Doorgaan met leven

A

Anoniem

Guest
Soms heb je plannen in je leven, of dingen die je zou willen veranderen, maar dat ene plan heeft eerste prioriteit waardoor je andere dingen voor je uit schuift.

Ik ben iets te zwaar, er moet dus kilo's af, mijn conditie is sinds ik vorige jaar april stopte met sporten enigszins achteruit gegaan, mijn werk is niet inspirerend genoeg meer. Kortom reden genoeg om dingen aan te pakken en te veranderen.

Maar we willen graag een kindje, en natuurlijk zou dat binnenkort lukken, ondertussen zijn we al weer wat maandjes op weg, en nog geen zwangerschap te vinden.

Tijd om de andere plannen te evalueren.
Het is natuurlijk altijd prettig om met een lager gewicht een zwangerschap in te gaan, hoef je minder mee te sjouwen, dus ik was al eind november toch op dieet gegaan. En dat gaat goed. Er is 5 kilo af, nu nog 5 en dan voel ik me weer kiplekker.

Het sporten, tja dan moet ik wel weer wat fatsoenlijke sportkleding hebben, dus daar ga je dan naar op zoek, maar wat nou als ik straks zwanger ben, nou en dan kan je het na je zwangerschap ooit wel weer aan, dus dat is geen excuus meer. Ik ben dan ook vorige week weer begonnen met spinnen, en deze week ben ik voorzichtig begonnen met hardlopen (heb ik nooit eerder gedaan, dus ik ben gestart met minuutjes).

Tja en dan die baan. Moet ik nou wel of niet op zoek gaan. Ik heb besloten om eerst mijn cv wat op te smukken door wat cursusjes te volgen, wat examentjes te halen en dan zijn we al weer een paar maandjes verder en wellicht hopelijk zwanger.

Kortom ik ga door met leven, en wie weet lukt dat ene projectje dan ook wel.

Hoe gaan jullie om met het ondernemen van dingen, veranderingen die je eigenlijk door zou willen voeren in je leven, houd je nu al rekening met een eventuele zwangerschap of juist niet?

Miep

Hoi Miep

Soms houd ik ook rekening met een eventuele zwangerschap. Ik drink geen alcehol na mijn eisprong en ik vermijd eten wat niet goed is voor een eventuele zwangerschap.
En wat ik nu ook heel sterk heb dat ik geen vakantie durf te boeken want stel je nou voor dat ik wel zwanger ben dan kunnen we niet vliegen want dan zit ik rond de acht maanden. Maar verder hou ik er niet echt rekening mee.

groetjes agnes

Hoi Miep

Ik ben nu 3 maanden bezig en in de eerste 2 maand hield ik overal te overdreven rekening mee, Geen Midium Steak geen Filet American enz. Maar dat doe ik niet meer, ze zeggen dat je er teveel mee bezig bent het dan toch niet lukt. Waar of niet waar geen idee. Pas als je zeker zwanger bent kun je je wel aan die regels houden. Het moet je leven niet gaan beheersen. Heel veel geluk

Liefs Jessica

Hoi Miep,

Dat is inderdaad een levensgroot dilemma waar ongetwijfeld velen van ons mee worstelen. Ik ook! Maar ik merk wel dat ik het veel meer heb losgelaten dan in het begin. Toen ging ik er nog van uit dat het snel raak zou zijn. Nu dat dus niet het geval blijkt, vind ik juist dat ik door moet gaan met leven.

Ik twijfel soms wel of ik iets bepaalds zal eten of naar de sauna zal gaan na mijn eisprong. Maar eigenlijk heb ik daar geen zin meer in. Ik gebruik nu ook gewoon neusspray nu ik zo verkouden ben, hoewel ik een antibiotica-kuur wel zou laten staan.

Wat werk betreft zit ik in hetzelfde parket. Ik neig ernaar om weinig of geen rekening te houden met mijn kinderwens. Er is immers nog niets concreets, en als we in de toekomst konden kijken, konden ze dit forum wel opdoeken!
Ik heb tot nu toe alleen interne sollicitaties gedaan, dat ligt natuurlijk wel wat makkelijker. En ik probeer langzamerhand mijn droom van een eigen praktijk van de grond te tillen. Low profile en niet te intensief, zodat ik het voorlopig nog makkelijk kan combineren met mijn werk.

