Doe je wel voorzichtig?

Hey,

Even een (klein!) ergernisje van mij. Ik krijg echt de hele dag te horen van mensen: rustig aan. Doe je voorzichtig? Heb je wel handschoenen aangedaan toen je ging tuinieren? Let je op jezelf? Is dat niet te zwaar om te tillen voor jou? Mag je dat wel eten? Zou je dat wel doen? Je moet nu wel voor jezelf kiezen hoor! Etc.

Ik wordt er echt GEK van!! Alsof ik een of andere invalide ben! Ik ben nog niet eens 17 weken zwanger, ik zie nog niets aan mezelf, en ik hou heel netjes alle regeltjes in acht.

Ik weet wel dat het allemaal heel erg goed bedoelt is. En dat ze allemaal het beste willen enzo. En dat het er ook mee te maken heeft dat ik de eerste ben voor heel veel mensen in mijn omgeving (vrienden, familie).

Herkenbaar voor mensen? Of ben ik de enige met zo'n overbezorgde omgeving?

Nee, hoor je ben echt niet de enigste.
Je krijgt echt gratis advies...je hoeft er niet eens om te vragen.hahah.
Soms kun je idd beter hebben dan de andere keer.
En ze zullen het inderdaad wel goed bedoelen, maar soms zit je er gewoon niet op te wachten.

Hahahaha..probeer er maar om te lachen.

Nee, hoor je ben echt niet de enigste.
Je krijgt echt gratis advies...je hoeft er niet eens om te vragen.hahah.
Soms kun je idd beter hebben dan de andere keer.
En ze zullen het inderdaad wel goed bedoelen, maar soms zit je er gewoon niet op te wachten.

Hahahaha..probeer er maar om te lachen.

Hier niet echt herkenbaar. Nu ben ik in verwachting van de tweede (misschien scheelt dat), maar geen ongevraagde adviezen aan deze kant. Bij mij in de familie ben ik wel de eerste, maar verder bij familie en vrienden zijn er al veel meer kinderen, zal ook wel meehelpen.

Moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet aan stoor als ik wel een 'ongevraagd' advies krijg. Van de eerste weet ik nog heel goed hoe bijzonder de tijd is dat je zwanger bent en dat toen de kleine er eenmaal was en m'n verlof voorbij was, ik weleens terug verlangde naar de tijd dat iedereen rekening met je houdt. Straks 'moet' alles weer (werk, sociale leven, iedereen verwacht dat je alles weer kan en wil) en dan in het quadraat, want je hebt een kind.

Dus probeer er ook maar van te genieten dat iedereen zo met je meeleeft en rekening met je houdt, je bent nu eenmaal zwanger en er groeit een klein mensje in je, heerlijk toch?!

Hier een klein beetje herkenbaar ik werk in de zorg bij dementerende en sommige collegas houden echt al rekening met me,dan zeggen ze bv om 8 uur doe jij de medicijnen maar delen dan kan je even uitrusten,of dat ik de zwaardere mensen niet meer hoeft te doen,dan zeg ik moet je nu al rekening met me gaan houden?voel me goed hoor en als je nu al rekening met me moet gaan houden maar vind het uitraard ook wel lief hoor!ze weten dat ik een doorzetter ben bij mn dochter heb ik tot 36 weken doorgewerkt en meegedraaid in de zorg,maar nu ga ik toch 6 weken van te voren stoppen want was toch wel heel zwaar.misschien is dat het dat ze nu al zo aan me denken,maar nodig is het nog niet,voel me nu echt goed
liefs

Het verhaal van mama-van-w is zooo herkenbaar!! Het is ook zo'n cliché, maar geniet maar van alle aandacht en interesse en goedbedoelde adviezen. Een zwangere vrouw vinden de meeste mensen bijzonder en iedereen leeft mee. Straks is alles weer 'gewoon' (voor de buitenwereld tenminste) en zul je inderdaad wel eens terug verlangen naar deze tijd.
Ook ik ben zwanger voor de tweede keer, maar omdat het nu een tweeling is, let iedereen ook goed op me! Heerlijk...
Wel typisch Hollands (no offense, Truckerbabe) om je hierover druk te maken! Het is ook nooit goed ;-P

Het verhaal van mama-van-w is zooo herkenbaar!! Het is ook zo'n cliché, maar geniet maar van alle aandacht en interesse en goedbedoelde adviezen. Een zwangere vrouw vinden de meeste mensen bijzonder en iedereen leeft mee. Straks is alles weer 'gewoon' (voor de buitenwereld tenminste) en zul je inderdaad wel eens terug verlangen naar deze tijd.
Ook ik ben zwanger voor de tweede keer, maar omdat het nu een tweeling is, let iedereen ook goed op me! Heerlijk...
Wel typisch Hollands (no offense, Truckerbabe) om je hierover druk te maken! Het is ook nooit goed ;-P

Terug
Bovenaan