donderdagmorgen de curettage....

Hallo Allemaal,

Ik ben vanmorgen bij de gynocoloog geweest en het  vruchtje  zit er nog steeds...
Krijg morgen een curettage...
Ben wel erg gespannen en zenuwachtig aan het worden maar ben van de ene kant ook blij dat het morgen al zover is...
Nu kan ik het gaan afsluiten en een plekje gaan geven...
En hopen dat mijn cyclus snel weer op orde is om verder door te gaan met onze kinderwens....

Het is voor mij de eerste keer dus weet nog niet precies wat me te wachten staat maar heb veel van jullie verhalen gelezen en ben wel een beetje gerustgesteld hoe het allemaal een beetje zal gaan verlopen....

Ik  hoop dat morgen vlug voorbij is...

Ik wens iedereen sterkte die in het zelfde schuitje zit als ik....

Groetjes,
Sasje

Hoi Sasje,

Heel veel sterkte morgen. Ik heb in oktober een curretage gehad en het viel mij heel erg mee. Het was zo voorbij en daarna heb ik ook niet veel pijn gehad en het bloedverlies was na een dag al minimaal.

Ik ben na mijn curretage meteen weer zwanger geworden en ben nu 24 weken op weg. Laat de moed dus niet zakken!

Groetjes,
Maike

Hoi sas,

Heel veel sterkte morgen!! Hoop voor je dat het snel achter de rug is.
Heb zelf in februari een miskraam gehad. vruchtje heeft wel uit zichzelf losgelaten maar heb bijna 4 weken hevig bloedverlies gehad, wat uiteindelijk is gestopt door het gebruik van medicijnen, ook niet echt prettig!

Heel veel sterkte in ieder geval, ik zal aan je denken.

Liefs,

Suus

Hoi Dames,

Allemaal harstikke bedankt voor jullie steun!!
Ik moet morgenvroeg om 08.30 uur binnen zijn dus lekker op tijd, als ik met een beetje geluk ook op tijd geholpen wordt dan ben ik er 's middags al doorheen...

Maike wat leuk zeg dat je meteen weer zwanger bent geworden, hoop dat dat ons ook meteen lukt....
Zit ook  regelmatig met  een blaasontsteking en dat moeten we eerst onder controle krijgen dus ik ben bang dat het misschien nog wel even op zich laat wachten...
Kan me eigen wel goed voorstellen dat je er nu moeilijker van kan genieten als dat je geen miskraam hebt gehad, die angsten en onzekerheid blijven toch altijd wel een beetje...
Maar goed, toch  proberen lekker te genieten van die ronde toet en die 40 weken, want ze  zijn zo voorbij!!

Ik ga proberen te slapen want morgen is het vroeg dag...
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Sas

Hoi Sasje,

met mij gaat het prima. I
k heb dindsdag gebeld naar de vk dat ik toch ook wel een curettage wilde en ik kon woensdag komen voor een intake bij de gynaecoloog.
Ben, net als jij, gisteren (donderdag) geholpen.
En...ik vond het echt heeeeel erg meevallen,
Heb  wel veel bloed verloren, 800cc, maar omdat ik ook doneer en dus wel gewend ben om bloed af te staan, heb ik er weinig last van. (Aldus de verpleegkundigen)
Heb nu   vrijwel geen bloedverlies, wel een wat zeurderig gevoel aan de linkerkant.
Maar dat had ik voor die tijd, tijdens de eisprong ook steeds. Ben ik ook voor bij de huisars geweest. Zij wist niet echt wat het kon zijn behalve veel hormonen op dat moment in je bloed. Nou ja, dat zal ik over zes weken, op de controle bij de gynaecoloog, nog wel eens aankaarten.
Al met al ben ik blij dat ik de curettage heb gedaan, 't voelt letterlijk schoon.
en we gaan nu gewoon weer verder....
Voel me zelfs zo goed dat ik maandag therapeutisch ga werken en dinsdag waarschijnlijk weer helemaal.
Gaat het met jou ook goed?

groetjes mama van Linne

en nu op naar de eerstvolgende cyclus!

Hoi Mama van Linne,

Met mij gaat het ook prima!
Ik vond het ook meevallen, en heb gek genoeg nu ik je verhaal lees gewoon hetzelfde meegemaakt...
Heb  ook veel bloed verloren,  maar dat kwam waarschijnlijk omdat het vruchtje erg vast zat in mijn baarmoeder..
Ik moest erna ook  geprikt worden om te kijken of mijn ijzer e.d. nog hoog genoeg waren anders zou ik nog een zak bloed erbij krijgen.
Maar gelukkig alles oke dus dat was niet nodig...

Heb nu   vrijwel ook geen bloedverlies, alleen nog  wat hevige  krampen...
Dus ben wel erg benieuwd of dat zo blijft of dat het nog erger wordt over een paar dagen.
Voor mij was een curettage wel noodzakelijk bleek achteraf omdat het vruchtje erg vast zat en anders allang er af had moeten komen,  het zat er al bijna 5 weken vandaar ook dat vele bloedverlies denk ik..
Weet jij precies hoe het kwam dat jij zoveel bloed bent verloren?
Ik heb over twee weken al een nacontrole, hoe komt het dat jij nog 6 weken moet wachten??

Ik loop op dit moment wel met een blaasonsteking die niet weg wil gaan en waarvan ik al een half jaar bezig ben met medicijnen maar nog steeds geen goed resultaat...
Waarschijnlijk kan ik daar de  miskraam van gehad  kunnen hebben,  omdat niemand kon vertellen of de medicijnen 100 procent niet schadelijk zouden kunnen zijn in een zwangerschap.
Het medicijn is pas op de markt dus er is nog te weinig informatie over werdt mij vertelt...
En alle andere medicijnen die je wel kan gebruiken in de zwangerschap daar ben ik inmiddels inmum voor dus dat schiet ook niet op!

Dus ik wil nu eerst mijn blaas onsteking onder controle hebben voordat we verder gaan met de kinderwens want ik slik nu absoluut geen medicijnen meer in een volgende zwangerschap omdat ik nu een miskraam heb gehad wat misschien helemaal niet had gehoeven als de blaasonsteking goed onder controle was geweest...

Maar goed we moeten weer verder en dit hoofdstuk een  plekje geven  dus laten we hopen dat de toekomst nog heel veel mooie dingen voor ons in petto heeft...

Ben in ieder geval  blij dat alles achter de rug is zat er toch een beetje tegenaan te hikken  en net wat je zegt alles is schoon en we gaan er maar weer tegen aan hihi

Dus op naar de eerstvolgende cyclus!!

Groetjes,
Sasje

Hoi Sasje

Ik heb eigenlijk nergens last van, behalve een zeurderig gevoel links, maar dus geen krampen. En het vloeien is echt bijna niets! Gelukkig!

De gynaecoloog weet eigenlijk niet waardoor ik dat bloed ben verloren. Hij vertelde dat hij alles had schoongemaakt, en dat het toen opeens erg begon te bloeden. Hij heeft toen een medicijn toegediend om de baarmoederrand vlugger samen te laten trekken en hij heeft ook uitwendig gedrukt om de inkrimping te bevorderen.
Heb tijdens mijn sectio van Linne ook 800cc verloren, maar dat is relatief normaler.

Nou, voor ons is dit gelukkig achter de rug. Ik ben overigens in Doetinchem geholpen, jij?

Nu eerst maar die blaasontsteking oplossen en dan.....weer verder!

Groetjes mama van Linne

Terug
Bovenaan