doen jullie dit ook???

hallo

ik vroeg me af of er mensen zijn die ook zo denken als me schoonmoeder...... zei gaf der kinderen alles wat eigenlijk nie mog zoals fruithapjes veeeelllll eerder dan 4maanden

nou dus hoe zei der kinderen heb opgevoed probeerd ze dus over te brengen naar mij

ze heeft dus toen mij zoon 5weken oud was al een beetje fruithapje gegeven ik was er nie blij mee maar zei zei ach man vroeger wisten ze nie beter bla bla en soms krijgt hij een klein beetje hij is nu 11weken en zo af en toe krijgt tie ongv nog geen kwart potje   zijn er mensen die dit ook doen??? en zo ja waarom en zo ee waroom nie gr jay

Nee...ik doe dit dus niet!

Er wordt momenteel geadviseerd om pas met bijvoeding te beginnen met 6 maanden. En dat is niet voor niets. Dat is omdat men ervan geleerd heeft dat als je te vroeg ermee begint de kindjes er last van kunnen hebben. Problemen met de darmen e.d.

Ik denk dat het advies er niet voor niets is. En dan zeg ik niet dat ik pas met 6 maanden ga beginnen...maar met 5 weken en nu met 11 weken is echt te vroeg vind ik. Maar dat is mijn mening. Zegt niet dat jij dat niet mag doen. Het is jouw kindje!

Ik werk zelf in de kinderopvang en weet ook wel dat toen ik 15 jaar geleden baby's in de groep had dat ze toen met 3 maanden fruit kregen. Maar goed...dat is al opgeschoven naar 4 maanden. En dat doen ze niet voor niets. Het advies is nu anders als er op de potjes wordt gegeven. Dus vanaf 4 maanden moet het kunnen.

bij ons is het een hongerlapje...dus weet niet of ik die 6 maanden ga halen (zit nu met melk met zijn 5 weken al ruimschoots boven het gemiddelde...hihihi), maar ga wel een poging wagen! En dat ondanks dat ik met de andere 2 kids wel al eerder ben begonnen. Maar ja...iedereen leert...ook de mensen die de adviezen geven voor fruit- en groentehapjes.

Hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord!

groetjes van Jet

Wat denkt je schoonmoeder wel! Wat maakt het uit hoe ze het dertig jaar geleden deden. Ik zou echt super boos geworden zijn. Alleen al om het idee dat zij iets doet achter je rug.
Wij zijn met ruim 4 maanden voorzichtig begonnen met groenten- en fruithapjes en het gaat nu goed.
Men weet nu gewoon meer en die adviezen zijn er niets voor niets.

groetjes,
Sabine

ik heb ook zo'n schoonmoeder die het altijd beter denkt te weten.
Ik spreek haar dan toe hoor het is mijn kind en zij heeft maar te accepteren dat ik het anders doe.
geen discussie mogelijk wat mij betreft.
Ik bepaal wat mijn kind wel en niet krijgt en hoeveel, zij mag alleen genieten van haar kleinkinderen maar ik ( en mijn man) bepalen wat ze te eten/ drinken krijgen, wanneer ik ze naar bed doe enz enz.
Veel succes ermee groetjes Martine

Hoi,

Er is de laatste 30 jaar nogal wat onderzoek geweest naar voeding van zuigelingen. Het advies is er niet voor niets inderdaad. Kinderen die voor de leeftijd van 4 maanden bijvoeding krijgen in welke vorm dan ook (dus ook rijstebloem), hebben een veel grotere kans om allergieen en nierproblemen te krijgen. Dat kun je meteen merken, maar het kan ook zijn dat je kindje er later pas last van krijgt. Ik vind dat je moet doen wat je zelf het beste lijkt, en niet wat je schoonmoeder zegt. Het is jouw kindje hoor!!

groetjes,

Desiree

Tja... het heeft zo allemaal zijn voor en tegens. Met fruit moet je gewoon wat oppassen, ivm allergische reacties. Als de darmen nog niet klaar zijn (en dat is het geval als ze zo jong zijn!) is het gewoon eigenlijk af te raden.

Maar goed, als je baby er goed op heeft reageerd kan het ook niet zoveel kwaad wat er nu gebeurd is, maar ik zou het hierna niet meer doen. Wij kregen vroeger inderdaad met 4 maanden liga met sinaasappel... dat is nu "uit den boze", maar ik denk ook niet dat wij er veel slechter van geworden zijn, maar als je kindje er toevallig niet tegen kan of allergisch is, kan het natuurlijk zeker kwaad. En daarom adviseren ze nu te wachten.

Maar volg vooral je eigen gevoel, jij bent de moeder en zeg anders tegen je schoonmoeder dat hij allergisch is.. (leugentje om bestwil, misschien doet ze het dan niet!).

Groetjes Marasje

Ik heb een hongerige baby.
In de kraamweek kreeg ik zelfs al het advies: geef maar wat hij wil.
Kraamverzorgster en verloskundige wisten het ook niet meer.
Bij 2,5 maand cb gebeld. Kreeg advies: geef maar Nutrix rijstebloempap bij 1 flesje van 100 cc en met lepel geven...bij een baby van 2,5 maand GEEN succes!
Met 3 maanden cb advies: 5x 220 cc Nutrilon (forte) + starten met groente met aardappel/rijst.
Dit is het advies van het CB!!!
Dus ZOOOO erg zal het allemaal toch niet zijn?
En wat heb je liever: een tevreden blije baby of een van de honger krijsende baby?
Mijn eerste zoon was het laatste (omdat ik niet wist dat hij honger had) mijn tweede zoon is het eerste (en is vergeleken met mijn eerste lichter en krijgt meer...)
Nou ik weet het wel. Mijn kind hoeft geen honger te hebben.
En met 4,5 maand 6970 gram is niet dik! Zo hoort een baby te zijn.
Lekker doen wat je moederhart je ingeeft.

Groetjes,
Dyonne

Hoi Dyonne, ik snap de keuze die jij hebt gemaakt ook erg goed. Op dat moment zou ik ook beginnen met bijvoeding hoor!
Maar dat was niet de vraag van de starter van dit stuk. Die geeft het omdat ze het leuk vindt. Dat vind ik wel wat anders.
Het beste is om er nog mee te wachten, maar kan het niet anders omdat je kind toch wel erge honger heeft óf omdat je kindje bijv. de flessen erg slecht drinkt dan zou ik ook starten met bijvoeding!

Terug
Bovenaan