donderdag de eerste IUI

Hoi meiden,

Als het goed is, is het donderdag zover! Onze eerste IUI!!!! Morgenochtend moet ik nog naar de gyn en als alles goed is, moet ik 's avonds terug naar de poli om een injectie met Pregnyl te krijgen. Dan donderdagochtend naar Nijmegen om het zaad te laten prepareren en dan weer terug naar mijn eigen zh om de behandeling af te maken...
Ik vind het echt ontzettend spannend!! Waarschijnlijk ook omdat ik niet echt weet wat me te wachten staat.

Ik heb dan ook nog wel wat vragen:
Is de tijd tussen Pregnyl en inseminatie niet erg lang (2 dagen)?
Hoe lang duurt het prepareren van het zaad eigenlijk?
Hoe gaat het inbrengen, duurt dat lang en voel je er iets van?
Kun je meteen gaan werken daarna?
Is het dan 2 weken wachten of moet je tussendoor ook nog naar het zh?
Wat is de slagingspercentage eigenlijk?

Sorry voor alle vragen, we hebben wel uitleg gehad, maar dat ging zo snel en ik was er ook niet helemaal bij...  Was nog steeds een beetje onder de indruk van alle resultaten van de onderzoeken. Het gaat ook zo snel allemaal! Vorige week de uitslagen en deze week al de eerste IUI. Maar goed, ik ben blij dat het zo snel kan!!

Iedereen veel succes!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,
Ik heb geen ervaring met IUI, dus ik kan je geen antwoorden geven helaas.
Ik wil je alleen even heel veel succes wensen voor donderdag!!!!
Stella
bezig met 1e ICSI en 21/6 misschien punctie!

Wat vreemd dat jullie geen uitleg hebben gehad zeg.
Volgens mij is de slagingspercentage 10 tot 15% per keer.
Ik krijg altijd de pregnyl een dag ervoor. Na de pregnyl volgt volgens mij de eisprong na ongeveer 36 uur.
Het bewerken duurt ongeveer 1,5 uur.
Ze brengen een eendebek bij jou in en daarna gaan ze doormiddel van een spuitje met een dun slangetje eraan het sperma inbrengen in je baarmoeder. Ik heb nu 6 keer IUI gehad en 5 keer ging het probleemloos zonder pijn en stond ik 5 min. later weer buiten. Alleen de laatste keer wilde het niet lukken, mijn baarmoeder zat dicht en het duurde heel lang. Ze kunnen dan met een tang je baarmoeder vast pakken, maar dit wilde ik niet.(pijnlijk) Uiteindelijk is het nog aardig gelukt geloof ik. Je kunt evt meteen weer aan het werk.  Wij zelf zijn onverklaarbaar onvruchtbaar en heb weinig vertrouwen dat IUI voor onze de juiste methode is. In juli gaan wij voor de intake voor IVF.

Heel veel succes!!
Liefs Libelle
(Al 4 jaarbezig voor 1e kindje)

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties! Het is me alweer wat duidelijker geworden! We hebben wel wat uitleg gehad, maar dat volgde direct na de mededeling dat het voor ons op de gewone weg niet ging lukken. Het zaad van mijn man is niet goed genoeg; te weinig zwemmers, te traag en te veel abnormale cellen. We hebben nog geluk dat we de IUI in mijn eigen cyclus kunnen toe passen. Dit gaan we 3 keer doen. Mocht het dan nog niet lukken, dan komt er toch nog Clomid bij kijken. Maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig is!
Balen zeg, dat de IUI nog niet gelukt is bij jou, Libelle! Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden: onverklaarblaar onvruchtbaar. Het lijkt me enorm frustrerend!! Klinkt misschien stom, maar we waren toch een beetje blij dat er iets gevonden was, want dan kunnen ze nog wat doen.....  Ik hoop dat het nog lukt voordat je de IVFmolen in moet! Ik duim voor jullie allemaal!

Liefs en bedankt voor de antwoorden!

Ginger

Hoi Ginger,

Spannend ! Ik hoop dat het met IUI wel gaat lukken. En ook gewoon in je eigen cyclus......ik hoop dat ik volgende week maandag ook te horen krijg dat dit voor ons de volgende stap gaat zijn. Alles is bij ons goed, alleen de combi van slijm / zaad samen werkt niet. Maandag naar huisarts voor uitslag SPM test en dan hopelijk deze cyclus ook nog IUI. Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij zit? Ik zit in Oss en moet voor bewerking ook naar Nijmegen.
Heel veel succes en laat je even weten hoe het gegaan is?

Cath

Hoi Cath,

Wat toevallig! Ik zit ook in Oss en moet voor het bewerken dus ook naar het Radboud. Kom jij zelf ook uit Oss? Wij dus wel. Balen zeg dat de zaad/slijm niet goed is. Erg frustrerend..... bij ons dus het zaad wat verminderd van kwaliteit is. maar goed. Ik hoop dat je snel wat meer weet!! En dan snel aan de gang kan!

Welke gyn heb jij? Ik loop al weer een hele tijd bij Dr. van de Pol, maar heb ze ondertussen allemaal gehad. Vollebergh was degene die me letterlijk verlost heeft van mijn eerste wondertje. Persoonlijk vind ik hem het fijnst. Maar ik loop al zo'n 6 jaar bij v.d Pol.

Ik hoor graag weer wat van je!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger!
Da's inderdaad toevallig, wij komen niet uit Oss maar uit Mountainhim .
Mijn gyn is dr. Volleberg maar heb dr. vd Pol inmiddels ook al een paar keer gehad en beviel mij ook prima. Wij zijn bezig voor onze 1e  en nadat afgelopen maand de samenlevingstest 2x negatief was moesten we toch wel rekening ermee gaan houden dat de kans op een natuurlijke zwangerschap niet 0 was, maar wel heel klein. Vandaar ook de SPM-test om te zien of slijm / zaad wel goed functioneren met donor slijm / zaad. Nou maandag afspraak en als het goed is (of eigenlijk niet, maar ik heb weinig hoop) net weer aan een nieuwe cyclus begonnen, dus ik hoop nog mooi voor de zomervakantie 1x IUI mee te kunnen pikken . Wil het liefst ook eerst proberen zonder hormonen, maar 't is natuurlijk ff afwachten wat de dokter daarvan vind in mijn geval (en of hij vindt dat we daar nu al aan mogen beginnen).
Ben heel benieuwd hoe het donderdag bij jou gaat (weet ik ook wat mij te wachten staat) ! Heel veel succes en een , hoop dat jullie 2e niet lang meer op zich laat wachten.

Liefs, Cath

hoi ginger,

wat spannend, binnenkort je 1ste iui.
weer een extra stap naar zwangerschap!!
ik heb er 4 achter de rug, en vond de insiminatie zelf erg mee vallen.
geen pijn, en binnen een paar minuten sta je alweer buiten.
wat betreft je vragen,
libelle heeft ze naar mijn gevoel goed ingevuld.
alleen de slagingspercentage  ligt ,helaas, lager dan 15%.
rond de 8%.
maar houd moed.
bij veel vrouwen is het DE manier geweest om zwanger te raken.

suxes.
groeten, jana.
(bezig met 1ste ivf)

Terug
Bovenaan