Doorgaan met leven

Hoi Pepe,

ik ben niet op dieet met shakes hoor.
Ik ga naar weight watchers en dat is denk toch wel verantwoord lijnen. Je verandert je eetgewoonten en maakt keuzes in wat je wel en niet neemt.

Ik heb met mijn leidster mijn kinderwens besproken en zij gaf aan dat als het zover is, dan heeft zij folders hoe je met weight watchers kan eten tijdens een zwangerschap. Niet zozeer om af te vallen, maar wel om bewust met je voeding om te gaan.

Voor alle anderen:

ik denk dat we allemaal zeker die eerste paar rondes rekening houden in onze keuzes met een eventuele zwangerschap, als het na een aantal rondes niet gelukt is dan worden we weer nuchter.

Bedankt voor alle reacties.

Miep (in afwachting)

Dag pepe,

Ik ben ook zo bezig geweest. De eerst 2, 3 maanden opletten met eten, drinken, uitgaan etc. Maar dan maak je jezelf gek. Ik ben er mee gestopt. Ik ben nu bijna een jaar bezig om zwanger te worden, vind het soms echt niet leuk meer. Maar ik doe wel gewoon waar ik zin in heb. Let wel een beetje op wat ik eet en drink (roken deed ik al niet en sporten doe ik elke week), maar verder ga ik door met mijn leven. Ik kreeg het gevoel dat ik stilstond, toen ik alles in het teken van zwanger worden stelde. Zo ben ik begonnen met een opleiding en hoop binnen 2 jaar klaar te zijn en een andere baan te hebben. Zo'n kans laat ik niet voorbij gaan door eerst te wachten tot ik zwanger word. Ik zie het nu zo: als ik zwanger word is dat geweldig en dan pas ik dan mijn leven(stijl) wel aan als dat nodig is. Op mijn opleiding zit trouwens ook een zwangere dame, zij kan het ook allemaal prima combineren.
Als ik komende maand weer ong. word dan gaan we naar de dokter hebben mijn vriend en ik afgesproken. Ik wil nu gewoon weten of er een duidelijke reden is of niet waarom het niet lukt. We hebben het nu lang genoeg geprobeerd. Ik word er soms best verdrietig van. Ik ben nu 32, ben er helemaal klaar voor en dan gebeurt er niks! Zo frustrerend. En in mijn omgeving wordt de een na de ander na een paar maanden al zwanger....
Het ergste is die onzekerheid: zal het wel of niet lukken, elke maand maar weer. Ik word heel regelmatig ong, dus ik weet het elke maand al snel. Ik was vorige maand voor het eerst 2 dgn over tijd...... ik hoop dat dat een teken is! Nou dames, ik hoor graag van jullie waar jullie grens ligt om naar de dokter te gaan? Kunnen jullie wachten tot een jaar? gr, Merel
PS: dit is mijn 1e keer op het forum. Wat bedoelen jullie met NOD?? Niet Ongesteld worden Dag? En klopt het dat het beste om de dag seks kunt hebben? Dat schijnt beter te zijn voor het zaad.

Terug
Bovenaan