Doorlekken luiers

Helaas gaan die pas van maat 3. En wij zitte nog in 2. De gewone baby dry maat 3 is echt veel te groot.

Ok van die rompers ga ik ook proberen. Moet ik wel even grotere maat kopen

Ik vind die broekjes trouwens een ramp, die zitten altijd tussen de billen bij mijn meiden.. Dus dat werkte hier júist niet. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is!

De romper met 1 i.p.v. 3 knoopjes dicht werkt hier ook goed. Dan heeft de luier al wat meer ruimte om uit te zetten.
En verder kwestie van uitproberen wat mooi aansluit. Hier zijn dat de Etos luiers

Wij zijn op en gegeven moment overgestapt op Huggies voor ‘s nachts. Sindsdien nooit meer problemen gehad. Ze zijn wat duurder maar er zijn regelmatig goede aanbiedingen bij bol.
Huggies maten vallen kleiner dan de pampers, dus als we pampers 2 hadden deden we Huggies 3. Maar dat kan je misschien wel zelf uitproberen als andere merken luiers te groot vallen.

Pampers hebben hier nooit goed gewerkt, al heb ik verschillende varianten en maten geprobeerd. Het eerste jaar bevielen de luiers van Kruidvat heel goed, totdat deze ook standaard na een nacht een nat pak opleverden. Bij toeval had ik toen een keer een pak luiers van de Aldi en die werkten super goed! Sindsdien luiers van de Aldi hier in huis. Maar het is een kwestie van proberen wat voor jullie meisje werkt.

Ik weet niet hoe jullie kindje slaapt maar onze dochter was een buikslaper waardoor ze vaak doorlekte. Wij zijn toen de luier achterstevoren aan gaan doen! Bij de billen zit de meeste mogelijkheid tot absorberen dus dat werkte voor ons goed!

Wij hebben een zoon ipv dochter maar hij plaste zich er elke nacht onder. Echt van alles geprobeerd, ook grotere maten en verschillende merken. Achterstevoren. Niets hielp. Nu doen we zijn romper snachts niet meer dicht. Dit zorgt ervoor dat de luier strak zit en bij buikslapers komt er dan teveel wrijving waardoor ze nat worden. Daarnaast doe ik twee maten luiers om. Een maat die past en daarover een maat groter. Sindsdien is hij nooit meer nat geweest (nu zo'n twee en halve maand) en slaapt hij weer rustig. Misschien is dit voor jou het proberen waard? De grotere maat moet je dan niet te strak dichtplakken, gewoon twee vingers ruimte aanhouden.

Wij hebben heel lang met onze dreumes elke ochtend een natte pyjama en slaapzak gehad. Was een buikslaper en jongetje, dan hoor je dat vaker. Hier is de oplossing uiteindelijk 2 luiers over elkaar, in ons geval pampers baby dry broekje maat 5 en een broekje maat 6 er achterstevoren overheen!
Overdag hebben we trekpleister luiers, die zijn lekker hoog (ook voor de spuitluiers) en die waren in de babytijd altijd voldoende.
Als de romper te strak zit gaan ze overigens ook lekken ja, dus goeie om ook op te letten. Net als natuurlijk de anti lek randjes goed doen bij de beentjes, maar dat lijkt me een open deur. Succes!

Terug
Bovenaan