Door borstvoeding heel veel afgevallen

Hallo lieve mama's. een aantal van jullie ken ik nog wel, ik ben van het oktober 2005 forum en ik heb inmiddels een lief zoontje, hij heet Kai (geboren 19 oktober). Nu heb ik misschien een luxe probleem maar ik zit er toch mee.

Ik geef nu al bijna 6 maanden borstvoeding en daardoor ben ik enorm afgevallen. 5 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd. Nu zullen je misschien denken da's toch alleen maar mooi maar ik lees dat als je te snel vermagert er allerlei stoffen die in je vet waren opgeslagen in de bv terecht komen. Ik maak me nu best wel zorgen want ik geef al bijna 6 maanden bv en ik ben bang dat Kai allerlei slechte stoffen heeft binnengekregen.. snif..

wie weet hier iets van ?

knuffels voor alle mama's
Barbara
 
Hoi pandabeer,

Ik heb zelf ook borstvoeding gegeven en viel de eerste week na mijn bevalling 13 kilo af dat was 10 kilo van het aangekomen gewicht van de zwangerschap en drie van mijzelf.
Dit kon geen kwaad zolang jezelf maar voldoende eet en gevarieerd. Dan krijgt jou kindje voldoende binnen en geen afvalstoffen. Zodra jij bewust gaat afvallen en lijnen dan komen er wel schadelijke stoffen vrij en in de borstvoeding.
Maar zolang jij niet bewust aan het lijnen bent is er niets aan de hand.
Als je je toch nog onzeker voelt kun je altijd nog met het cb contakt opnemenen die verwijzen je dan door naar een lactatiekundige.

veel liefs Tweeling moeder van Julia 6 weken

PS: bij mij is overgens de bv mislukt.
 
Hallo Barbara,

Ik heb precies het zelfde gehad als waar jij nu last van hebt.
Mijn zoontje heb ik tot bijna 9 mnd bv gegeven en ook ik viel ontzettend veel af. Moest gewoon mijn best doen om boven de 52 kg te blijven terwijl ik normaal ongeveer 57kg weeg. Je werd er gewoon niet vrolijk van: je kijkt in de spiegel en ziet je borstbeen naar voren prijken, heupen die geen heupen meer zijn, broeken die erg los om de kont zitten enzovoorts....
Ik lostte het op door als tussendoortjes hoge calorische dingen te eten zoals bijvoorbeeld een muesli-bol in plaats van een plakje ontbijtkoek/sultana. Bij keuze uit gebak ging ik bijvoorbeeld niet voor het "magere" kwarkgebakje, maar voor de vette slagroomsoes.
De kwaliteit van de bv gaat er niet op achteruit hoor! Je kind krijgt alles binnen wat hij/zij nodig heeft. Je kan je er soms alleen wel een beetje ellendig van voelen dat alles van je "weg-gedronken" wordt.
Maar door bovenstaande "dieet-adviezen" kon ik mijn gewicht een beetje stabiel houden.
Veel succes en geniet van de bv, ik kijk met weemoed terug naar het gemak en de geborgenheid van die tijd.

Groetjes Marieke
mv Stan, 19 mnd
 
Hoi barbara,

Ik heb 9mnd BV gegeven en ben in de eerste maanden ook 16kg afgevallen ik moet er nog 2.
Als je afvalt is geen probleem dat is normaal, je mag alleen niet gaan lijnen, dus zolang je gewoon goed en gevarieerd eet heeft je kleintje daar geen last van.
Geniet maar gewoon lekker van je kleintje en je slanke lichaam.

Groetjes Mary jane
 
Hoi Barbara,

Ook ik ben heel erg afgevallen door mijn borstvoeding. Voor mijn zwangerschap woog ik 57 kg. Ik ben tijdens mijn zwangerschap 8 kilo aangekomen en zit nu op 52 kg en dit voelt niet goed. Mijn zoontje wordt steeds zwaarder en ik steeds lichter. Ik merk, dat ik last van mijn rug krijg met tillen en ben gewoon mezelf niet. Ook ik baalde, dat ik van maat 36/38 inmiddels op 34 zit. Op dit moment heb ik maar enkele broeken die ik aan kan. Dit weekend ben ik  mijn bv langzaam gaan afbouwen (na vijf maanden) Deels omdat ik over 4 weken weer ga werken, maar ook omdat ik het lichamelijk niet meer op kan brengen. Het was emotioneel wel even lastig. Toen ik het blik poedermelk open maakte stroomden de tranen over mijn gezicht.  Het loslaten is weer een stapje dichterbij gekomen . . . .

Succes ermee!

Groetjes van Martine
 
Ook ik ben teveel afgevallen! Ik ben altijd slank geweest (sommigen noemen het mager) en daar hoefde ik niks voor te doen. Ik kon alles eten en sportte niet. Ik woog ca 53 kilo en ben 12 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Nu weeg ik nog maar 50 kilo. Terwijl ik absoluut niet lijn, maar gewoon goed eet.  Mijn dochter  is nu bijna 5 maanden (14-11 geboren). Ik hoop dat er niet nog meer afgaat,  want dat is volgens mij onmogelijk.  
Ik probeer nu nog iets meer te  eten, door een extra sneetje brood en een extra stuk fruit per dag te nemen.  Hopelijk helpt dat.
Bv geven kost meer energie dan ik gedacht had.

groetjes,
Sandra
 
Hoi,

Ik ben (nog) niet teveel afgevallen. Maar ik zit wel op mijn laagste gewicht. (58,5 kg bij 1,75. Ik hoop echt dat er niks meer afgaat.
Ik eet al meer dan eerst, meer boterhammen en avondeten. Borstvoeding kost 150 kcal aan vetreserves, dus we kunnen best wat extra vette dingen eten. (als het maar geen gewoonte wordt, want dan zitten we er na de bv-periode weer mee.

Voor de vorige schrijfster: Wat leuk, onze kindjes zijn bijna even oud, mijn dochter Rebecca is geboren op 11 november.

 
Hallo lieve allemaal, bedankt voor jullie reacties ! ik ben weer een stuk wijzer geworden. Ik geniet er nu van dat ik echt alles kan eten... !
knuffel
Barbara
 
Terug
Bovenaan