets anders verteld en dat blijf ik lastig vinden. Ik merk wel dat er echt wel een hele drempel is om mijn verdriet te delen, omdat je toch gauw het idee hebt dat je iemand er mee lastig valt. Ook ik houd de momenten van verdriet steeds meer voor mijzelf en een paar mensen bij wie ik wel kan en mag huilen. Het feit dat ik niet de hele dag als een wrak rondloop, betekent dat veel mensen denken dat het wel goed gaat met me. Als je iets anders verteld kijken ze me bijna aan van: ik zie het niet, dus het is er niet. Frustrerend vind ik het vaak dat het leven van mensen gewoon verder gaat, terwijl alles waar ik me zo enorm op verheugd had en waar ik zo van genoot (ik vond het zo leuk om zwanger te zijn!) weg is. Ik heb nog steeds de neiging een winkel in te stappen en babyspulletjes te kopen totdat ik me besef dat dat niet meer hoeft. Mijn wereld is nu zo een andere als die van mijn vriendinnen en collega's.
Vanmiddag ga ik weer naar het grafje van mijn lieve dochter, even lekker huilen!
Vanmiddag ga ik weer naar het grafje van mijn lieve dochter, even lekker huilen!