Doorslaaptips bij borstvoeding?

Hallo allemaal,

Een vraag naar de bekende weg - maar hoop op goede tips. Mijn zoontje is 3,5 maand en krijgt (nog) volledig borstvoeding...maaaarrr slaapt nog niet door. Hij komt nog altijd 1x en als ik pech heb 2x per nacht. In totaal zit ik nog op 6/7 voedingen per dag. Zijn broertje sliep omstreeks deze tijd al door - dat ging vanzelf. Maar deze heeft er nog geen zin in. Hebben jullie doorslaaptips?

Dank!

Wij hebben een soort avondritueel en  doen onze Thomas 's avonds voor het voeden in bad, daarna krijgt hij een pyamatje aan en dan voed ik hem. Daarna is hij lekker loom en moe genoeg om door te slapen.

Sorry, geen tips hier :-( Maar 3,5 maand is vroeg hoor! Ik denk dus dat broertje gewoon heel lief was voor jullie...
Als ik ooit lees op het borstvoedingsforum zijn er zelfs nog genoeg van een maand of 10 die nog niet door slapen. Als ik jou was zou ik het dus los laten... ik denk namelijk niet dat er wondertjes bestaan om die nachten langer te maken. Je kindje gaat dat zelf bepalen. Enne, dat kan van de een op de andere dag gepiept zijn! (spreek uit ervaring, de ene week nog om de anderhalf uur voeden 's nachts en de week erna nachten van 7 uur)

Succes!

Een baby die 5 uur aan een stuk slaapt slaapt al door.
Maar niet alle babies slapen door op momenten die de ouders zouden willen.

Met 3,5 maand kun je gewoonweg nog niet verwachten dat een kind zich de hele nacht stil houdt. Ik denk dat je echt geboft hebt met de oudste.

Hi,

Onze dochter ( 10 maanden) slaapt ook meestal nog niet door. Ze is op de dag een matige eter en 's nachts wordt ze soms echt wakker van de honger. Overigens zijn wij al een tijdje van de bv af.
Mijn oudste zoon sliep pas na zijn eerste verjaardag goed door, alleen onze middelste is een goede slaper en ook pas vanaf zo'n 4 maanden.
Ik hoor van veel mensen om ons heen slaaptoestanden. Ik maak er maar geen toestand van en probeer af en toe een uurtje bij te slapen. Hoe meer je het probeert te veranderen des te meer gaat het een probleem worden. Het hoort bij het ouderschap, een minder leuke kant. Moeten we erbij kunnen hebben toch?

Groetjes!

Joh, hij is nog maar 3 1/2 maand oud!! Uiteraard wil je graag je nachtrust hebben, maar ach, als hij nog een keertje extra voeding nodig heeft 's nachts, is het toch een mooi mechanisme dat hij dat zelf zo goed aangeeft?
Niet dat ik het altijd makkelijk vind, hoor, maar inmiddels werkt het hier als een trein om maar gewoon te accepteren dat je kleintje nog een keertje wil drinken 's nachts. Beeb snel tevreden, mama snel weer slapen en dus niet zo heel veel tijd verloren... Bovendien maak je tijdens de bv stoffen aan die ervoor zorgen dat je weer snel(ler) in slaap valt.
Leah is bijna 1 jaar oud en komt nog zeker 1x per nacht bij me drinken. Ben soms wel slaapdronken, maar het zijn wel gouden minuten dat ze even bij me komt tutten! Het geeft mij veel rust om niet te 'balen' van het nachtelijk wakker worden.....
Succes met je borstvoeding!!

Overigens, Betty, hier is wel een omslagpunt geweest zo rond 9-10 maanden, als de bijvoeding steeds beter gaat. Tot die tijd kwam Leah wel 3-4x per nacht (dat vond ik ook wat veel soms ja), en nu is het dus 1x drinken en soms nog een keertje wakker voor even troosten of een slokje water/diksap.

Terug
Bovenaan