Doe even normaal!

Jeetjemiena dit onderwerp heeft wat teweeggebracht,

ik denk dat deze verse mama zich hier niet meer durft te vertonen.,terwijl dit toch echt met ontwetendheid te maken heeft,ze schaadt haar knidje toch niet expres!

Met wat subtiele tips zal ze zeker ook nog n paar maandjes wachten,maar ze is nu zeker wakker geschud!

Mama's geniet van jullie wondertjes en laten we elkaar op n leuke manier blijven adviseren!

groetjes ramona

Ik ben het met Ilona eens. Eerst tot 10 tellen, dan pas reageren.

Ik probeer er zelf altijd aan te denken dat ik een voorbeeld voor mijn dochter wil zijn. Ik reageer zoals ik zou willen dat zij ook reageert. En dat is dus: netjes en beleefd. Je mag hier op het forum uiteraard best je mening geven als daar naar gevraagd wordt en als je het gevoel hebt dat je een kindje moet 'redden' is dat misschien zelfs wel je plicht, maar doe dat dan zo dat je een voorbeeld bent voor je kind. En als je niet wil dat je eigen kindje over een paar jaar ook roept: "Waar ben je voor iemand, waar zitten je hersens" of erger, moet je het zelf ook niet doen...

Groetjes,

Eveline
die hier wel een naar gevoel aan over houdt, eigenlijk....

Hoi Ilona,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik lees net al die reacties en ik krijg het er al benauwd van. Moet je nagaan hoe je je voelt als het allemaal tegen jou gericht is.
Ik heb zelf ook aangegeven dat het niet verstandig is, maar ik denk dat je iemand wel in zijn waarde moet laten.
Wat een hetze....
Ik geloof ook dat mensen dingen doen met de beste bedoelingen, alsof wij zelf geen fouten maken.

Groetjes,
Monique

Ik ben het met Eveline eens dat ik er ook een beetje een naar gevoel aan over houd. Op deze manier wordt een nieuwe mama weg gejaagd terwijl dat helemaal niet nodig was. Else wilde iets met ons delen en dan mogen we best zeggen dat we het er niet mee eens zijn, maar moet dat nou zo?

Ik heb hier ook eigenlijk niet zo veel zin meer in om er nog over door te gaan.

Ilona

hai meiden,

dat kan allemaal wel zo zijn maar ik heb toch zoiets van ze moet eens met haar neus op de feiten gedrukt worden. ik zie zo vaak mensen met een baby in de auto stappen zonder stoeltje. laatst nog een moeder met een klein meisje op de brommer scheuren zonder helm.
misselijk word ik ervan. waar is je verstand gebleven dan?
ik denk dat het gewoon een reactie is van geschrokken zijn en iemand even heel duidelijk maken dat het gewoon niet gezond is.
misschien is dat hard maar is hetniet hard om misschien te lezen dat het kindje overleden is en je niks gedaan hebt? is dat niet nog veel harder??
misschien schrikt zij wel van de reacties en denkt, dat doe ik niet meer.
nou dan heb je het toch geod gedaan dacht ik zo. en de kleine loopt ook geen gevaar meer.
en trouwens, jullie nemen het op voor haar maar denken jullie echt dat ze geen boeken of tijdschriften gelezen heeft in de zwangerschap of erna? daar staat dat soort dingen ook in hoor.
ik heb ze vaak zat gezien. het lijkt me sterk dat ze het niet gelezen zou hebben. en als je het gelezen heeft en het dan toch gewoon doet, dan ben je mijn ogen dus wel je verstand helemaal kwijt hoor!

ik hoop dat ze leert van de reacties en het niet meer doet.

groetjes Miranda

STOOOOOOOOOOOOOOOOOOP

Hoe zouden jullie je voelen als je zo de grond in wordt getrapt? Nooit in je leven een fout gemaakt?

Else72: Ik vind het heel rot voor je. Of ik het er nou mee eens ben of niet, volwassenen hadden dit nooit zo mogen zeggen! Ik hoop je nog eens te zien.

Voor wie zich aangesproken voelt: Is het nou nodig om iemand te kwetsen. Persoonlijk vond ik de reacties over dode kindjes meer wakker schudden dan wat jullie gedaan hebben!

Ilona

Hallo

Wat een verschillende meningen
Mijn mening is dan ook dat er gezegd mag worden hoe men er over denkt alleen zou ik het zelf ook niet zo hard brengen ik ben namelijk ook iemand die meteen iets denkt maar heb geleerd dat het soms verstandiger is om dan niet meteen te reageren anders kan het er bij mij erg bot uitkomen
En ik kan mij voorstellen dat  het je erg afschrikt als je zo,n lading over je heen krijgt

Groetjes Monique  

Hoewel het onderwerp eigenlijk wel eens mag worden afgesloten, kan ik het toch niet laten om nog even te reageren op degenen die de felle reacties wel vinden kunnen (o.a. valentijnszwangere)

Wat je teweeg brengt met die felle reacties is het volgende: degene die het geschreven heeft, en wellicht ook anderen, durven geen dingen meer te plaatsen waarop misschien negatieve reacties komen. Dan gebeuren er misschien andere dingen die niet kunnen, maar die ze maar voor zichzelf houden, bang voor de reacties. Ook niet geweldig! Daarbij denk ik niet dat we moeten aannemen dat iedereen alles weet. En fouten maken we allemaal! Nogmaals denk ik niet dat Else bewust haar kindje in gevaar bracht en gewoon trots wou vertellen wat haar kindje al kan. Ze zal vast ook door normale reacties begrijpen dat ze het niet meer moet doen. Ik hoop dat ze haar kindje voorlopig niet meer meeneemt in het fietsstoeltje, maar ik hoop net als Ilona ook dat ze gewoon mee blijft schrijven op het forum!

En over het topic op het zomer2006 forum: ik vind het sensatie zoeken, dus daar ga ik verder niet op in.

Groetjes, Dionne

Terug
Bovenaan