Door borstvoeding wil hij geen flesvoeding/pap o.i.d.

Beste Wendela,
Ik heb hetzelfde met mijn dochter. Zij is nu net 1 en weigert ook de fles/(tuit)beker.. We hebben bij 6 maanden geprobeerd om over te gaan van borst naar fles (gekolfde melk, kunstvoeding). Na 6 weken door een hel te zijn gegaan......elke dag opnieuw proberen en proberen (dochter veel huilen) besloten om gewoon lekker borstvoeding te blijven geven. Bij 9,5   maanden weer geprobeerd met hetzlefde resultaat. En nu krijgt ze sinds 3 weken overdag kv-melk en 's-avonds laat en 's-nachts borstvoeding. Ja, ook onze dochter slaapt nog niet door. Ze komt 2 of 3 keer.......'s-avonds laat en 's-nachts.
Maar de kv-melk (en ook gekolfde melk en gewone melk) weigert ze uit fles of (tuit)beker te drinken. Maar als ik het met een lepeltje geef dan wil ze wel. Dus okay dan met een lepeltje. Dus nu krijgt ze als ontbijt pap (120ml kv+ bambix) rond 10 uur krijgt ze een fruithapje (potje, ze vindt vers fruit niet echt lekker) en dan rond 12 uur gaat ze slapen maar voordat ze gaat slapen krijgt ze ca.120ml kv en ik geef dat met een lepeltje. Als ze wakker wordt weer pap. Al een aantal weken eet ze geen brood meer. Ze spuugt het uit......En dan's-avonds een potje of ze eet met de pot mee en dan 100ml yoghurt. Wel moet al haar eten gepureerd zijn anders spuugt ze het uit. Behalve brocolli en bloemkool. Maar ja, dat is meestal erg zacht.
En dan ca. 20 uur is het bedtijd en krijgt ze een papfles (200ml) en dat geef ik ook weer met een lepeltje. En als ze dan later op de avond of 's-nachts wakker wordt geef ik haar de borst. En de ene nacht komt ze maar 1 keer en de andere 2 of 3 keer. Elke nacht is weer afwachten wat onze dochter voor ons in petto heeft.
Veel eet ze dus niet, maar het is een heel vrolijk kind en is erg actief. Loopt nu aan 1 hand en klimt overal op.En klimt ook al de trap op........

Vindt het trouwens raar dat de cb adviseert om 's-avonds voor het naar bed gaan een papfles te geven. Ik merk geen   verschil bij onze dochter of ze nu de borst krijgt of een papfles. Het heeft totaal geen effecht op haar slaapgedrag.
Ik krijg veel commentaar en "goeie"   adviezen van vrienden en oma's om onze dochter dvan denachtvoedingen af tekrijgen   . Van alles geprobeerd.....maar ze wordt gewoon wakker en heeft dan echt honger. Op cb denken ze dat als ze overdag meer zal gaan eten (brood en vast voedsel) dat ze dan 's-nachts minder wakker zal worden. En ook omdat ze vanaf heel klein heel actief is en haar ze qua gewicht beneden gemiddeld is dat ze gewoon 's-nachts de voedingen nog nodig heeft.........
Misschien zijn onze kinderen gewoon borstkindjes.......want het is toch lekkre bij mama......
Sterkte ].
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan