Domper Na De Echo

heey meiden...

ik ben net terug van me echo in het zh... vrijdag waren het 2 eiblaasje 10mm en nu zijn ze 19 mm en nog een paar kleine...te klein..nu zei de dokter... dat je maar 2 eitjes uit die eiblaasjes kan halen.. en meer niet dus..dat we mischien beter deze punctie niet kunnen doen..en beter een iui kunnen doen...nou heb ik het helemaal gehad met iui"s en wil ik gewoon ivf... ik baal hier zooo erg van...ik heb ik nog een dag om over na te denken en morge ochtend om 8.10 moet ik weer voor een echo om te kijken of ze nog extra gegroeit zijn..en anders is alles voor niets geweest... ik weet het allemaal ff niet meer... wat moet ik doen...hebben jullie dit is mee gemaakt of niet.???? en wat zegt jullie gevoel...doen of over laten gaan of gokken op 2 eitjes???

Ik zou vragen of je nog wat langer mag stimuleren. Als andere eiblaasjes erachter zitten, misschien dat die nog groot genoeg worden?

Bij mijn IVF had ik "maar" 3 eitjes die groot genoeg waren, uiteindelijk zijn er 5 gepuncteerd. Ik heb heel lang gestimuleerd, volgens mij wel ruim 14 dagen. Van de eitjes die ik had zijn er 4 bevrucht en zijn er 3 gestopt met groeien. Ik hield er dus maar 1 over. Die is teruggeplaatst en daar is Thomas uitgekomen. Het kan dus zeker wel met weinig eitjes.

Aan de andere kant heb je 3 pogingen. Als je een punctie doet, dan is er al 1 poging weg. Je kan dus ook IUI doen en dan opstarten met een volgende poging volgende maand.
Ik zou het advies van de arts aanhoren en dan beslissen wat je wilt.

Succes!
Esk

heey esk,

de dokter zei tegen mijn dat ik niet verder kon gaan met stimuleren..omdat dan me grote blaasje weg kunnen gaan... als ik te lang door ga met prikken... ik wacht morge af wat me eigen dokter zegt...en dan is een beslissing nemen... ik heb net ook op freya gelezen..dat vrouwen ook wel met 2 eitjes een positief eindresultaat hebben... ik bespreek vanavond ook hoe me vriend erover denkt...en dan nemen we een beslissing... stel dat uit 2 eitjes wel eentje het doet..( om het zo maar ff tezeggen) dan is die punctie niet voor niks geweest en als het niet gebeurt...ja das is heel jammer en erg...maar iui zie ik gewoon echt niet zitten...ik was zooo positief over ivf en das nu op dit moment weer gekelderd!!!
we hebben al 6 iui behandelingen gehad en die zijn allemaal mislukt...!!! bij iui nr 5 had ik al geen vertrouwen meer... dus om nu de 7de iui te gaan doen nee... maar morge vraag ik aan de dokter wat zei het beste vindt...en dan nemen we een besluit...

morge horen jullie hoe het verder gaat..

xxx

Ik had dat ook hoor, geen vertrouwen in IUI (had er al 5 gehad). En ik vond het ook een enorme domper dat ik maar zo weinig eicellen had (3 is ook niet veel). Uiteindelijk bleken het tijdens de punctie dus 5 te zijn, dus dat was dan weer een meevaller.

Toen ik belde voor de terugplaatsing zag ik het helemaal niet meer zitten toen ik hoorde dat er maar 1 embryo was (we wilden 2 laten terugplaatsen). Ik heb toen een potje staan janken. Dacht dat de IVF al mislukt was... en geen cryo's en dus nog een keer zou moeten.

Maar het zegt dus niks. Met 1 bevruchte eicel kan je al een heel eind komen...
Eitjes groeien ongeveer 1 tot 2 mm per dag. Hoe groot is de grootste van de kleintjes die erbij zitten? Misschien dat die dan nog net mee kunnen...

Ach meis, wat onwijs naar. Ik heb er geen verstand van en kan je niet adviseren, maar heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie de keuze kunnen maken waar jullie je goed bij voelen.

Sterkte.
Wenser

Oh ja, schiet me ineens toch wel iets in mijn hoofd: ik weet ook niet hoe het inmiddels staat met de al of niet 1 of 3 vergoedingen kwestie. Als het vanaf volgend jaar maar 1 is, dan zou ik de kans nu wel nemen,omdat je er dan nog één voor het einde van het jaar kan doen.

Nogmaals sterkte.
Wenser

heey esk,

ik heb er 2 van 19 mm een aan de rechter en de andere aan de linker kant... en nog eentje van 9 mm en de rest is echt mini.. ik had net nog gebeld en moest ook stoppen met prikken morge ochtend dus ik zie en hoor morge ochtend wel verder..misschien dat ze met de 2 grootse toch nog iets kunnen??!!!

@ wenser.. dankje!!!

Hey meis ik had de eerste ronde prikken ook maar 1 eiblaasje en moest toen bloed laten prikken of de hormonen wel genoeg hun werk deden.

En wat bleek?? ik moest de dosis verhogen naar 225 eenheden gonal-F. De volgende ronde prikken had ik maar liefst 16 eiblaasjes en zat ik tegen overstimulatie aan.

Misschien dat ze bij jou ook de dosis moeten ophogen?? Je kunt het vragen toch.... nee heb je en ja kun je krijgen.

Heel veel succes,

Liefs Marielle

Terug
Bovenaan