Maar zoals jij het aanpakt, klinkt het heel verstandig! En als er een kans voorbijkomt, zou ik hem pakken!

Succes, Inge

lieve miep wat is nou tegenwoordig te dik,ik heb jaren 92 kilo gewogen en en 162cm lang dus niet al te groot maar was dus wel te dik voor me lengte.ik ging toen heel erg streng op dieet voor mezelf zo erg dat ik anorexia kreeg en woog nog maar 42kilo ik vond het zelf maar wat al te mooi.maar had een heel groot nadeel ik werd niet meer ongi en me nieren werkte niet goed meer ook had ik geen controle meer op me evenwicht,viel soms zomaar opeens flauw.en heb me ouders en me partner er erg veel verdriet meegedaan.ik moest zelfs kleding kopen op de kinderafdeling.toen is het op een dag goed fout gegaan.ik was op me werk en ging tegen de grond en ben 20min buiten westen geweest,me baas heeft me toen naar de dokter moeten brengen.en door de doketer kreeg ik een behoorlijke grote mond.ik heb helemaal weer opnieuw moeten leren eten en drinken en heb en heb bijna 3jaar aan de pillen gezeten om weer op krachten te komen.maar heb het gered het heeft me wel aan het denken gezet maar ben tot inkeer gekomen ik weeg nu ruim 65kilo en ben dik tevrede.maar wat ik hier mee bedoel is probeer zoveel mogelijk die shakes te vemijden en die al die andere troep want met maten eten en geen tussen doortjes gaat het ook.want die shakes hebben mij de das om gedaan ik sport nu veel en ga veel op me fiets weg.ik hoop dat je wat aan me verhaal heb miep maar ik bedoel erniet mee te zeggen dat jij de fout in zal gaan.ga lekker door met sporten en een roze wolk komt er voor jou ook wel hoor net zo goed als dat ik op de mijne blijf hopen...we houden elkaar op de hoogte he dikke knuffels van pepe.(mercedes)

Hoi Miep,

Ik begrijp wat je bedoelt. Heb dit zelf ook gedaan. Mijn werk heb ik lang niet leuk gevonden, maar durfde niet weg omdat ik ook zwanger wilde worden. Nu ik zwanger ben vind ik mijn werk eigenlijk best wel weer leuk. Als je niet lekker in je vel zit of het gaat niet zoals je wilt (langer duurt voordat je zwanger bent)dan geniet je ook minder van andere zaken. Helemaal top dat je je hier bewust van bent en even weer het heft in eigen handen neemt. Je zult zien de rest volgt dan vanzelf.

Ik zal voor je duimen.

Liefs, Coco

Hoi hoi,ik heb ook wat overgewicht,en probeer wat af te vallen,mocht ik zwanger raken.ik heb een home trainer thuis staan,en eerlijk gezegt heb ik hem al een tijdje niet gebruikt.ga het weer doen,maar ik probeer wel en beetje me levenstijl aan te passen,ik ben dol op cola,en ben daar nu van af aan het gaan,want ik dronk de hele dag cola,nou das niet goed voor je.kwa werk is het naadje bij mij,want wegens bezuinigingen,moe tik weg,ben dus hard op zoek naar ander werk.sucses gr manuela

Hoi Miep

Wat heb jij dat mooi beschreven zeg.
Ik denk dat velen van ons precies het zelfde hebben. Ik had het ook maar ik ben er ook van afgestapt. Tuurlijk ga ik sporten, tuurlijk boek ik mijn vakantie als ik dat zou willen.
Want als een zwangerschap komt is dat heeeeeeel mooi en fijn en daar hoop ik op. Maar als het nog wat langer op zich laat duren, betekent dat niet dat ik niet meer normaal kan leven en genieten.
Je hebt het allemaal goed verwoord
En we hopen dat het ons allemaal gauw zal gebeuren, dat wij ook kunnen zeggen : Wij zijn zwanger!!!!!!
Groetjes ikke....

Terug
Bovenaan