Doet een uur over een fles, nutramigen puramino

<p>Dames ik heb alweer een vraag :( </p><p>nu ben ik dus toch overgestapt op de puramino nutramigen voor mijn zoontje (inmiddels 12 wk) en hij vind het blijkbaar echt vies! Hij doet er een dik UUR over om het op te drinken en laat alsnog bijna 30 ml staan (drinkt 6 x 120 ml).</p><p>mamas die hier ervaring hebben met puramino? Veranderd dit, moet hij gewoon even wennen? Want dit is niet te doen voor mij om een uur lang de kleine te voeden aangezien ik hier ook nog een peuter heb rondrennen :(</p>
 
Oh en hij heeft inmiddels heel wat voedingen veranderd..  dronk normaal zijn flesje binnen 15 min leeg (waar ik moeite voor moest doen, om hem zo langzaam mogelijk te laten drinken) want anders zou hij er niet eens 10 min over doen. En met de puramino dus een dik uur 
 
Ja die voeding is ook echt heeeeeel vies.. ik werk op een kinderdagverblijf en een enkele keer heeft een kindje die voeding, maar t is eigenlijk altijd drama met drinken. Ze vinden het écht smerig.... ben bang dat je daar weinig aan veranderd, is er geen andere optie wat betreft voeding?
 
hij heeft koemelkallergie en kreeg novalac allernova ar.. het ging wat beter met hem maar sinds 2 weken was het weer huilen/krijsen enorme buikkrampen en de hele dag door zoveel scheetjee laten. Vandaar dat de KA heeft aangeraden om puramino te proberen.. snap niet waarom die opeens zo slecht op de novalac allernova ar reageert.. dat is toch ook koemelkvrij? Zit wel johannesbroodpitmeel in wellicht dat hij daar zo buikkrampen van kreeg.. pff weet het allemaal niet meer..
 
Gets, wat een gedoe. Daar word je moedeloos van he... dat gepruts met voeding herken ik heel erg. Met mijn tweede kindje was het ook gedoe ivm refluxziekte, zeeeeeer extreme reflux. We hebben maanden getobt, ze dronk niet, spuugde bloed, viel af, huilde uren. T was één groot drama. Uiteindelijk heeft de kinderarts ons goed geholpen maar dat duurde weken en we zaten er compleet doorheen. Zeker omdat je idd nog een kindje in huis hebt die óók aandacht en tijd van je vraagt. Dus ik begrijp heel goed hoe pittig het is en hoe je kan tobbrn!!

En een grotere speen erop zetten zodat hij wel 'moet' drinken? Groeit hij nog wel, komt hij wel aan? Want hij drinkt ook maar kleine hoeveelheden zo te lezen. Is hij nu wel tevreden of merk je geen verschil met de oude voeding?

Ik zou gewoon wéér de kinderarts bellen en dit voorleggen, want als dit zo doorgaat, ga jij er aan onderdoor en krijgt je kindje niet genoeg binnen..
 
De novalac is niet geheel koemelk vrij. Het is een sterk gehydrolyseerde melk wat inhoudt dat er nog wel melk in zit maar echt in heel kleine stukjes gehakt zeg maar. Vaak zie je dat kindjes er dan beter op reageren. Maar als ze echt ernstige koemelk allergie hebben dan werkt die melk inderdaad nog niet voldoende. Vaak zie je dan na een aantal weken weer een terugval. De puramino is op basis van aminozuren en daar zit dus echt helemaal geen melk meer in. De neocate voeding is er ook zo een op basis van aminozuren. Bij mij hebben mijn kindjes die ook allebei (neocate) en ze drinken die wel. Maar sommige kindjes vinden die melk echt wennen ja. Het schijnt dat het echt bitter is. Moet zeggen: ik heb ook ooit eens een slokje van die neocate gedronken en ging echt bijna over mijn nek, echt vies! Maar mijn kindjes hebben allebei vanaf de aller eerste fles deze melk gedronken en die weigerden juist alle andere melk van te voren. Ik weet niet hoe oud jouw kindje is? Hoe ouder ze worden hoe meer verschil in smaken ze proeven zeggen ze, dus wellicht dat jouw kindje echt even aan de smaak moet wennen?
 
Oh ik zie net staan dat je kindje 12 weken is. Dan zou ik even door proberen te zetten. Waarschijnlijk is het echt even wennen aan de smaak. Die van mij kregen die melk al met 6 weken en die deden niet moeilijk. Blijkbaar omdat ze dan nog minder die smaak proeven of zo??‍♀️
 
Als het echt zo blijft kan je altijd nog vragen aan de kinderarts of je de Neocate voeding mag proberen. Ze zeggen dat er toch iets andere smaken aan de melk zitten ondanks dat ze allebei koemelkvrij zijn op basis van aminozuren. Maar de rest van de samenstelling is dan misschien anders waardoor de melk een Andere smaak heeft. Ik heb geen idee of dat echt klopt maar ik denk maar mee hè ?
 
Terug
Bovenaan