domme vraag misschien...

Hey dames,

Even een vraagje. Heb hier allemaal geen ervaring mee, maar ik krijg volgende week mijn eerste echo. Ik ben dan 11 weken en 6 dagen. (Als het goed is)
Is die echo dan al gewoon 'op de buik', of gebeurt dat dan inwendig?? Zit me nu al helemaal druk te maken, haha!

Liefs, fee

Nou vind het helemaal geen domme vraag hoor.
Als het je 1e kindje  is kan ik me voorstellen dat alles nieuw is voor jou en je nog niet alles weet. Met 11 weken kan je zeker een  uitwendige echo verwachten. Volgens mij kan het al na 7/8 weken dus hoef je je daarover geen zorgen te maken. Heel veel succes in ieder geval.

Liefs Jacy

Hey Fee,

Helemaal geen domme vraag hoor. Als je er geen ervaring mee hebt is het logisch dat je het niet weet.

Het hangt er een beetje van af of je veel buik vet hebt en of de baarmoeder ver naar achter ligt. Ik zelf heb redelijk wat spek zeg maar ;o) en kreeg daarom de eerste echo van mijn dochter (geboren 12 februari 2008) inwendig. Ze hebben het wel eerst uitwendig geprobeerd, maar er was gewoon niks te zien. Het kan ook zo zijn dat de baarmoeder ver naar achter ligt en ook dan kunnen ze het uitwendig niet of nauwelijks zien.
Ik ben nu bijna 10 weken zwanger van de 2de en heb a.s. vrijdag de eerste echo. Aangezien mijn speklaagje na de bevalling van de eerste er niet minder op is geworden ga ik er al vanuit dat het weer inwendig gebeurd.
Het is trouwens niks om je zorgen over te maken hoor. Het is een soort lange en gelukkig! dunne dildo :eek:). Daar gaat een condoom omheen en heeeeeel veel glijmiddel. Het klinkt echt veel enger als het is. Ik heb er niks van gevoeld. Plus je bent alleen maar gefocust op het beeldscherm om zo snel mogelijk je wondertje te kunnen bekijken. Maak je dus geen zorgen, mocht het bij jou inwendig moeten.

Veel plezier!!!

Liefs Trudi (mama van Jasmijn -12-02-2008- en ..........?!)

Oh ja. Als de eeste echo inwendig is hoeft dat niet te betekenen dat de rest van de echo's ook inwendig moeten. Ik heb de daarop volgende echo's gewoon uitwendig gehad. De baarmoeder en de baby natuurlijk zijn dan groot genoeg om zo te zien.

Hoi Fee,

Ik maakte me ook druk om de inwendige echo. Ik had mijn eerste echo in week 9+6 dagen. Eerst hebben ze geprobeerd om het uitwendig (op de buik) te doen maar daar zag je een klein stipje en het hartje kon je niet zien kloppen. Ze hebben het daarna inwendig gedaan en ik moet zeggen, dat viel 100% mee. Het deed geen pijn en voelde er zelfs heel weinig van. De kamer was ook donker gemaakt om de beeldschermen beter te kunnen zien, dus ik zat ook niet in het volle licht. Daarna zie je je kleine ukkie (het leek wel of die van mij een dansje maakte) en dan maakt het helemaal niks meer uit hoe je erbij ligt.

Haha, dat is een hele geruststelling. Heb op zich al een aardig buikje, dus als ik dit zo lees denk ik ook wel dat het gewoon uitwendig zal zijn, maar toch... je weet het nooit. Super bedankt voor jullie reacties, zal dinsdag wel laten weten hoe het gegaan is!!

Had er niet aan gedacht dat je mischien wat zwaarder zou kunnen zijn.
Ben alleen uitgegaan van mijn eigen ervaringen. Heb nl nooit een inwendige echo gehad, ook niet vroeg in de zwangerschap. Hoop in ieder geval dat het bij jou ook niet hoef.

Veel succes

of de echo uitwendig of inwendig wordt gedaan heeft niets met vet te maken hoor.

in de regel word een echo onder de 10 weken inwendig gedaan dit omdat alles erg klein is en het op de manier beter zichtbaar is (het apparaat gaat door je vet heen en voor zover bekend is vet geen stoormiddel zoals een mobiele telefoon)

er zijn echoscopisten die het onder de tien weken eerst uitwendig proberen puur voor de zwangere. mocht dat dan niet goed gaan dan idd alsnog inwendig.

maar het heeft dusniks met je vet te maken

Terug
Bovenaan