Doe even normaal!

Mensen,

er moet me even wat van het hart. Als je het ergens niet mee eens bent met wat een ander doet, kun je dat dan met een beetje meer respect zeggen. Ik doel hiermee op de reacties van een paar vrouwen  van het zomerforum op het berichtje mee op de fiets. Is het nou echt nodig om iemand hier compleet over de zeik te helpen? Ik geloof dat de berichtjes van de meiden van ons eigen forum ook duidelijk waren.

We zijn het erover eens dat  het niet verstandig is om je kindje zo klein in het zitje te zetten, maar dat kunnnen we toch ook op een nette manier tegen elkaar zeggen en als je dat niet kan, dan zeg je toch niets! Vragen of iemand wel spoort en waar of diegene zijn hersens heeft gelaten lijkt me onnodig en respectloos.

Het was hier zo gezellig en ik hoop niet dat dat nu door mensen van een ander forum.

Groetjes Ilona

Hoi,
sluit me bij jou mening aan. ik denk dat je dingen ook wel iets normaler kan overbrengen
en dat niemand iets zou doen om zijn kindje bewust in gevaar te brengen. ik vindt dat als je een andere mening hebt dan iemand anders je dat best mag vertellen maar dan wel op een goede manier.
dan blijft het een stuk gezelliger en durven mensen ook eerder een vraag te stellen want met zo'n antwoord denk je de volgende keer laat ik maar niets meer vragen/vertellen.

groetjes,
marike mamma van ian (30-10-01) en joany (09-02-07)

Ik zie nu pas jouw topic, maar heb al iets soortgelijks geschreven bij het topic over 'mee op de fiets'.. Ik ben het dus helemaal met je eens!!

Groetjes, Dionne

Hoi mama's,

Ik las het een en ander op ons "zomerforum" over dit onderwerp en ben toch even komen lezen wat er nu allemaal aan de hand is.

Ik denk dat de mama die hier gereageerd hadden gewoon erg geschrokken waren met wat ze lazen. En ieder uit zich op zijn manier. De manier waarop iemand zich uit kan door verschillende oorzaken komen die wij, ik dus ook, misschien niet weten..

Het waren erg directe reacties, iets minder fraai verpakt, maar denk niet bedoelt om een ander te kwetsen of pijn te doen..

Jullie hebben gelijk wat betreft elkaar in hun waarde te laten en ik geloof dat de mama met het fiets verhaal de hint wel heeft begrepen.

Ik wens jullie verder een hele fijne tijd met jullie mooie kindjes en geloof me, het wordt steeds leuker!! Mijn zoontje is over een maand al één jaartje oud en ik geniet nog elke dag van dit wonder!!

Lieve mama's, maak er een mooie tijd van zowel thuis als hier op dit leuke forum!!

Liefs,

Esmé mv Kay

Tja, mijn eerste reactie is ook wel eens bot. Gelukkig hebben we een slechte internetverbinding! Maar tegenwoordig ga ik eerst gewoon even reageren op andere berichtjes of ik neem even een slokje koffie (of een hele kop) als ik het ergens niet mee eens ben en reageer dan pas. Mijn ervaring is dat ik dan ook beter kan verwoorden wat mijn bedoeling is met een reactie zonder iemand in zijn hemd te zetten! Iedereen heeft een bepaalde bagage, maar dat is nog geen reden om iemand hier uit te gaan zitten kafferen.

Groetjes Ilona

Dat schrijf ik ook niet, ik zeg alleen maar dat het ook op een andere manier kan en de reden dat ik niet op het eigenlijke topic heb gereageerd is dat ik er niets aan toe te voegen heb. Nog voor de groffe berichten binnen kwamen stonden er naar mijn mening al hele duidelijke berichtjes op. Persoonlijk vind ik het ook gevaarlijk. Maar heeft naast Dionne er al iemand over nagedacht dat deze moeder misschien echt niet beter wist? Nu zal dat toch wel duidelijk zijn, niet?

Terug
Bovenaan