Doen we iets verkeerd ofzo??!!??

Hey meiden,

Superlief al die reacties weer !!! Zo fijn!!!
Zat er van de week echt even doorheen.....

We lopen mijn afgelopen cyclus al bij de gyn. Begin juni heb ik een soort eindgesprek over wat de vervolgstappen zijn. Ik heb op verschillende stoffen bloed laten prikken, gebruikte daarvoor al ovulatietesten en ook het zaad van mijn man is gecontroleerd. Dat bedoelde ik met gezond, want alle uitslagen waren positief. Heb alleen een cyste op één van mijn eierstokken die in de gaten gehouden wordt, maar die is niet kwaadaardig. Ik heb in ieder geval een eisprong (jéé), het zaad van mijn man is normaal en ben zeer regelmatig ongesteld. Bijna op de dag af. We kunnen natuurlijk zwanger worden, maar hebben tot nu toe vette pech.
We zijn er allebei eigenlijk niet zo heel erg veel mee bezig geweest, hebben het super samen en doen erg leuke dingen. Had er deze maand ietsje meer op gehoopt, door de gesprekken bij de gyn :(

Lieve meiden, bedankt voor jullie steun en adviezen! Hopelijk worden we allemaal snel zwanger en kunnen we heerlijk genieten van zo'n wondertje in onze buik! Succes en sterkte allemaal!!

@ Mini; ik voel me niet zo snel aangevallen, elk advies is meegenomen! Bedankt!

@Louise1984; Ben jou ook al vaker tegen gekomen op dit forum en we lopen idd ongeveer gelijk. Wat goed van jullie, dat jullie het zo los hebben kunnen laten en weer genieten! Ik heb het jaar niet volgemaakt, heb de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de huisarts gegaan. Hij verwees me meteen door. Wel geruststellend om te weten dat er medisch gezien niks mis met ons is. Misschien heb jij ook een begripvolle huisarts? Anders smokkel je er een maandje bij? Heel veel succes, ook voor jou!

Liefs Star

Hoi Star80,

Wat een herkenbaar verhaal heb je geschreven. Ik begrijp je gevoel en frustratie heel goed. Zelf ben ik moeder van een dochter van 2 en toen duurde het 9 maanden voor ik zwanger was. nu ben ik inmidddels ook alweer 9 maanden bezig voor een 2e. Het gaat helaas ook allemaal niet zo volt als dat jezelf zou willen.
Ik was bij de 1e en de 2 ook beste wel zenuwaxbtig elke keer. Ondanks dat je overal leest en ziet dat het best effe kan duren, is elke maanda dat je eraan begonnen bent er 1 te lang. en tja... wat doe je verkeerd, ik zou het ook niet weten. Ik doe ook altijd braag alle dingen die jij schrijft maar het is nooit een garantie dat het lukt.
Het er teveel mee bezig zijn is denk ik wel een belemmering, maar o zo moeilijk om het helemaal van het af te zetten.
De tip van de mamavanesmee is denk ik wel een goede. Om de dag klussen schijnt het beste te zijn. wij doen dat nu deze rond ook braaf.

Sterkte met alles en ik hoop voor jou en de andere meiden en mezelf op snel goed nieuws.

Groetjes silli

Je moet er eigenlijk vanuit gaan dat het een jaar kan duren voordat je zwanger wordt.
Dan duurt het misschien voor jou gevoel wel lang, maar eigenlijk is er dan nog niets aan de hand en hoef je echt niet het gevoel te hebben dat er iets met je aan de hand is.

Het probleem van dit soort forums is dat je heel veel verhalen hoort van mensen die binnen 6 maanden zwanger zijn en die het lang vonden duren waardoor je het gevoel krijgt dat het binnen 3 maanden raak moet zijn en anders duurt het lang.

Het "er teveel" mee bezig zijn is volgens mij nogal onzin, tenzij je echt vanaf ronde 1 je temperatuur bij houd en elke maand 7 dagen voor je nod begint te testen, dan ben je er echt teveel mee bezig.

Ik ben er het eerste jaar eigenlijk helemaal niet mee bezig geweest en heb pas het tweede jaar bijgehouden wanneer we "moesten" en ben uiteindelijk mijn temp gaan bijhouden.

Begin van het derde jaar zijn we naar de gyn gegaan en na alle onderzoeker was de conclusie: onverklaarbaar onvruchtbaar.
Gelukkig ben ik via IUI zwanger geraakt en heb nu een mooie dochter.

Ik hoop voor je dat het snel lukt.

Terug
Bovenaan