doen jullie dit ook???

Op de eerste plaats zou ik echt heel erg kwaad zijn geworden als mijn schoonmoeder dat zou hebben gedaan! Het is JOU kindje en JIJ bepaald toch wat je hem/haar geeft?!?!
En over de leeftijd dat je kunt beginnen met bijvoeden zijn ook heel erg de meningen verdeeld. Op de potjes staat vanaf 4 maanden. Als het echt slecht zou zijn om met 4 mnd te beginnen dan hadden ze dat ook allang op de potjes veranderd lijkt me toch?!
Bij ons heeft het cb met 4mnd aangegeven dat we rustig konden gaan proberen om fruit en/of groenten te geven! En het was niet zo dat ze een hongerige baby was ofzo, helemaal niet zelfs! Ik was toen toevallig die week daar al zelf mee begonnen omdat ze ons met grote ogen aankeek als wij aan het eten waren en ik zeker wist dat ze er aan toe was.
Ik denk in ieder geval dat het vanaf 4 maanden echt geen kwaad kan! Veel eerder beginnen zou ik zelf persoonlijk ook niet doen.

Hallo,

Dit lijkt mij een situatie tussen jou en je (schoon)moeder. Dit heeft iedereen bijna wel in meer of mindere mate. Het gaat er uiteindelijk om wat jij wil en wat jij goed vindt voor je kleintje (en je partner natuurlijk) en Iedereen moet dat maar accepteren. Zelf ben ik met een maand of 3 al begonnen met af en toe en hapje vla, dit was bij mijn schoonouders en zij vonden het geweldig, zij vetellen mij ook nu nog regelmatig hoe het vroeger allemaal ging en wat ze op jonge leeftijd al mochten hebben, maar ze hebben met alles wel gewacht tot ik het goed vond. Het is aan jou of je alle adviezen van het CB wilt opvolgen (mijn dochter heeft ook al eens dingen gehad die ze eigenlijk niet mocht maar het meeste wist ik dan niet), maar een ander moet wel jou regels naleven als het gaat om jou kind.

Het lijkt mij tijd voor een goed gesprek en anders kan je je kind er wellicht niet meer alleen achterlaten. Spijtig maar helaas.

hoi hoi ik heb mijn dochter ook wel eens een hapje appelmoes of vanilevla gegeven vanaf ongeveer 7a8 weken.ze heeft er niets aan over gehouden en vind het zelfs supper lekker als ik dat doe. ze is nu inmiddels 3,5 maand en het gaat prima met haar,groetjes renate

hallo
mijn cb heeft mij juist aangeraden om met het fruithapje te beginnen op 3 maand..
onze kleine is van 26 jan..en weegt ondertussen 8! kilo +/- en heeft gewoon niet genoeg hij krijgt al forte dus vandaar...
anders komt hij veel te hoog bovn die 1 liter

gr sylvia

Terug
Bovenaan