Doorslaaptips bij borstvoeding?

Hoi,

Hier ook geen doorslaaptips.
Bij mijn beide dochtertjes had ik ook een avondritueel, namelijk elke avond in bad, daarna nog de borst en dan naar bed, maar doorslapen, ho maar.
De oudste ging ook pas na een jaar echt goed doorslapen en de jongste (nu 10 maanden), slaapt voor een groot deel  door. Vanaf 4 maanden sliep ze een paar weken door, yes, dacht ik, maar toen werd ze weer 's nachts wakker en vanaf 9 maanden gaat het weer de goede kant op. Ze is pas ziek geweest en wordt 's nachts weer rond een uur of 4 wakker. Niks aan te doen. Gewoon geen toestand van maken.
Sterkte met de onderbroken nachten.

En als ze 's nachts dronk, was het 5 tot 10 minuten. Zij tevreden, ik tevreden en we konden allebei weer lekker doorslapen. Ik had geen moeite om snel weer in slaap te vallen. Soms wist ik niet meer of ik 's nachts gevoed had. Ik was te slaapdronken.

Meiden, bedankt - dit helpt echt ff, ik moet er inderdaad geen toestand van maken en het gewoon maar ff loslaten en laten flowen. Het is ook zo irritant als je omgeving de hele tijd vraagt "slaapt ie al door, slaapt ie al door??" - Neeheeee. Ik wilde al stoppen met de borstvoeding en zo, en er Nutrilon ingooien, maar jullie reacties sterken me weer om toch nog ff door te gaan. Het is verder een in en in tevreden en blij kind. Dus ik moet het gewoon maar ff laten zo.

Hai Bettie, irritant he, al die vragen uit je omgeving over doorslapen? Ik werd er ook niet goed van (nu vragen ze het bijna niet meer, haha). Laat je niets wijsmaken, kijk anders eens op het borstvoedingsforum, daar zijn veel moeders met kindjes die niet doorslapen. Alleen al fijn om te weten dat je niet alleen bent, en dat je gewoon een supergoede moeder bent die het ritme van haar kind volgt!!! En wat zou het zonde zijn om daarom te stoppen met borstvoeding, toch? Geniet er maar lekker van en tja, ooit komt onze slaaptijd wel weer!!!

Hoi Bettie,

vervelend hè, die druk van buitenaf? Mijn dochtertje is nu 9,5 maand en slaapt ook nog niet door. Ze komt nog minimaal 1x per nacht voor een voeding. Ik maak me er ook niet druk om. Lig meestal in 20 minuten weer in m'n bed. Maar af en toe ben ik wel ontzettend moe en ik ben deze winter vaker ziek geweest dan normaal. Dan roept iedereen om je heen:"Stoppen met die borstvoeding!" Gelukkig heb ik een hele lieve man die het dan voor me opneemt, zegt dat ik een goede moeder ben en dat ik zelf mag bepalen wat ik doe. Dat heb ik soms echt even nodig!
Het grootste deel van de tijd geniet ik enorm van de borstvoedingmomentjes 's nachts. En overgaan op flesvoeding is ook geen garantie voor doorslapen. Ik zie dus wel waar het schip strand. Maar het is goed om te weten dat er meer moeders in hetzelfde schuitje zitten!

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan