donderslag bij heldere hemel

Hoi Buurmeisje,

Allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk.
Mijn mening over je moeilijke situatie:   in feite heb je geen man nodig om een kind te krijgen en op te voeden, maar dan sta je er dus wel alleen voor!! En ik denk (heb zelf nog geen kinderen maar ben nu ook zwanger) dat je het dan wel heel pittig zult krijgen.

Ik denk dat je dan ook zult moeten zorgen voor o.a. een breed "netwerk" waar je op terug kunt vallen. Hoe zit het met ouders/ vrienden/ familie?
Als je met z'n tweeen bent veranderd er natuurlijk al veel als er een kleintje op komst is, maar ik denk dat er voor jou dan nog meer zal veranderen.

Maar goed, als ik "ergens mee zit" ga ik altijd heel veel informatie zoeken daarover. Internet, boeken, tijdschriften, omgeving, ervaringsverhalen. Je zult echter nog steeds zelf je beslissing moeten nemen, maar zo kun je 'm wellicht voor jezelf beter nemen.

Veel succes en ik denk als je heel graag je kleintje wilt dan kun je je ook "sterk maken en ervoor gaan"! Denk positief!!

Groetjes Marieke

Ook al heb je wel een man, dan wil nog niet zeggen dat dat zo blijft. Ok we geloven allemaal nog in het sprookje van "zij leven nog lang en gelukkig" en dat moeten we ook vooral blijven doen. Maar de feiten liegen er niet om.

Het is te doen alleen een kind/kinderen grootbrengen. Ik ben jaren alleen met twee meiden geweest en ook al was het zwaar, het was ook een feest. Nu is er wel weer een man (is bij jou wellicht ooit ook weer het geval) en ook dat is een feest.

Ik denk dat het zo heeft moeten zijn. Het is een waanzinnig kado daar in jouw schoot. Geniet er van en wees er zuinig op.

Miep

fantastisch dat het gelukt is. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd en je bent zo blij als je toch een kind kan krijgen langs de natuurlijke weg. gewoon je gevoel volgen en er voor gaan.

Een man is geen garantie. Die van mij leeft wel mee, maar soms heb ik meer aan mijn moeder, zus en vriendinnen. En ik ken veel solo-mama's en die zijn dolgelukkig met hun kind.

Heel veel sterkte maar vooral ook veel plezier, ga ervan genieten. Het wordt fantastisch.
Ik kwam er met 8 weken achter en ben nu 35 weken.

Liefs
Martine

Hoi buurmeisje,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Bij jou echt een !!
Nooit gedacht en nu is het toch zo. Supergaaf voor je!

En ja, het wordt zwaar in je eentje. Maar idd een man is geen garantie dat alles
makkelijker en goed zal gaan.
Zoals je al schreef heb je veel lieve mensen om je heen!
Jij redt het wel samen met die kleine. Daar ben ik van overtuigd!
Probeer toch van deze zwangerschap te genieten het gaat echt heel snel!!
Liefs Melanie

Hoi buurmeisje,

mijn partner is ook nog steeds alles behalve blij met mijn zwangerschap ( nu 21 weken). Ondanks dat hij wist dat ik met de pil gestopt was notabene!

Hij is wel nog steeds in mijn leven maar wil geen echo foto zien (laat staan mee naar de vk ofzo). Toen ik wat problemen had met bloedverlies wilde hij wel heel kort weten of alles goed was maar verder praat hijj er niet over en tot voor kort heb ik het onderwerp ook maar gemeden omdat hij steeds ontplofte als ik er over begon. Nu doet hij dat niet meer maar de situatie is allesbehalve ideaal.

Ik wil hem nog niet de deur uitzetten, hij is toch de vader, maar als dit zo blijft dan zal ik dat wel doen.

Maar ik moet je zeggen dat ik niet bang ben om mijn zoontje alleen op te voeden en ook nu al heb ik zo veel andere mensen om me heen die geinteresseerd zijn dat ik me helemaal niet alleen voel, ik vind het met name sneu voor het kindje. maar wie weet trekt het nog bij na de bevalling.

alleen of niet , het komt vast allemaal goed, dus geniet er maar lekker van en zoek dat wat je mist bij vrienden en familie om je heen!

sterkte maar ook veel plezier!!

Terug
Bovenaan